اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

صراحت کلام علامه مصباح یزدی در دفاع از انقلاب/ علی‌رغم هجمه‌های تخریبی، صحنه را خالی نکرد

صراحت کلام علامه مصباح یزدی در دفاع از انقلاب/ علی‌رغم هجمه‌های تخریبی، صحنه را خالی نکرد
موسوی‌نژاد گفت: اگر در مواردی مبانی انقلاب و نظام نیاز به ورود داشت، علامه مصباح‌یزدی با صراحت کلام و قاطعیت به آن موضوعات وارد می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی موسوی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در خصوص رحلت آیت الله مصباح یزدی، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های برجسته علامه مصباح یزدی این بود که او خودش را در مقابل جایگاه ولایت هیچ می پنداشت و این جایگاه را سرپرست واقعی جامعه می دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: از دیگر ویژگی های بارز ایشان نیز صراحت کلام انقلابی در عین رعایت احترام و اخلاق بود. طوری که ایشان وقتی نسبت به جریان های انقلاب نقدهایی را بیان می کردند، به سختی می شد فهمید که منظور ایشان چه شخصی است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر در مواردی مبانی انقلاب و نظام نیاز به ورود داشت، ایشان با صراحت کلام و قاطعیت به آن موضوعات وارد می شد.

,

موسوی نژاد بیان کرد: ایشان حتی در مقابل تخریب ها هم اخلاق مدارانه برخورد می کرد و می گفت چون مباحث مبانی اسلامی مطرح است و دفاع از شخص خودم مطرح نبوده، به تخریب ها جواب نمی دهم. همین نگرش هم سبب شده بود تا ایشان به خصوص در دوره اصلاحات مورد هجمه و تخریب ها قرار بگیرد.

,

وی عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی نسبت به کار تشکیلاتی و تربیت نیرو هم اهتمام ویژه ای داشت که در این خصوص، هم در موسسه امام خمینی(ره) و هم در طرح ولایت که ارتباط نزدیکی با دانشجویان داشت، نیروهای زیادی را تربیت کرد و معتقد بود که باید بن مایه جوانان را به لحاظ انقلابی و اسلامی قوی کرد.

,

تربیت نیروهای پای کار برای انقلاب

, تربیت نیروهای پای کار برای انقلاب, تربیت نیروهای پای کار برای انقلاب,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ایشان در طرح ولایت از موضوع خداشناسی و هستی شناسی شروع می کرد و آن را به موضوع ولایت فقیه می رساند. در واقع مبانی کار تشکیلاتی ایشان قوی بود و نیروهای پای کاری را برای انقلاب تربیت کرد.

,

موسوی نژاد با اشاره به هجمه های تخریبی علیه این نیروی انقلابی، اظهار کرد: راز این هجمه ها و حملات، در صراحت ایشان برای دفاع از انقلاب و نظام بود، چراکه ایشان در مسیر دفاع از انقلاب، هیچ ترسی از سرزنش ها نداشت. به طوری که حتی آیت الله بهجت(ره) نیز از حیث حضور ایشان در صحنه و صراحتش، گفته بود که بیم جان او را دارد.

,

وی یادآور شد: در حالی که آیت الله مصباح مبارزات انقلابی اش را از سال 1342 و با انتشار نشریه های انتقام و بعثت آغاز کرده و امضای ایشان در بسیاری از بیانیه های انقلابی وجود دارد، اما برخی افراد ناجوانمردانه و به دور از انصاف، دنبال ایجاد خدشه در مبارزات انقلابی اش بودند.

,

آیت الله مصباح علی رغم هجمه های تخریبی صحنه را خالی نکرد

, آیت الله مصباح علی رغم هجمه های تخریبی صحنه را خالی نکرد, آیت الله مصباح علی رغم هجمه های تخریبی صحنه را خالی نکرد,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سوابق علمی آیت الله مصباح یزدی نه‌تنها در جمهوری اسلامی؛ بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی نیز مورد تایید است و در همین راستا بسیاری از کتاب های ایشان ترجمه شده است.

,

موسوی نژاد در خصوص سوابق سیاسی مرحوم آیت الله مصباح یزدی، گفت: ایشان یکی از افرادی است که همیشه پای جریان انقلاب و انقلابی گری ایستاده است و علی رغم تخریب های همیشگی، اما هیچ گاه صحنه را خالی نکرده است. حتی زمانی شایعاتی در خصوص سرزنش ایشان توسط رهبری هم مطرح شد، اما ایشان در سال 1392 بیان کرد که دوست ندارم از جایگاه رهبری برای خودم هزینه کنم، ولی نه تنها از سمت رهبری سرزنش نشدم بلکه ایشان بر موضع گیری های بنده تاییداتی هم داشته اند.

,

وی افزود: نبود افرادی مانند آیت الله مصباح یزدی خسارت جبران ناپذیری برای جمهوری اسلامی است و در واقع باید سال‌های سال کار شود تا در هر عصری، یک نفر مانند ایشان تربیت شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه