اخبار داغ

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

ابلاغ تفاهم‌نامه نظام ارجاع روستائیان در سال 99

ابلاغ تفاهم‌نامه نظام ارجاع روستائیان در سال 99
محمدمهدی ناصحی از ابلاغ تفاهم نامه برنامه نظام ارجاع روستائیان در سال جاری خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه برای سال بعد در صورت مشخص‌شدن بودجه امضا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدمهدی ناصحی عصر امروز در همایش تجلیل از پزشک خانواده و تیم سلامت منتخب مازندران ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی و پزشکان در خط مقدم مقابله با کرونا، اظهار کرد: قدردان خدمات رسانی شایسته تیم پزشکی و سلامت در سراسر کشور هستیم که در شرایط سخت ناملایمات جغرافیایی، آب و هوایی و اداری در صف و خط مقدم جانانه به مردم خدمت می کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به تاکیدات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اجرایی و عملیاتی شدن پزشک خانواده، نظام سلامت و نظام ارجاع به خصوص در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: گسترش برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع روستایی و رفع نواقص برنامه پزشک خانواده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی به ابلاغ تفاهم نامه برنامه نظام ارجاع روستائیان در سال جاری اشاره کرد و گفت:  تفاهم نامه روستایی انجام شده در برنامه داریم تفاهم نامه سال بعد را در صورت مشخص شدن بودجه با حضور رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در بیمه سلامت تفاهم نامه را امضا کنیم؛ و سرانه را زیاد کنیم تا با توجه به زحمت کاری که در روستاها وجود دارد پرداخت به موقع و مطلوب باشد.

 ناصحی با بیان اینکه در جهت ارتقای خدمات الکترونیک بیمه سلامت، بحث پرداخت کارکرد و حقوق  راساماندهی کردیم، اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه ها همکاری خوبی دارند اما برخی از دانشگاه ها هنوز لیست ها را ارائه نکردند و درصورت عدم همکاری دانشگاه ها ممکن است در آینده در نحوه پرداخت و تعامل به گونه ای دیگر عمل کنیم. ما در سازمان سعی داریم پرداخت مطالبات پزشک خانواده و تیم سلامت روستایی همزمان با پرداخت حقوق پرسنل سازمان انجام شود اما متاسفانه تعدادی از دانشگاه ها در ارائه لیست حق الزحمه ها تعلل می کنند که انتظار می رود روند ارائه لیست را تسریع ببخشند.

 وی به لزوم بروز رسانی امکانات درمانی، تشخیصی و رفاهی در حوزه پزشک خانواده و تیم سلامت روستایی تاکید کرد و گفت: کمبود اعتبارات در حوزه ملی موجب شد همکاری لازم را نداشته باشند در صورت جذب اعتبارات بهبود استاندارها محقق خواهد شد.

ناصحی بیان کرد: استان ها در بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع روستایی نظارت علمی و درست داشته باشند تا روند ارائه خدمات با مشکل مواجه نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه