اخبار داغ

نویسنده رمان آورتین:

اعتقاد به کار فرهنگی یکی از تمایزهای حاج قاسم بود/ چگونه 30 سال قبل سردار سلیمانی نگذاشت ایران مانند سوریه شود؟

اعتقاد به کار فرهنگی یکی از تمایزهای حاج قاسم بود/ چگونه 30 سال قبل سردار سلیمانی نگذاشت ایران مانند سوریه شود؟
نویسنده رمان آورتین گفت: این کتاب به این دوره از مبارزات حاج قاسم می پردازد و نشان می دهد در این دوره این دوره اگر حاج قاسم نتوانسته بود جلو این اشرار را بگیرد شاید سی سال پیش کشور ما شرایط مثل سوریه را پیدا کرده بودیم و ناامنی به مرکز کشور کشیده می شد و ناامنی در کل کشور اتفاق می افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛ بهزاد دانشگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست خبری فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اظهار کرد:  دوران سربازی و خدمت حاج قاسم به سه قسمت تقسیم می شود اولی در جنگ و در دفاع مقدس است و مرحله بعد در فرماندهی سپاه قدس گذشته است که خاطره و ماجرای زیادی از این دوره هنوز گفته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نویسنده رمان آورتین تصریح کرد: سال گذشته زمانی که صحبت از نوشتن این رمان مطرح شد برای نوشتن این رمان سفری به کرمان داشتم و با تعدادی از همرزمان های حاج قاسم گفت و گو کردیم؛ در این سفر متوجه شدیم بخشی از دوره مدیرتی شهید سلیمانی بعد از جنگ مربوط می شود به دوره ای که در مبارزه با اشراری در جنوب شرق کشور است؛ اشراری که امنیت مردم در این منطقه را بهم زده بودند و شرایط بدی را ایجاد کرده بودند.

,

دانشگر عنوان کرد: اشرار در سیستان و بلوچستان مرتب مردم را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و شاید از ساعت 4 عصر دیگر خیلی از مردم در روستاها نمی توانستند تردد کنند و اشرار راحت به هر سمت که می خواستند حرکت می کردند و قاچاق اسلحه انجام می دادند و گروگان می گرفتند.

,

وی با اشاره به حمایت هایی خارجی که از این اشرار در این زمان انجام شد، گفت: این کتاب به این دوره از مبارزات حاج قاسم می پردازد و نشان می دهد در این دوره این دوره اگر حاج قاسم نتوانسته بود جلو این اشرار را بگیرد شاید  30 سال قبل کشور ما شرایط مثل سوریه را در کشور پیدا کرده بودیم و ناامنی به مرکز کشور کشیده می شد و ناامنی در کل کشور اتفاق می افتاد.

,

دانشگر با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی در این منطقه عنوان کرد: در این زمان حاج قاسم دو عملیات آورتین و عملیات آزاد سازی ۱۰۰ گروگان از دست اشرار داشته است که آن ها برای اینکه بتوانند از دست حاج قاسم فرار کنند، گروگان ها را به افغانستان بردند، امام حاج قاسم رها نمی کند و آن ها را تا داخل افغانستان دنبال می کند.

,

بهزاد دانشگر خاطرنشان کرد: این رمان دو جلد است که جلد دوم نیز چند ماه دیگر منتشر می شود جلد اول به آزادسازی گروگان ها و جلد دوم به اورتین می پردازد.

,

نویسنده رمان آورتین گفت: بعد از این عملیات اشرار تسلیم شدند و تفنگ هایشان را تحویل دادند که حاج قاسم یک برنامه اجتماعی و فرهنگی در این منطقه ایجاد کرد و در این منطقه اشتغال زایی را انجام داد تا این ها جذب گروه های اشرار نشوند.

,

بهزاد دانشگر گفت: به نظر من یکی از تمایزهای حاج قاسم در این است که همان طور که بر کار نظامی اعتقاد دارد به کار فرهنگی نیز اعتقاد دارد و از همین مقطع است که به نظر من از همین مقطع است که بذر برخی عملیات ها و تفکر در فرماندهی حاج قاسم در سپاه قدس کاشته می شود.

,

وی در ادامه عنوان کرد: حاج قاسم در این مقطه به درکی می رسد که ریشه بسیاری از ناامنی ها و شرارات ها در بیرون از ایران است و اگر قرار باشد ما در داخل در امنیت و آرامش به سر ببریم حتما باید به ریشه ها بزنیم و این در فرمانده سپاه قدس وی امکان پذیر بود و سال های بعد اتفاق افتاد.

,

به گزارش صاحب نیوز؛ در پایان این مراسم  از برنامه و اقدامات انجام گرفته در مورد حاج قاسم سلیمانی رو نمایی شد

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه