اخبار داغ

بصیرت حاج قاسم، وی را محبوب و قهرمان کرد/ حماسه 9 دی از بصیرت مردم نشات گرفت

بصیرت حاج قاسم، وی را محبوب و قهرمان کرد/ حماسه 9 دی از بصیرت مردم نشات گرفت
کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از عواملی که حاج قاسم را محبوب دل ها و قهرمان کرد بصیرت وی بود چیزی که برخی از کسانی که مسئولیتی داشتند با بی بصیرتی راه را گم کردند و این موضوع نیز به عمر انقلاب بر نمی گرددد و همیشه وجود داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ یکی از نکاتی که یک جامعه را در قبال هجوم های دشمن ایمن می سازد و یا راه عبور از بحران ها و هجوم ها را میسر می کند بصیرت است؛ البته در تبیین این کلمه شرح های زیادی مطرح شده است اما آنچه گواه تاریخی دارد این است که هر گاه این بصیرت در جامعه اسلامی کمرنگ شده است جامعه ضررات زیاد و بهای سنگینی را برای آن پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

متاسفانه این بی بصیرتی باعث شد در دوره های تاریخی مردم از ظرفیت حداکثری امامان بهره نبرده و گاهی از گرد آن ها دور شوند که همین کافی بود تا اتفاقات تلخ تاریخی اتفاق بیفتد؛ بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل یک حکومت اسلامی، این پیروزی با یک بصیرت فوق العاده و با رهبری امام خمینی اتفاق افتاد.

,

این پیروزی که در مقابل استکبار جهانی اتفاق افتاده بود و مهر پایانی برای وابستگی بود بدون شک مورد قبول قدرت های استکباری نبود و هر ثانیه دسیسه ای برای آن چیده می شد؛ اما شاید باور اینکه هنوز این انقلاب توانسته بر آن همه دسیسه پیروز آید، در باور برخی نمی گنجد.

,

بدون شک هدایت امام خمینی و بعد از آن مقام معظم رهبری در حرکت این کشتی انقلاب در اوج طوفان ها بسیار پر اهمت و تاثیر گذار است؛ یکی دیگر از عواملی که در برهه های مختلف راه گشایی کرده است بصیرت مردم است.

,

از ابتدای انقلاب تا کنون دشمن به هر بهانه و هر وسیله ای سعی کرده است مردم را از انقلاب دور کند چرا که به خوبی دانسته که حضور مردم در انقلاب به آن استحکام داده است؛ از این رو سعی کرده است از هر وسیله و بهانه ای استفاده کند تا مردم را گمراه کرده و با ایجاد اهداف دیگر از انقلاب دور کند؛ همچنین تلاش کرده است با ایجاد اختلاف و مرز بندی های جدید تفرقه اندازی کند که متاسفانه در برخی از این دسیسه ها عوامل داخلی نیز بازیگری کردند که حتی برخی از آن ها از شخصیت های مطرح در کشور بودند.

,

برخی از این نقشه ها آن قدر دقیق و آهسته اجرا شدند که شاید در آن تشخیص لحظه حق و باطل بسیار کار سختی بود و از طرفی شبیه به آن در بسیاری از کشورها انجام شده و به هدف رسیده بود؛ وقتی این دسیسه ها نیز در کشور مان با تبلغات فوق العاده انجام شد انتظار دشمنان این بود که نتیجه گرفته شود و مقدمات از هم پاشیدن انقلاب اسلامی ایجاد شود.

,

*بصیرت حاج قاسم، وی را محبوب و قهرمان کرد

, *بصیرت حاج قاسم، وی را محبوب و قهرمان کرد, *بصیرت حاج قاسم، وی را محبوب و قهرمان کرد,

یکی از دلایلی که همیشه سد محکمی برای دشمن به حساب می آید بصیرت است؛ مرتضی مومنی در این زمینه و در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: عوامل مختلفی در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی نقش داشته است که انقلاب هر روز پر قدرت تر از دیروز در حال حرکت رو به جلو است.

,

کارشناس سیاسی تصریح کرد: وقتی می گوییم پر قدرت نه به منزله مسائل سیاسی است بلکه در اکثر زمینه ها این پیشرفت حاصل شده است و این پیشرفت با تکیه بر توان داخل بود است.

,

وی افزود: امروز در جایگاه علی و بهداشتی و ... اصلا با قبل قابل قیاس نیستیم؛ اما دشمن هم سعی کرده است به شکل های مختلف اجلو این پیشرفت ها را بگیرد که از دسیسیه های دشمن می توانیم مثال های زیادی نام ببریم.

,

مومنی ادامه داد: اما آنچه باعث شده است که مردم در دسیسه ها پشت نظان را خالی نکنند بصیرت آن ها بوده است، هر گاه دشمن فضا را برای تشخیص حق و باطل سخت کرد ما می بینیم خود مردم به صورت خودجوش رفتارها و دسیسه های دشمن را باطل می کنند و با راهپیمایی ها و شعارها  نشان می دادند که به خوبی دست دشمن را خواندند و در باطل کردن آن قدم بر می دارند.

,

مرتضی مومنی گفت: بصیرت و انتخاب درست و نادرست  شاید در جنگ سخت و جایی که دشمن مشخص است کار ساده تری است اما در جنگ های نرم و در شرایطی که گاه از میان جمع خودی و گاه از بیرون و گاه تبلیغات گسترده فضا را بهم می زنند انتخاب حق از باطل کار سختی است.

,

این کارشناس سیاسی گفت: بدون شک یکی از مهترین راز ماندگاری انقلاب و حرکت رو به جلو آن و حفظ پشتوانه مردمی، بصیرت مردم است که باید به آن افتخار کرد.

,

وی با اشاره به فرا رسیدن سالرز شهادت شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم یک مرد مثال زدنی بود که یک قهرمانی ملی و مقاومت است و الگو بسیار خوبی به حساب می آید؛ حاج قاسم شجاع؛ دلاور، ولایتمدار، دیندار و مهربان بود.

,

مومنی با اشاره به دیگر ویژگی های شاخص شهید سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم مطیع رهبر بودند و صحبت های رهبر را فصل الختام می دانستند که این نشان از ولایت مداری و ولایت پذیری ایشان است؛ در واقع با بصیرت خود به خوبی راه را  پیدا کرده بودند.

,

مرتضی مومنی عنوان کرد: یکی از عواملی که حاج قاسم را محبوب دل ها و قهرمان کرد بصیرت وی بود چیزی که برخی از کسانی که مسئولیتی داشتند با بی بصیرتی راه را گم کردند و این موضوع نیز به عمر انقلاب بر نمی گرددد و همیشه وجود داشته است.

,

یکی از اتفاقاتی که بصیرت مردمی و رهبری مقام معظم رهبری به خوبی راه را برای مردم نشان داد و یکبار دیگر شکست سختی به دشمن داد حماسه 9 دی بود؛ حماسه ای که در حالی اتفاق افتاد که دشمن فکر می کرد اینبار توانسته امنیت کشور را نشانه رود و دستاوردهای بزرگی را از دسیسه خود برداشت خواهد کرد؛ در واقع این حماسه از بصیرت مردم شکل گرفت.

,

اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اتحاد مردم بیشتر شد و  باعث شد چهره دشمنان بیشتر از پیش اشکار شود؛ به نظر می رسد دشمن اکنون مستمر مغلوب بصیرت مردم شده است و امروز بیش تر از هر روزی تلاش می کند که شناخت حق و باطل را سخت کند اما مطمیناً باز هم به لطف خداوند این د سیسه ها راه به جایی نخواهد برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه