اخبار داغ

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران اعلام کرد؛

توزیع یک تن ذرت و جو برای غذادهی قوها در سرخرود محمودآباد/ جمعیت قوها به 2 هزار فرد رسیده است

توزیع یک تن ذرت و جو برای غذادهی قوها در سرخرود محمودآباد/ جمعیت قوها به 2 هزار فرد رسیده است
کورس ربیعی گفت: حدود یک تن ذرت و جو برای غذادهی قوها با همکاری اداره کل دامپزشکی و علاقمندان به محیط زیست تحویل و در سرخرود محمودآباد توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کورس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در پی بارش های اواخر هفته گذشته و سرمای قابل توجه هوا به جمعیت قوها افزوده شده و به حدود دو هزار فرد رسیده است.

 وی افزود: به منظور حفاظت موثر از قوها و جلوگیری از آسیب رسانی به این گونه های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن ها و دوستداران حیات وحش انجام می شود.

ربیعی گفت: معمولا چند روز پس از مهاجرت قوها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت عدم تغذیه کمکی، قوها ناچار به جابجایی در آبگیرهای اطراف و دیگر شهرستانها خواهند شد که این اتفاق می تواند آسیب رسانی و شکار غیر مجاز را نیز در پی داشته باشد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: برای جلوگیری از جابجایی قوها در آبگیرهای اطراف تالاب، غذا دهی بمدت حداقل دو ماه انجام می شود.

وی افزود: در سالجاری با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله قوهای وحشی،  متمرکز کردن گله قوها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیستگاهها بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

ربیعی گفت: در روزهای اخیر حدود یک تن ذرت و جو با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و علاقمندان به محیط زیست تحویل و در منطقه توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه