اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

زمین مورد نیاز مسکن ۱۶۰۰ ایثارگر در خراسان شمالی تامین شد

زمین مورد نیاز مسکن ۱۶۰۰ ایثارگر در خراسان شمالی تامین شد
سید عابس حسینی گفت: اداره کل بنیاد شهید استان و امور ایثارگران خراسان شمالی توانسته در فاز نخست، زمین برای ساخت مسکن یک هزار و 600 ایثار گر خراسان شمالی را تامین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک سیدعابس حسینی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهارکرد: طی 10 سال گذشته امتیازی برای اختصاص زمین برای مسکن ایثار گران داده نشده بود که خوشبختانه این مهم در سال جاری محقق شد و مقرر شده در فاز نخست طی دوره سه ساله مسکن برای یک هزار و 600 ایثار گر فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,
حسینی با بیان اینکه تامین مسکن در سه نقطه بجنورد و تمام شهرستان های استان انجام شده است، افزود: تسهیلات اختصاص داده شده برای مسکن ایثارگران یک صد میلیون تومان به کارمزد 4 درصد است.

وی ادامه داد: در فاز دوم هم برنامه ریزی برای خانه دار کردن 4 هزار ایثار گر در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از تامین مسکن برای 200 خانواده شهید در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبرداد و گفت: تلاش می شود این واحدها در بلوک ایثارگران و در اولین فرصت زمانی ساخته و در اختیار خانواده های بنیاد شهید استان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه نسبت به رعایت نشدن سهمیه25 درصدی استخدام ایثارگران در سازمان های دولتی و صنایع بخش خصوصی گفت: برای ایجاد اشتغال ایثارگران منتظر اعلام دستگاه ها نمی مانیم و با مراجعه مستقیم به دستگاه ها دولتی، مراکز تولیدی و صنعتی استان سهمیه ایثارگران را مطالبه می کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید استان تاکید کرد: طی هماهنگی ها انجام شده زمینه بکارگیری 40 نفر از ایثار گران در کارخانه آلومینای جاجرم و 50 نفر در بنیاد برکت فراهم شده است.

حسینی به ساماندهی 73 درصدی گلزار شهدای استان هم اشاره کرد و افزود: با توجه به کم بودن بودجه های دولتی اختصاص داده شده برای ساماندهی گلزار شهدا اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم تکمیل گلزار شهدا تا 15 سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا از کمک های مردمی و سوق دادن هزینه های برگزاری یادواره شهدا که طی سال اخیر بخاطر شرایط کرونا برگزار نمی شود برای ساماندهی گلزار شهدای باقی مانده استفاده کنیم که اگر این اقدام انجام شود ساماندهی تمام گلزار شهدای استان طی سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی سرکشی از خانواده های شهدا و ایثار گران، تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت استان، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم ، سرکشی از جانبازان 70 درصد را از اقدامات این اداره کل همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سرکشی از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان توسط مدیران ارشد و مدیران کل و مدیران دستگاه ها در استان و سطح شهرستان ها انجام می شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه