اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

روکردن دست انحراف و فتنه با بصیرت و زمان‌شناسی از شاخصه‌های آیت‌الله مصباح بود

روکردن دست انحراف و فتنه با بصیرت و زمان‌شناسی از شاخصه‌های آیت‌الله مصباح بود
ذاکریان گفت: علامه مصباح‌یزدی به دلیل اندیشه‌های اساسی اسلامی که داشتند، پشتوانه فکری مهمی برای نظام و انقلاب اسلامی بودند. اندیشه‌های سیاسی ایشان در خصوص مسائل حکومت و تبیین اندیشه‌ها و معارف ناب اسلام از هر کسی ساخته نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ذاکریان کارسناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد شخصیت مرحوم علامه مصباح یزدی اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در مورد علامه مصباح یزدی فرمودند ویژگی‌های ایشان به یکی دو مورد منحصر نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: تولیدات علامه مصباح در علوم دینی یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان است.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: ویژگی دیگر مرحوم آیت الله مصباح یزدی فعالیت‌های مختلف ایشان در عرصه‌های اجتماعی است. در خصوص شخصیت آیت الله مصباح یزدی باید گفت که ما با یک عالم کتابخانه‌ای که فقط اهل تحقیق و مطالعه بود طرف نبودیم.

,

ذاکریان عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی از همان ابتدای آغاز مبارزات در سال‌های ۱۳۴۰ به بعد چه در میدان مبارزه با مارکسیست و کمونیست و چه در میدان دفاع مقدس و پس از آن شخصیتی فعال، پیگیر و در صف اول مبارزه بودند.

,

وی اظهار کرد: مرحوم آیت الله مصباح پس از امام خمینی (ره) در مباحث اجتماعی بسیار فعال بودند.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: سلوک اخلاقی مرحوم آیت الله مصباح یزدی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان است.

,

ذاکریان گفت: آیت الله مصباح یکی از شاگردان برجسته آیت الله بهجت در درس اخلاق بوده و اخلاق بسیار خوب ایشان باعث تواضع و فروتنی شان در برابر همه شده بود به گونه‌ای که وقتی بازاریان قم نزد آیت الله بهجت رفته و خواستند برای آنها درس اخلاق داشته باشند، آیت الله بهجت گفتند نزد آیت الله مصباح بروید و از ایشان بخواهید که برای شما درس اخلاق برگزار کنند.

,

وی اظهار کرد: توکل و ارادت مرحوم آیت الله مصباح به اهل‌بیت(ع) بسیار زیاد بود و همیشه همگان را به زیارت اهل‌بیت(ع) و تضرع نزد آنها توصیه می‌کردند.

,

رو کردن دست انحراف و فتنه با بصیرت و زمان‌شناسی

, رو کردن دست انحراف و فتنه با بصیرت و زمان‌شناسی, رو کردن دست انحراف و فتنه با بصیرت و زمان‌شناسی,

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: بصیرت و زمان شناسی مرحوم آیت الله مصباح یزدی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ایشان بود.

,

ذاکریان عنوان کرد: آیت الله مصباح در حوادث و اتفاقات کشور که در زمان‌های مختلف به وجود آمده، هم درست تشخیص دادند و هم به موقع به میدان آمدند.

,

وی به سخنرانی های مختلف و تاثیر گذار آیت الله مصباح در دهه 1370 اشاره کرد و ادامه داد: مرحوم آیت الله مصباح اولین فردی بود که در جریان فتنه دست انحراف را رو کرد و اجازه نداد کسی به لحاظ فکری شبهه ای در بحث مهدویت و ولایت فقیه مطرح کند.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: ویژگی بعدی مرحوم آیت الله مصباح شاگرد پروری ایشان بود به گونه ای که مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند آیت الله مصباح فضلش منحصر به خودش نیست بلکه فضل ایشان در شاگردانشان نیز جاری است.

,

راه‌اندازی طرح ولایت دانشجویی توسط علامه مصباح‌یزدی

, راه‌اندازی طرح ولایت دانشجویی توسط علامه مصباح‌یزدی, راه‌اندازی طرح ولایت دانشجویی توسط علامه مصباح‌یزدی,

ذاکریان با بیان این‌که جدای از بحث شاگردپروری در حوزه، علامه مصباح‌یزدی از بحث دانشگاه نیز غافل نبودند، گفت: این مجموعه با برکت آموزش مبانی اسلامی یا همان طرح ولایت دانشجویی که از سال ۱۳۷۴ به بعد در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شده نمونه‌ای از توجه ایشان به دانشگاه‌ها است و طی این سالها بیش از ۹۰ هزار نفر به صورت هدفمند مبانی اسلامی را فراگرفتند.

,

وی اظهار کرد: در کنار تمام ویژگی‌های مرحوم آیت الله مصباح و جایگاه ایشان، در بحث رسانه و معرفی ایشان اهتمام و توجهی نشده و غریب واقع شدند.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی و شهید بهشتی دو تن از شخصیت‌هایی هستند که علی‌رغم تلاش و مجاهدات‌های زیادی که داشتند، معرفی و شناخته نشدند. ضمن این‌که خود این بزرگواران نیز دنبال مطرح و دیده شدن نبودند.

,

ذاکریان به تعابیری که برای مرحوم آیت الله مصباح یزدی بکار برده شده اشاره و عنوان کرد: امام خمینی (ره)، آیت الله مصباح را ذو شهادتین و مقام معظم رهبری ایشان را منشاء علم، صفا و بصیرت نامیدند و جوانان و اقشار مختلف را نسبت به شناخت و استفاده از آثار ارزشمند آیت الله مصباح‌یزدی توصیه کردند.

,

متضررشدن انقلاب اسلامی در پی رحلت آیت الله مصباح یزدی

, متضررشدن انقلاب اسلامی در پی رحلت آیت الله مصباح یزدی, متضررشدن انقلاب اسلامی در پی رحلت آیت الله مصباح یزدی,

وی در مورد متضرر شدن انقلاب اسلامی در پی از دست دادن این‌گونه شخصیت‌ها، گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک ستون استوار و محکم و پشتوانه فکری برای مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بودند. لذا پس از رحلت ایشان حوزه باید چندین سال زحمت بکشد و هزاران نفر در حوزه تحصیل کنند تا شاید یک نفر مانند آیت الله مصباح یزدی پرورش پیدا کند و به تعبیر مقام معظم رهبری دارای اندیشه‌های ناب اسلامی باشد.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: اینگونه شخصیت‌ها سرمایه‌های ارزشمند و اندیشمندی هستند که از دست دادن اینها بسیاری از امور اجتماعی ما را دست خوش تزلزل، سستی و ناکارآمدی خواهد کرد.

,

اندیشه‌های اساسی اسلامی آیت الله مصباح یزدی پشتوانه نظام اسلامی  

, اندیشه‌های اساسی اسلامی آیت الله مصباح یزدی پشتوانه نظام اسلامی  , اندیشه‌های اساسی اسلامی آیت الله مصباح یزدی پشتوانه نظام اسلامی  ,

ذاکریان افزود: آیت الله مصباح به دلیل اندیشه‌های اساسی اسلامی که داشتند پشتوانه فکری مهمی برای نظام و انقلاب اسلامی بودند. اندیشه‌های سیاسی ایشان در خصوص مسائل حکومت، تبیین اندیشه ها و معارف ناب اسلام از هر کسی ساخته نیست.

,

وی تصریح کرد: جایگاه ایشان و این همه اشتیاق حضورشان از طرف دانشجویان در دانشگاه‌های اروپایی، آمریکایی، کشورهای مسلمان، هند، پاکستان، لبنان، عراق، اسپانیا، کانادا و ... به دلیل اندیشه‌های ایشان بود و استفاده‌هایی که دانشجویان کشورهای مختلف از آن می‌کردند.

,

کارشناس سیاسی گفت: این حجم از مطالبه و اشتیاق کشورهای اروپایی و آمریکایی در شرایطی که اوضاع این کشورها بهم ریخته است برای جاری شدن اسلام در خیابان‌های واشنگتن، آمریکا، اروپا و ... است.

,

ذاکریان عنوان کرد: با درگذشت شخصیت‌هایی مانند آیت الله مصباح‌یزدی تمامی امور اجتماعی که به عنوان پیشران و موتور محرک جامعه است با خدشه روبه رو خواهد شد.

,

وی در مورد هجمه‌هایی که از طرف برخی جریان‌های سیاسی متوجه مرحوم آیت الله مصباح یزدی بود، بیان کرد: اختلاف سلیقه و نگاه لازمه طبیعی هر جامعه است.

,

کارشناس سیاسی گفت: جریان‌های اصلاح طلب در بحث حاکمیت اسلام نگاه‌های متفاوتی داشتند. نگاه‌های دموکراسی، تفاوت نگاه هایی که در بحث آزادی داشتند، تفاوت نگاه در برخی از احکام اسلامی از جمله قصاص، حقوق زن و مرد و برخی از مسائل اجتماعی دیگر به گونه ای بود که نظرات جریان اصلاح طلب با نظرات کشورهای غربی بسیار همخوانی داشته و به آن سمت تمایل داشت.

,

ذاکریان عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی در دهه 1370 در مقابل هجمه های موجود یک تنه ایستادگی و اسلام ناب را تئوریزه کرده و به بسیاری از مسائل مهم و شبهات موجود پاسخ داد.

,

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم توهین و هجمه‌هایی که در دهه 1370 نسبت به ایشان وجود داشت اما مرحوم علامه مصباح یزدی از تکالیف و وظایف خودشان دست برنداشتند و رو سیاهی برای مخالفانِ ایشان به جا مانده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه