اخبار داغ

آیت‌الله اعرافی:

بیانیه گام دوم انقلاب همه را به ترمیم کاستی‌های گام اول فرا می‌خواند

بیانیه گام دوم انقلاب همه را به ترمیم کاستی‌های گام اول فرا می‌خواند
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در 40 سال گذشته با همه دستاوردهایی که داشته‌ایم، آسیب‌هایی را هم تجربه کرده‌ایم و مواجه با آسیب‌های اقتصادی، علمی، دانشی و ساختاری هستیم و بیانیه گام دوم همه را فرا می‌خواند به ترمیم خلاءها، نقصان‌ها و کاستی‌هایی که در گام اول انقلاب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در نشست تبیینی و خبری بیانیه گام دوم انقلاب با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: بیانیه گام دوم همراه با سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است از منظرهای مختلف قابل تحلیل و تفسیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدیر حوزه‌های علمیه کشور  بیان داشت: رهبری می‌فرماید «خیلی کار کردم تا بیانیه گام دوم انقلاب را ارائه دهم» و جمع‌بندی این بیانیه بسیار هنرمندانه، منصفانه، واقع‌بینانه و امیدبخش است.
,
 
,
اعرافی اضافه کرد: در تئوری کلام انقلاب اسلامی یک مجموعه‌ای از دوگانه هایی وجود دارد که در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان رهبری مورد توجه و مدنظر است.
,
 
,
وی ابراز داشت: 20 تا 30 دوگانه در انقلاب داریم که هنر امام و تئوری انقلاب این بود که این دوگانه‌ها به جمع مناسبی رسیده است و بعضی از این دوگانه‌ها ازجمله دنیا و آخرت، اسلامیت و جمهوریت، اسلامیت و ملیت، مذهب و اسلام، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است.
,
 
,
اعرافی عنوان کرد: حاج قاسم یک ایرانی اصیل و متعصب به مسائل ایران بود و همچنین پرچمدار رویکرد اسلامی در منطقه بود و نشان داد می‌شود این دو را با هم جمع کرد و حاج قاسم چهره‌ای بود که داعش افراطی را شکست داد و از عتبات عالیات و شعائر مذهب به زیباترین وجه و با کمال جانفشانی دفاع کرد و قدرت برخورد فلسطین با اسرائیل را افزایش داد.
,
 
,
مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: نخبگان باید طرح‌هایی ارائه کنند که دوقطبی‌ها را حل کند و به همگرایی برساند و مرزها را هم مشخص کند.
,
 
,
اعرافی ابراز داشت: در استان کرمان گام‌های خوبی برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شده ایت و باید این بیانیه را با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ببینید.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه 270 استاد حوزه علمیه در برنامه‌ریزی مفصلی بیانیه گام دوم انقلاب را نقد کردند، تصریح کرد: در پرتوی آن نقد پیشنهاداتی دادند که خدمت رهبری تقدیم کردم و ایشان تشویق کردند.
,
 
,
اعرافی بیان داشت: روح بیانیه گام دوم انقلاب ما را به دو نکته کلیدی فرا می‌خواند، نخست اینکه در 40 سال گذشته با همه دستاوردهایی که داشته‌ایم، آسیب‌هایی را هم تجربه کرده‌ایم و مواجه با آسیب‌های اقتصادی، علمی، دانشی و ساختاری هستیم و بیانیه همه را فرا می‌خواند به ترمیم خلاءها، نقصان‌ها و کاستی‌هایی که در گام اول انقلاب بود و اینکه در این ترمیم متوقف نشویم بلکه حتما رسیدن به قله‌های ایده‌آل را دنبال کنیم.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه برش‌های استانی در اسناد بالادستی یک راهبرد است، خاطرنشان کرد: به طور مثال سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند در آموزش و پرورش کرمان برش بخورد و خیلی بهتر از آنچه در سطح کلان کشور است، موفق باشد.
,
 
,
مدیر حوزه‌های علمیه کشور متذکر شد: یکی از مشکلات در اسناد کشور این است که راهکار برای عزم، اجماع و تفاهم نخبگانی دیده نشده است و تاکید داریم که الگوی کار جهادی متناسب با کار اداری در بیانیه گام دوم انقلاب طراحی شود زیرا در غیر این‌صورت همه کارها روی کاغذ می‌ماند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه