اخبار داغ

عباس‌زاده در گفت‌وگو با دانا:

FATF خلاف منافع ملی کشور است/ مکانیسم این گروه مالی بر اساس منافع و هژمونی غرب طراحی شده است

FATF خلاف منافع ملی کشور است/ مکانیسم این گروه مالی بر اساس منافع و هژمونی غرب طراحی شده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس FATF را دارای کارکردی دوگانه دانسته و اظهار کرد: این مکانیسم تسهیل کننده روابط مالی برای دوستان غربی‌ها و دامی برای ایجاد محدودیت و کنترل مالی برای کشورهایی است که تحت سلطه آن‌ها نیستند.
[

«محمود عباس‌زاده مشکینی»، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره اثر FATF بر روابط بانکی کشور گفت: آمریکا و سایر کشورهای غربی بانک‌های جمهوری اسلامی ایران را تا آنجا که امکان‌پذیر بوده و از دست‌شان برمی‌آمد تحریم کرده‌اند و از هر فرصت دیگری که به دست بیاید برای تحریم مجدد استفاده خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی FATF را سازوکاری مبتنی بر استراتژی و هژمونی غرب دانست و ادامه داد: FATF یک مکانیسم مالی است که به مراودات مالی کشورهای غربی کمک می‌کند اما برای کشورهایی که تحت سلطه و هژمونی غرب نیستند مزاحمت ایجاد می‌کند.
,
 
,
عباس زاده درباره ایجاد شفافیت مالی از طریق FATF گفت: این معاهده برای کشورهای غربی و همسو با آن‌ها شفافیت ایجاد کرده و منفعت دارد اما برای کشورهایی که تحت سلطه آن‌ها نیستند اینگونه نخواهد بود.
,
 
,
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مکانیسم کارکردی دوگانه دارد افزود: FATF تسهیل کننده روابط مالی برای دوستان غربی‌ها و دامی برای ایجاد محدودیت و کنترل مالی برای کشورهایی است که تحت سلطه آن‌ها نیستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه FATF باید به طور دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: پس از بررسی دقیق باید براساس منافع کشور درباره رد یا پذیرش آن تصمیم‌گیری شود. هرچند به نظر من جمهوری اسلامی هرگز کلیات این سازوکار مالی را نخواهد پذیرفت اما درصورت پذیرش، موادی که برخلاف منافع ملی کشور بوده و برای کشور مزاحمت ایجاد کند را نپذیرفته یا بر روی آن اصلاحیه خواهد زد و این حق تمام کشورهاست که با قسمت‌هایی که خلاف منافع ملی آن‌هاست، مخالفت کنند.
,
 
,
عباس‌زاده مشکینی ربط دادن تمام مسائل کشور به FATF را غیرکارشناسی و ناشی از سیاست‌زدگی دانست و اظهار کرد: از نظر برخی افراد تمام مسائل را به FATF ربط دارد به طوری که در قضیه واکسن کرونا نیز شاهد تلاش آن‎ها برای مرتبط کردن خرید واکسن به این معاهده بودیم.
,
 
,
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر برخی افراد مبنی بر اینکه این معاهده را بپذریم و در صورتی که سودی برایمان نداشت از آن خارج شویم گفت: غربی‌ها هرگز چنین اجازه‌ای به ما نخواهند داد. این معاهده به گونه‌ای تنظیم شده که وارد شدن به آن به خواست ما صورت می‌گیرد اما خروج از آن به دست ما نخواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
گفت‌وگو از: فریده طهماسبی
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه