اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان مطرح کرد؛

آلوده‌شدن دو واحد مرغ تخم‌گذار به آنفلوانزای حاد پرندگان خراسان جنوبی/ تخم‌مرغ‌های موجود در بازار سالم است

آلوده‌شدن دو واحد مرغ تخم‌گذار به آنفلوانزای حاد پرندگان خراسان جنوبی/ تخم‌مرغ‌های موجود در بازار سالم است
اصغرزاده با اشاره به آلوده شدن دو واحد مرغ تخم گذار در استان به آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: تخم مرغ‌های موجود در بازار سالم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: بعد از اینکه یکی از واحدهای مرغ تخم‌گذار در خراسان‌جنوبی اعلام تلفات غیر متعارف کرد، در موضوع ورود پیدا کرده و متأسفانه متوجه شدیم که علت این تلفات آنفلوانزای حاد پرندگان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی با بیان این‌که در خراسان جنوبی 48 مرغداری فعال با بیش از 2 میلیون قطعه فعالیت دارند افزود: در حال حاضر دو واحد مرغ تخم‌گذار در استان در گیر این مسئله هستند.

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: این واحدها قرنطینه شده‌اند و طبق پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه رفتار خواهد شد.

,

اصغرزاده با بیان این‌که تخم مرغ‌های این واحدها جمع‌آوری شده‌اند، گفت: در حال حاضر تمامی برندهای تخم مرغ موجود در بازار سالم هستند و مردم از این جهت نگرانی نداشته باشند.

,

وی با اشاره به این‌که نوع ویروس نیز در آزمایشگاه‌های ما مشخص شده است، اظهار کرد: هر چند این بیماری بین انسان و پرندگان مشترک است اما در سطح کشور گزارشی از انتقال این نوع ویروس از پرنده به انسان نداشته‌ایم.

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: اگر تخم مرغ در دمای بالای ۵۰ درجه آب پز یا پخته شود هر نوع ویروس آنفلوانزا و حتی کرونا در این دما از بین می‌رود.

,

اصغرزاده درباره علت آلوده شدن این واحدهای مرغ تخم‌گذار به آنفلوانزای حاد پرندگان یادآور شد: یکی از علت‌هایی که در این زمینه مطرح است، آلوده شدن از طریق پرندگان مهاجری است که در اطراف این واحد تولیدی وجود داشته‌اند.

,

وی گفت: از سایر واحدهای فعال در عرصه تولید تخم مرغ درخواست داریم که مسائل امنیت زیستی را مراعات کنند تا گرفتار چنین مسائلی نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه