اخبار داغ

خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق:

انتقام سخت همان خروج آمریکا از منطقه است/ کنترل گفتمان انقلاب اسلامی؛ هدف حضور ایالات متحده در غرب آسیا

انتقام سخت همان خروج آمریکا از منطقه است/ کنترل گفتمان انقلاب اسلامی؛ هدف حضور ایالات متحده در غرب آسیا
حسن شمشادی گفت: هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا کنترل گفتمان انقلاب اسلامی بوده و به فرموده مقام معظم رهبری انتقام سخت پس از شهادت سردار سلیمانی همان خروج آمریکا از منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق در نشست مجازی راهبردهای رسانه ای اخراج آمریکا از منطقه که به مناسبت بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان شب گذشته با حضور فعالان فضای مجازی سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار شد گفت: پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران و شکل گیری نظام انقلاب اسلامی تقابلی ایجاد شد و گفتمان سومی در کنار گفتمان شرقی و غربی شکل گرفت که نامش گفتمان انقلاب اسلامی است.
 
وی ادامه داد: استکبار به سرکردگی آمریکا این گفتمان را به دلایل زیادی نمی پذیرد و بر این اساس اقدامات زیادی انجام دادند که این گفتمان را از بدو تولد از بین ببرند، ترورها، جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم ها آغاز شد و با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.
 
خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق اظهار کرد: پس از اینکه نتوانستند این گفتمان را نابود کنند به چهارچوب دیگری رسیدند بر مبنای اینکه انقلاب اسلامی را مهار کنند.
 
شمشادی تصریح کرد: بر همین اساس به منطقه خاورمیانه و غرب آسیا لشکرکشی کردند که این لشکرکشی ها در تاریخ استکباری ارتش آمریکا وجود داشته و جدید نیست اما نوع و اهداف آن با لشکرکشی به ژاپن و ویتنام فرق دارد.
 
هدف حضور آمریکا در غرب آسیا کنترل گفتمان انقلاب اسلامی است
 
وی عنوان کرد: از 2001 میلادی لشکرکشی ها از افغانستان، عراق، لیبی و سوریه شکل گرفت که اهداف دیگری دارد و هدف مهمش کنترل گفتمان انقلاب اسلامی است و در 20 سال گذشته لشکرکشی های آمریکا متفاوت شده است.
 
این خبرنگار بیان کرد: بیش از 165 هزار نظامی آمریکایی در 135 کشور دنیا مستقر هستند، پایگاه های زمینی، دریایی، هوایی و سایت دارند و از این تعداد نظامی که آمریکا که در دنیا به دلایل و قراردادهای مختلف منتشر کرده است حدود 60 هزارتا در 12 پایگاه هوایی، دریایی و زمینی در غرب آسیا نظیر کشورهای عراق، سوریه، اردن، عربستان، عمان، امارات، قطر، بحرین، کویت، افغانستان و ترکیه حضور دارند.
 
شمشادی تصریح کرد: آمریکایی ها در برخی از کشورهای آسیای میانه در شمال جمهوری اسلامی ایران هم سعی کردند پایگاه هایی ایجاد کنند، از سال 81 و بعد از حمله آمریکا به افغانستان رویکردی داشتیم که دخالت بیگانه در منطقه و تهدید علیه خودمان را نمی پذیرفتیم.
 
وی ادامه داد: راهکارهایی برای نزدیک شدن به گروه های مقاومت در افغانستان ایجاد کردیم و آمریکا به عراق حمله کرد و بعد به گروه های مقاومت که در عراق بودند نزدیک شدیم و آن ها را حمایت کردیم، کادرسازی هایی که قبلا در دفاع مقدس انجام دادیم آن جا خودشان را نشان داد.
 
خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق بیان کرد: من از سال 83 تا 86 در عراق خدمت می کردم که گفته می شد 160 هزار نظامی در عراق بود و آمده بودند که بمانند و این مقدار اکنون گفته می شود به چند صد نفر تقلیل پیدا کرده است.
 
شمشادی گفت: هدف اصلی این لشکرکشی ها جمهوری اسلامی ایران است، اگرچه نفت و موقعیت سوق الجیشی عراق، نزدیک بودن به ترکیه و سوریه هم جزو اهداف است، بنابراین بعد از ورود نظامیان آمریکایی به افغانستان و عراق بر اساس سیاست هایمان که متجاوز را کنار مرزهایمان تحمل نمی کنیم تاکتیکمان در 19 سال گذشته این بود که منطقه جای امنی برای نظامیان آمریکایی نشود و اینها نمانند و تصوری برای راحت بودن و ماندن در اینجا نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس به سمتی رفتیم که گروه های مقاومت را در منطقه تشکیل دهیم و آن ها را زیر پوشش قرار دهیم تا به خاطر دفاع از کشور، ملیت، دین، مذهب مقدسات و ناموسشان خود وارد جنگ با آمریکا شوند، اما صرف حمایت از گروه های مقاومت باعث خروج آمریکایی ها از منطقه نمی شود و نخواهد شد.
 
جریان سازی راهبرد رسانه ای بر روی افکار عمومی
 
این خبرنگار بیان کرد: یکی دیگر از برآوردها و استراتژی هایی که می تواند موثر باشد راهبرد رسانه ای است، رسانه ها در دنیا بسیار قدرتمند هستند و روی افکار عمومی جریان سازی و حرکت می کنند و کار را از نظر سیاسی سخت می کنند و هزینه ماندن نظامیان آمریکایی را سخت می کنند و چنان افکار عمومی را به جریان وا می دارند که در کشور خودشان خواهان بازگشت نظامیان به کشور خودشان باشند، این یکی از راهبردهای رسانه است.
 
شمشادی تصریح کرد: رسانه ها نقش قدرتمندی در این زمینه دارند که این هم صرفا یک راهکار است، نظامیان آمریکایی در دنیا در چند ماه و چند هفته منتشر نشدند، در منطقه ما با زمینه سازی در 11 سپتامبر افکار عمومی را همراه خود کردند و چند سال طول کشید تا وارد منطقه شوند و ساکن باشند و حضور خود را توجیه کنند.
 
وی اظهار کرد: بنابراین خروج نظامیان آمریکایی هم چند هفته و چند ماه شکل نمی گیرد و نیاز به بستری دارد که رسانه یکی از این کارکردهاست تا افکار عمومی را جهت دهد تا بخواهند این اتفاق بیفتد.
 
مصوبه خروج آمریکا از عراق، بدون اقدام
 
این خبرنگار جبهه مقاومت اظهار کرد: از جمله راهکارهای موثر برای خروج نظامیان آمریکایی از کل منطقه به ویژه عراق تلاش برای اجرایی شدن مصوبه پارلمان عراق است که سال گذشته بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تصویب کردند نظامیان آمریکا باید کشورمان را ترک کنند که آمریکا قبول نکرد و عراق دوباره فشار آورد، اما آمریکا اعلام کرد اگر می خواهید ما برویم باید تمام هزینه های چند تریلیون دلاری ما در عراق را بدهید و بعد از آن شما را تحریم می کنیم.
 
شمشادی اظهار کرد: بنابراین عملا یک مصوبه شد و برای اجرای آن هیچ اقدامی صورت نگرفت، عراق یک کشور که از نظر زیرساخت و صادرات نفت و اقتصاد بی نیاز باشد نیست و شاید ملت آن ها مثل ما تحریم ها را تحمل نکنند. عملی شدن مصوبه پارلمان عراق از راهکارهای خروج است اما الزاماتی دارند.
 
وی بیان کرد: اخراج یک مسئله ذهنی است و عملی شدن مصوبه پارلمان به همین راحتی نیست و الزامات و زمینه هایی نیاز دارد، آمریکایی ها بعد از اینکه دو قطبی شوروری و آمریکا تمام شد و یک قطبی آمریکا ایجاد شد و تا اینکه دوباره روسیه با پوتین جان گرفت خودشان را ناجی دنیا نشان دادند و شیعه هراسی و ایران هراسی و گفتمان انقلاب اسلامی هراسی به راه انداختند و ده ها قرارداد نظامی بستند و درمنطقه مستقر شدند و گاو شیردهی که ترامپ گفت پول می دهد و آن ها در منطقه حضور دارند.
 
وی ادامه داد: این نظام منطقه ای را آمریکا ایجاد کرده است و هرگاه نیاز باشد می گوید ما تنها نیستیم و 100 نیرو از کشور دیگر هم می آورد، نظامی که آمریکا چیده است و در منطقه وجود دارد، باید این تغییر نظام آمریکایی شکل بگیرد زیرا به مردم خود القا کردند اگر نباشیم ایران و تروریست ها شما را نابود می کنند.
 
انتقام سخت همان خروج امریکا از منطقه است
 
این خبرنگار اظهار کرد: بنابراین مصوبه عراق اگرچه خوب بود اما در یک سال گذشته اجرایی نشد که یکی از راه ها برای اجرایی شدن، تقویت زیرساخت های اقتصاد ملی کشورهاست و نه اقتصاد وابسته که اگر تحریم کردند کاری نتوانند انجام دهند، یکی از مشکلات عراق همین وابسته بودن اقتصاد است، صادرات نفت و واردات ده ها میلیارد دلاری از خدمات نفت و گاز برق تا کارخانه و تولیدات و محصولات و ....
 
شمشادی بیان کرد: این موضوع یک مطالبه جدی خواهد بود که بلند مدت جواب می دهد زیرا طی چند دهه شکل گرفته و یک شبه جواب نمی دهد و همه الزامات فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی، نظامی و سیاسی را باید داشته باشد که همه تا خروج نظامیان منطقه که به فرموده آقا خروج نظامیان آمریکا از منطقه که همان اتفاق سخت است رخ دهد.
 
وی اظهار کرد: ما دو سیلی به آمریکا زدیم یکی تشییع جنازه میلیونی مردم و سیلی دوم در عین الاسد که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری عملا به هیچ پایگاه آمریکایی حمله نکرده بود و ما انجام دادیم ومسئولیت آن را بر عهده هم گرفتیم و ترامپ هم اگرچه گفت اگر بزنید ما هم اقدام می کنیم اما کاری نکرد با وجود اینکه یک سال از آن گذشته است، اما این ها سیلی است و انتقام سخت آن جا شکل می گیرد که با مقدمه سازی ها شاهد خروج کامل آمریکایی ها از منطقه باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
, هدف حضور آمریکا در غرب آسیا کنترل گفتمان انقلاب اسلامی است, هدف حضور آمریکا در غرب آسیا کنترل گفتمان انقلاب اسلامی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جریان سازی راهبرد رسانه ای بر روی افکار عمومی , جریان سازی راهبرد رسانه ای بر روی افکار عمومی ,
,
,
,
,
,
,
,
, مصوبه خروج آمریکا از عراق، بدون اقدام, مصوبه خروج آمریکا از عراق، بدون اقدام,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتقام سخت همان خروج امریکا از منطقه است, انتقام سخت همان خروج امریکا از منطقه است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه