اخبار داغ

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج؛

سوخت‌های فسیلی، نفس کرج را بند آورده است/ پائیز تلخ یک کلانشهر با 36 روز ناسالم!

سوخت‌های فسیلی، نفس کرج را بند آورده است/ پائیز تلخ یک کلانشهر با 36 روز ناسالم!
حسین محمدی گفت: آلودگی هوای شهر کرج در فصل پائیز 22 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 14 روز ناسالم برای تمام گروه‌ها را به ارمغان داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج امروز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه، تردد بالای اتوبوس های درون شهری و برون شهری را یکی از عوامل آلاینده این کلانشهر دانست و گفت: قرار گرفتن البرز در مسیر 14 استان کشور و عبور خودروهای سبک و سنگین این معضل را مضاعف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ت, ت, یتریک, یتریک,
حسین محمدی با اشاره به اینکه آلودگی هوای شهر کرج در فصل پائیز 22 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 14 روز ناسالم برای تمام گروه ها را به ارمغان داشته است، افرود: با توجه فرسودگی 4 ایستگاه محیط زیست، نیازمند افزایش ایستگاه ها و آنالیزورها برای اطلاع رسانی صحیح به شهروندان البرز هستیم.
,
 
,
وی به خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو چهار با اعتبار۴۸۰ میلیارد ریال برای شهر کرج اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین قرارداد ۵۶ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو چهار مجهز به فیلتر کاتالیست DPF با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال در دستور کار مدیریت شهری کرج قرارگرفته است.
,
 
,
محمدی تخصیص بودجه مناسب برای نوسازی ناوگان فرسوده، بهسازی و تجهیز آن به فیلتر دوده را ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه آمارها نشان می دهد در تمام روزهای ناسالم  شهر کرج، آلاینده ذرات معلق کوچکتر  از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) آلاینده شاخص کرج بوده و این آلاینده بیشتر ناشی از احتراق سوخت ‌های فسیلی است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴ درصد از ذرات معلق اگزوزی خروجی از وسایل نقلیه به آلایندگی اتوبوس ‌های درون ‌شهری اختصاص دارد، خاطرنشان داشت: استفاده از فیلتر دوده برای ناوگان دیزل، کنترل سوخت مصرفی در صنایع به ویژه نیروگاه‌ ها، معاینه فنی خودروهای سواری و باری از مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر کرج است که متاسفانه تاکنون به آن‌ ها توجه نشده است.
,
 
,
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در خاتمه با تاکید بر اینکه طرح تشویقی موتورسیکلت های برقی و خودروهای هیبریدی در کاهش آلودگی هوای کرج موثر است، خاطرنشان داشت: راه اندازی مترو کرج، طرح بی آر تی، افزایش پیاده راه ها و مسیر تردد دوچرخه هم می‌تواند عوامل تاثیر گذار در راستای کاهش آلاینده‌ها باشد.
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه