اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان یزد مطرح کرد

حوزه‌های علمیه نیازمند منابع مالی پایدار/ وقف راهگشای مشکلات حوزه

حوزه‌های علمیه نیازمند منابع مالی پایدار/ وقف راهگشای مشکلات حوزه
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، گفت: حوزه‌های علمیه برای رونق و توسعه نیازمند منابع مالی پایدار هستند و این امر باید مدنظر موسسان مدارس علمیه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران مدرسه علمیه حضرت زینب(س) اظهار داشت: برای حوزه‌های علمیه باید منابع مالی پایدار درنظر گرفته شود تا محتاج دولت‌ها نباشند و بتوانند خودشان را اداره کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که موسسان مدارس علمیه، برای درآمد مدارس، موقوفاتی را نیز در نظر بگیرند و به طور قطع، وقف راهگشای مشکلات مالی حوزه‌های علمیه خواهد بود.

,

ناصری با اشاره به تجربیات خود در استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در زمان احداث مصلای شهرکرد که در نوع خود بی‌نظیر است، طرحی ارائه شد که با اجرای آن هم برای مردم سامان اشتغالزایی شد و هم نیازهای حوزه‌های علمیه آن منطقه تامین شد و پیشنهاد می کنم این طرح در یزد نیز اجرایی شود.

,

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه یزد تاکید کرد: برای این مراکز در استان باید کار اساسی شود تا طلاب فارغ از مسائل مالی بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

,

وی با اشاره به پیشنهادات عمرانی مطرح شده تصریح کرد: توصیه می کنم که خیران مدارس علمیه، خود با نظارت به موضوع موقوفات برای مدارس ورود کنند.

,

ناصری، یکی از پیشنهاداتی که می‌تواند هم اشتغالزا باشد و هم به تامین منابع مالی مورد نیاز حوزه‌ها کمک کند را ایجاد صنعت پوشاک اعلام کرد و گفت: این صنعت نه تکنولوژی بالایی نیاز دارد و نه سرمایه گذاری چندانی و تنها با آموزش، می‌توان این صنعت را به راه انداخت که پیشنهاد می کنم موسسان مدارس علمیه، این مهم را نیز دنبال کنند.

,

وی با اشاره به اینکه انسان تا زمانی که زنده است، به پوشاک نیاز دارد، افزود: اگر صنعت پوشاک در استان یزد پا بگیرد، علاوه بر اشتغال گروه زیادی از بیکاران به ویژه زنان سرپرست خانوار، کشور را نیز از واردات پوشاک بی‌نیاز می کند و از درآمد آن می‌توان هزینه‌های حوزه های علمیه را نیز تامین کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه