شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان آذربایجان شرقی
ساعت: 14:15 منتشر شده در مورخ: 1399/10/08 شناسه خبر: 1682037
خزانی که زود فرار رسید؛

ایام فاطمیه و منطق شیعه‌گری

ایام فاطمیه و منطق شیعه‌گری
شیعه با بصیرت، ضمن بازگویی حقایق تاریخی و دفاع از حقوق غصب‌شده و حرمت شکسته شده اهل بیت(ع)، اقدامی نمی‌کند که احساسات منفی دیگر مسلمانان را علیه حکومت شیعی برانگیزاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، از شهادت رسول خدا(ص) یک فصل سپری نشده بود که فصل خزان خوشبوترین گل باغ نبوت فرا رسید، شب یلدای علی رخ نمایان کرد و بانوی دوعالم در غربتی غریبانه و با زخمی بر تن و زخم هایی بزرگتر در روح و روانش رهسپار آغوش رسول خدا(ص) گردید.

شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از ابعاد گوناگونی قابل بحث و بررسی می باشد، از سویی دشمنان بی نقاب یا نقابدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تلاش دارند تا رد پای دستان آلوده به خون زهرای اطهر(س) را پاک نمایند و از سویی برخی دوستان یا دوست نمایان آستان اهل بیت، با بی‌بصیرتی کیان شیعه و شیعه گری را به مخاطره می اندازند.

وهابیت و استراتژی انکار

علمای وهابیت در کتابهای خود و جارچی هایشان در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، سعی در وارونه نمایی حقیقتِ جفا بر ایشان را دارند. اینان که تاب بیان روایات هجوم به خانه وحی را ندارند (که از سوی شیعه و سنی روایت شده است)، دو روش را برگزیده اند.
اولا: سعی در تشکیک و غلط نمایی روایات منقول در کتب اهل سنت و شیعه را دارند که صراحتا دال بر هجوم برخی ها به خانه حضرت زهرا(س) و جمع آوری هیزم و تهدید به آتش زدن خانه ایشان دارند. (چنانکه سنت وهابیت نقض و باطل خواندن روایاتی از اهل سنت است که بر مذاق شان خوش نمی آید).

ثانیا: بدنبال جمع آوری قراینی هستند که به زعم خود ثابت نمایند که این کار نه شدنی است و نشده است. گاهی ادعا می کنند که آن زمان دری وجود نداشته است که پشت آن جمع شوند و تهدید به آتش زدن خانه بکنند غافل از اینکه نقل های تاریخی کتب اهل سنت فارغ از جنس درب های آن زمان، اصل وجود درب را بیان کرده اند. گاهی ادعا می کنند اصلا اختلافی بین حضرت علی(ع) و خلیفه وجود نداشته است. البته اینها پاسخی بر این سوالات ندارند چرا پس که از شهادت نبی مکرم اسلام(ص)، برخی ها مخفیانه و بدون دعوت از علی حیدر(ع) تکلیف خلافت را بین خود روشن کردند.

شیعه انگلیسی و فرهنگ اهانت و تفرقه

شیعیان به تبعیت از فرمان الهی، محبت و مودت اهل بیت رسول الله(ص) را در دل دارند و با شادی آنها شاد و به عزای آنها متعزی می شوند، دشمنانشان را دشمن و دوستانشان را دوست می دارند و شایسته است در تمامی ابعاد زندگی و از جمله نحوه برخورد با دشمنان اهل بیت(ع)، به همان شیوه ای که امامان بزرگوار عمل نموده اند، اقدام نمایند.

بزرگترین پاسخ شیعه به شبهه افکنی دشمنان در زمینه چرایی عدم برخورد سخت و شکننده امیرمومنان علی(ع) در ماجرای هجوم به خانه وحی، اینست که می گوییم حیدر کرار به اقتضای حفظ مصلحت مسلمین و دفعِ احتمال جنگ داخلی، برخورد حداقلی نموده و دست به شمشیر نبرده اند. (البته طبق برخی نقل ها ایشان مهاجم را زمین زده و بینی اش را شکست).

مناسب است رفتار فعلی برخی از شیعیان داغدیده مادرشان را با رفتار علوی سنجش نماییم و سیره ایشان را با سیره علوی مقایسه کنیم. برخی از شیعیان و تعیینا شیعه منتسب به شیرازی ها (تشیع لندنی)، تمام سعی و اهتمام خویش را بر فحاشی و سب و لعن نموده اند که سبب گسترش اختلافات در دنیای اسلام و اختلافات در کشور عزیزمان ایران می شود که این امر مانع بالندگی و رشد و پیشرفت تنها کشور شیعه جهان می گردد و این گروه دانسته یا ندانسته بزرگترین ضربه را بر پیکر تشیع علوی وارد می نمایند.

آیا جز این است که سیره امیرمومنان(ع) که ما خود را پیرو ایشان می دانیم، رعایت مصلحت اسلام و مسلمین بوده است؟ آیا ایشان اهل فحاشی و اهانت به مخالفین خویش بوده اند؟ 

مقتضای منطق علوی برخورد مستند و عالمانه و از روی اخلاق اسلامی می باشد که در سراسر زندگی امامان بزرگوارمان موج می زند. شیعه با بصیرت ضمن بازگویی حقایق تاریخی و دفاع از حقوق غصب شده و حرمت شکسته شده اهل بیت(ع)، اقدامی نمی کند که احساسات منفی دیگر مسلمانان را علیه حکومت شیعی برانگیزاند و سبب ایجاد اجماع وحدت دشمنان اهل بیت شده و تنها حکومت شیعه جهان را در حصار کارشکنی بیشتر دشمنان خویش قرار دهد. شیعه پیرو حضرت علی(ع) در همه جهات زندگی و از جمله در نحوه برخورد با دشمنان اهل بیت(ع)، بایستی از خود این بزرگان الگو بگیرد نه اینکه صرفا ادعا و داعیه شیعه گری بنماید.

یونس یوسفی

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1682037
ارسال نظر
نظرات