اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست البرز مطرح کرد؛

برخورد جدی با هرگونه عامل آلاینده تاپایان هفته در البرز/ مکاتبه برای عدم استفاده از مازوت در نیروگاه رجایی قزوین

برخورد جدی با هرگونه عامل آلاینده تاپایان هفته در البرز/ مکاتبه برای عدم استفاده از مازوت در نیروگاه رجایی قزوین
فردین حکیمی گفت: مقرر شد استانداری البرز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان مکاتبات لازم را برای عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل محیط زیست البرز امروز یکشنبه در حاشیه جلسه تصمیم گیری برای کاهش آلودگی هوا، به تشدید طرح های پیشگیرانه و کنترلی برای مهار آلاینده ها در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا مقابله با وسایل نقلیه دودزا، صنایع آلاینده و کنترل کیفی سوخت نیروگاه منتظر قائم فردیس و آلایندگی کارخانه سیمان آبیک در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام هواشناسی استان تمدید آلودگی هوا تا پایان هفته جاری ادامه دارد، افزود: تکالیف قانونی اعضای کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای کاهش غلظت آلاینده ها اعلام شده و در این بازه زمانی با خودروها و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد می شود.
,
 
,
وی به اعمال محدودیت تردد کامیون ها از ساعت ۶ صبح لغایت ۲۱ در سطح کلانشهر کرج و فردیس به عنوان یکی از وظایف پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: محیط زیست و پلیس راهور استان موظف هستند تیم های پایش و نظارت بر مراکز معاینه فنی را با مشارکت دفتر فنی استانداری و شهرداری های  مناطق ذیربط تشکیل دهند.
,
 
,
حکیمی با اشاره به اینکه شهردای ها و سازمان نظام مهندسی باید تمام فعالیت های عمرانی و تشدید کننده آلودگی هوای البرز را متوقف کنند و جهاد کشاورزی و شهرداری ها مانع سوزاندن شاخ و برگ درختان شوند، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز موظف است هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز و بوستان های بخش خصوصی را ممنوع کند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه تمام شهرداران استان و نمایندگان فرمانداران، شرکت شهرک های صنعتی استان و پلیس موظف هستند در جلسات آتی کارگروه کاهش آلودگی هوای استان حضور داشته باشند، گفت: اعمال محدودیت فعالیت تمام واحدهای آلاینده هوا به ویژه واحدهای ریخته گری و معادن شن و ماسه  از جمله وظایفی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی موظف به انجام آنها شده اند.
,
 
,
حکیمی افزود: راهداری ها و شهرداری ها نیز بایستی از تردد هر گونه وسایل حمل و نقل عمومی آلاینده از توقفگاه ها و یا پایانه های حمل و نقل برون شهری جلوگیری و از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری جلوگیری کنند. همچنین  استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم و شرکت سیمان آبیک ممنوع بوده و شرکت گاز استان موظف به تامین سوخت گاز است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها موظف هستند کارکنان را در سطح شهر ملزم به استفاده از ماسک استاندارد کنند، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای البرز،  نشر و اعلام پیام ها و توصیه های بهداشتی از طریق صدا و سیما و رسانه ها و پیام رسان شاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و اداره کل حفاظت محیط زیست انجام شود.
,
,
,
 
,
مدیر کل محیط زیست استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه پایگاه های اورژانس در نقاط آلوده و پر تردد شهر مستق خواهند شد، خاطر نشان داشت: مقرر شد استانداری البرز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان مکاتبات لازم  را برای  عدم استفاده از سوخت مازوت  در نیروگاه شهید رجایی قزوین  انجام دهند.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه