اخبار داغ

در نشست رزمندگان و مدافعان حرم گیلانی مطرح شد

حاج قاسم نمونه کامل سبک مدیریت جهادی در عصر حاضر/ کمترین هدف اعزام به سوریه دفاع از حرم بود

حاج قاسم نمونه کامل سبک مدیریت جهادی در عصر حاضر/ کمترین هدف اعزام به سوریه دفاع از حرم بود
رزمنده و مدافع حرم گیلانی با تأکید بر اینکه حاج قاسم نمونه کامل سبک مدیریت جهادی در عصر حاضر است، گفت: در سبک مدیریت جهادی، نمی شود بمانی تا کارها را نیروهایت انجام دهند، خودت جلو می روی و تشریفات خاصی برای خود قائل نمی شوی تا فاصله ای بین خود، نیروها و مردم نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، نشست هم اندیشی پیرامون اهمیت جبهه مقاومت با حضور مهدی کاسی و محمدرضا پورابراهیمی از رزمندگان و مدافعان حرم گیلانی همزمان با نخستین سالگرد سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی در تحریریه ۸دی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

مشروح این گفتگو در ادامه می آید

,

مهدی کاسی، مدافع حرم گیلانی در این گفتگو با بیان اینکه در سال های نه چندان دور فضای درونی کشور یک فضای آمیخته با سطحی اندیشی در رابطه با جهاد در انظار عمومی بود اظهار کرد: ما چند راه بیشتر نداشتیم که همه آن‌ها به عرصه مبارزه ختم می شد، یک بحث در خصوص بحث های ملی بود که همه می‌دانستند سوریه یک بهانه‌ای بیش نیست و بعد از آن نوبت ایران است.

,

وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۱ که این واقعه شروع شد خیلی ملموس نبود اما وقتی داستان داعش به وجود آمد و آن را به بخش هایی از عراق و سوریه وصل کردند و با حملات عجیب آن ها بخشی از مردم متوجه شدند که تا ۵۰. ۶۰ کیلومتری ایران آمدند و برای تهران خط و نشان می‌کشند اذعان کرد: کسانی که بصیرت بیشتری داشتند همان موقع متوجه شدند که قصد آنها ایران است و اگر سوریه از دست برود قطعا خیال اسراییل از آنجا راحت می‌شود.

,

نباید اجازه دهیم دشمن به خاک ما بچسبد

, نباید اجازه دهیم دشمن به خاک ما بچسبد,

ان رزمنده مدافع حرم گیلانی با بیان اینکه اگر اجازه دهیم دشمن به خاک ما بچسبد باید کلی هزینه کنیم تا دفع شر انجام شود ابراز کرد: مثل دفاع مقدس که دشمن در خاک ما نشست و ما تلاش کردیم آن را بیرون کنیم در صورتی که ۴ شهر جنگ زده داریم که هنوز سرپا نشدند.

,

اگر هنوز کسی قبول ندارد اسرائیل دشمن ایران است باید در فضای “حماقت” با آن بحث کرد

, اگر هنوز کسی قبول ندارد اسرائیل دشمن ایران است باید در فضای “حماقت” با آن بحث کرد,

وی تصریح کرد: عقل نظامی هر آدمی باید متوجه این باشد که اگر می‌خواستند در مرز با ما مبارزه کنند هزینه‌های ما از عدد و رقم خارج می‌شد؛ اگر کسی باور نداشته باشد که اسرائیل دشمن ایران است دیگر باید در فضای حماقت با آن بحث کرد زیرا اگر دشمن نمی‌تواند نظام را سرنگون کند چون نمی تواند نه اینکه نمی‌خواهد.

,

کاسی با اشاره به دلایل ژئوپلیتیک برای مبارزه که به چند دسته منطقه فراملی، ملی، قدرت های حاشیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای تقسیم می شوند، بیان کرد: ایران قدرت منطقه ای است و برای اثبات این موضوع باید بر جغرافیای تاریخی خود سیطره داشته باشد.

,

, ,

این رزمنده مدافع حرم در ادامه با بیان اینکه ما یک بعد اعتقاداتی نیز داریم که طبق احادیث اعتقادات ما می‌گوید که ندای مظلومیت هر مظلومی را پاسخ دهیم افزود: ما با دشمن تفکری(وهابیت) طرف بودیم که امتحان خود را پس داده بود، وقتی دستش به بقیع رسید اقدام به تخریب کرد، در واقع ما با یک تفکر طرف بودیم که تک تک نمادهای اسلامی را هدف قرار می‌دادند.

,

وی تصریح کرد: اگر دشمن به نمادهای ما می رسید دیگر چیزی برای شیعه باقی نمی‌گذاشت و اگر اینها نباشند دیگر فرهنگ تاریخی نداریم.

,

ماجرای عکسی که شهید مسافر را دگرگون کرد

, ماجرای عکسی که شهید مسافر را دگرگون کرد,

کاسی با اشاره به عکسی از یک دختر حدودا ۶ ساله که با زنجیر بسته شده و شاهد قتل پدر و مادر خود بود و با بیان اینکه این عکس شهید سعید مسافر را بسیار دگرگون کرد، افزود: روزی قدرت مقاومت در شمال سوریه به حدی رسیده بود که داعش تصمیم گرفت روستا را تخلیه کند اما در لحظات آخر خروجشان یک دختر بچه ۶ ساله را لباس عروس پوشاندند و سرش را بریدند و زمانی که بچه های ما رسیدند که هنوز تن بچه پرپر میزد این در حالی است که این اندازه ‌وحشی گری عریان را نه در دفاع مقدس و نه در تاریخ نداشتیم! همه در رسانه ها می‌دیدند این ها چه می‌کنند آن وقت انتظار داشتند که ما بنشینیم تا دشمن بیاید و به کرمانشاه برسد؟

,
 کمترین هدف اعزام به سوریه دفاع از ناموس بود
, ,  کمترین هدف اعزام به سوریه دفاع از ناموس بود,  کمترین هدف اعزام به سوریه دفاع از ناموس بود,

کاسی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه ذلیل نشود کسی مگر اینکه در خانه با دشمن خود بجنگد، ادامه داد: کم‌ترین هدف اعزام ما این بود که از ناموس دفاع کردیم و فقط انسان جاهل اینگونه فکر می کند که باید بایستیم تا دشمن به مرزهای ما برسد.

این رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه در فضای دفاع مقدس، فرهنگی خارج از فرهنگ سازمانی نیروهای مسلح شکل گرفت که حاج قاسم آدم همان نسل است گفت: آن فرهنگ بن مایه اساسی فرهنگ دینی است که نتیجه آن یک فرهنگ شد؛ ژنرال های زیادی آمدند و کارهای بزرگی کردند اما کسی آنها را مقدس نمی‌داند چون فرهنگ دینی پشت آنها نیست‌ در واقع می‌توان گفت کسی که عظمت عاشورا یا زیبایی‌ سبک زندگی امیرالمومنین (ع) را درک نکند این فرهنگ را درک نمی‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این فرهنگ منتقل می‌شود به مهدی باکری که شهردار است و در زمان آبگرفتگی خودش تا زانو در آب می‌رود تا کمک کند، این فرهنگ دفاع مقدس است چون اوجش در آنجاست ‌و نتیجه آن یک سبک مدیریت جهادی است یعنی نمی شود بمانی تا کارها را نیروهایت انجام دهند، جلوتر می روی یا تشریفات خاصی برای خود قائل نمی شوی تا فاصله ای بین خود، نیروهایش و مردم بیفتد.

کاسی با تأکید بر اینکه تبلور این سبک در عصر حاضر حاج قاسم است ابراز کرد: حجم تواضعی که این آدم در برخورد با شهدای مدافع حرم به خرج میدهد قابل توصیف و درک نیست، ارتباط عاطفی نانوشته ای بین سردار سلیمانی و خانواده شهیدان وجود داشت، این سردار حاصل مجموعه ای از اعتقادات هست که در دفاع مقدس جمع شده و در سال‌ها پخته و پخته تر شده است.

خانواده های شهدای مدافعان حرم دوباره یتیم شدند

رزمنده مدافع حرم گیلانی با اشاره به اینکه از ابتدا قصد ترور سردار را داشتند افزود: خیلی از خانواده های شهدای مدافع حرم با شهادت حاج قاسم احساس یتیمی دوباره کردند، این موج احساس یتیمی بسیار سنگین بود و اگرچه در نظر ما شهادت مرگ نیست، بلکه رسیدن به مسیر اصلی است ولی احساس می کنم هنوز این خلأ پر نشده است.

وی در رابطه با این جمله که تا «شهید نباشی شهید نمی شوی»، بیان کرد: بهترین حرف ها را کسانی زدند که عمل کردند، شهادت نوعی معامله با خدا است و باید اعتقاد داشته باشیم که این دنیا فانی است.

کاسی ادامه داد: یک ماه قبل از شهادت شهید حامد کوچک‌زاده خانوادگی عکس گرفتیم، سال ها باهم مأموریت می‌رفتیم و حال و هوای هم را درک می کردیم، دیدم که در سوریه ۴ عکس‌ را در یک سایز کوچک با خودش داشت و نگاه می‌کرد؛ برای من جای تعجب بود زیرا می گویند که اگر از این محبت ها نبُری به جایی که باید برسی نمی‌رسی؛ در این باره با بزرگی صحبت کردم که گفتند قرار نیست این محبت ها از بین برود اگر محبت اصلی برای خدا باشد همه را می‌شود در طول آن قرار داد.

این مدافع حرم با بیان اینکه باید به تفاوت رفتار آدم ها دقت شود، گفت: شهدا به ظرافت هایی توجه می کنند که ما توجه نمی‌کنیم، شهید حامد کوچک زاده در فضایی سیر می‌کرد که ما در همان شرایط جنگ در آن نبودیم و نتیجه همین رفتارها شهادت است.

وی با اشاره به اینکه هرچقدر از این بزرگان صحبت کنیم کم است گفت: شهدا کارشان را خالصانه انجام دادند دنبال عمل بزرگ نبوده و همیشه دنبال عمل مقدس و خالصانه بودند، برای خدا کار می‌کردند و خدا نمی‌گذارد این ها فراموش شوند، این معاملات محاسبه ای نیست.

کاسی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی عظمت بسیار زیادی دارد که هرچقدر آن را نگاه کنیم و از آن بگوییم تمام نمی‌شود گفت: کاش ظهور را درک کنیم تا نقش ایشان را در ظهور نیز درک کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی درگاه، مدافع حرم حضرت زینب (س) و پسرعموی شهید گیلانی مدافع حرم حسینعلی پورابراهیمی با بیان اینکه در سال ۹۴ پس از اطلاع از موضوعات در سوریه خیلی ها قصد اعزام داشتند، اظهار کرد: من از طریق شهید پور ابراهیمی، پسرعمویم از جنگ در سوریه مطلع شدم که سرانجام در یادواره شهدا در تیپ لنگرود با چند تن از آشنایان قدیمی خود دیداری داشتم که در همان مراسم حضرت زینب (س) من را طلبید و اسمم را برای اعزام به سوریه نوشتم.

وی با اشاره به اینکه حرف ها پشت سر مدافعین حرم بسیار است اما صحت ندارد افزود: به طور مثال تصمیم داشتم ماشینم را تغییر بدهم که به مأموریت سوریه رفتم پس از آن خودروی خود را در همان مدل ولی در سال جدید تغییر دادم که همین باعث شبهات شد.

این مدافع حرم با اشاره به اینکه صحنه هایی از جنگ دفاع مقدس در ذهن ما بود و می‌دانستیم که نیروهای اجنبی نباید به مرز برسد ادامه داد: پس از جنگ دفاع مقدس هرکس به سمت زندگی خود رفت اما گفتیم هر زمان به این خاک گوشه چشمی نگاه بد شود یا به دین توهین شود و شیعیان را اذیت کنند ما هستیم زیرا جهاد و دفاع واجب است.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ وقتی کسی مصدوم می‌شد بچه ها در خاک خودمان بودند و زود به بیمارستان می‌رسیدند، زمان اعزام به جبهه یا برگشت از آن از ما استقبال می‌شد اما در این سال ها با ترس و در سکوت به سوریه می‌رفتیم و حرف هایی پشت سر مدافعان بود که هیچ کدام واقعیت نداشت.

پور ابراهیمی با بیان اینکه مدافعان حرم از افغانستان، فاطمیون، پاکستان و لبنان همه مظلومانه شهید می‌شدند گفت: احترامی که به ما می گذاشتند بخاطر اسم “حاج قاسم” بود؛ اگرچه زمانی که ورود کردیم اطمینان به ما خیلی کم بود و به‌طور مثال در بحث حلب اول باید اطمینان مردم را جلب می‌کردیم اما بعد از آن موج اعتماد به ایرانیان بسیار زیاد شد به طوری که یک روز در روستایی برای پاکسازی‌ رفتیم و زمانی که شنیدند ایرانی ها آمدند همه با خانواده به داخل روستا آمدند و می گفتند ایرانی ها که آمدند ناموسشان در امان است.

این رزمنده‌ مدافع حرم با بیان اینکه خیلی ها به عشق حضرت زینب(س) و بخاطر دین خدا مدافعان حرم شدند، افزود: شهید بابک نوری به اسم امدادگر اما با هدف اتصال به بچه‌های عملیات آمده بود، چند روز بعد دیدیم طاقت نیاورده و به همراه ۶ یا ۷ نفر دیگر به خط رفتند وقتی گفتیم تو امدادگر ما هستی اینجا چه می‌کنی؟! گفت: هرکس می خواهد مجروح شود همین جا مجروح شود.

وی با تاکید بر اینکه شهید مسافر انتخاب شده بود ابراز کرد: فداکاری های این شهید و نوع مهربانی رفتارش بیشتر از ما بود اینکه می‌گویند شهید انتخاب می‌شود واقعا درست است.

توصیه شهید مسافر برای مدارا با مدافعان حرمی که جانباز می شدند

پور ابراهیمی ادامه داد: شهید مسافر در یک کاغذ با دست خط خود نوشت با جانبازان مدارا کنید که آن دستخط را هنوز دارم، دستکش‌ های شهید مسافر بنا بر قسمت نزد من ماند که یادآور خاطره شیرینی از ایشان است، در مجموع وقتی بعدا از شهادت بچه ها به کارهای آن‌ها فکر می‌کردیم می‌دیدیم واقعاً انتخاب شده‌ بودند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم‌ برخی ها که به جایگاهی می‌رسند، بعضی مسائل از ذهن‌شان نرود گفت: خیلی ها در جریان سیل های اخیر میتوانستند کمک کنند اما نکردند.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه زمانی که حاج حسین پور ابراهیمی در سوریه به عنوان نیروی بسیجی بود کسی‌ نمی‌دانست شغلش چیست، افزود: ما در حدی نیستم که درباره بزرگان یا شهدا صحبت کنیم اما امیدواریم برخی ها حداقل یک مقداری راه اینها را بروند.

 هنوز حزن و اندوه خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است

این مدافع حرم با بیان اینکه هیچکس در منطقه حاج قاسم را صرفا به عنوان فرمانده نمی دانست زیرا بسیار با رزمندگان نزدیک بود، گفت: هنوز حزن و اندوه زمانی که خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است، سردار سلیمانی فرمانده جنگی بود که دشمن از او می‌ترسید اما بعد از پیروزی در حلب وقتی می‌خواستیم گوسفند برایش سر بزنیم گفت: من طاقت ندارم و طاقت سر بریدن یک گوسفند را نداشت.

,

کاسی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه ذلیل نشود کسی مگر اینکه در خانه با دشمن خود بجنگد، ادامه داد: کم‌ترین هدف اعزام ما این بود که از ناموس دفاع کردیم و فقط انسان جاهل اینگونه فکر می کند که باید بایستیم تا دشمن به مرزهای ما برسد.

,

این رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه در فضای دفاع مقدس، فرهنگی خارج از فرهنگ سازمانی نیروهای مسلح شکل گرفت که حاج قاسم آدم همان نسل است گفت: آن فرهنگ بن مایه اساسی فرهنگ دینی است که نتیجه آن یک فرهنگ شد؛ ژنرال های زیادی آمدند و کارهای بزرگی کردند اما کسی آنها را مقدس نمی‌داند چون فرهنگ دینی پشت آنها نیست‌ در واقع می‌توان گفت کسی که عظمت عاشورا یا زیبایی‌ سبک زندگی امیرالمومنین (ع) را درک نکند این فرهنگ را درک نمی‌کند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: این فرهنگ منتقل می‌شود به مهدی باکری که شهردار است و در زمان آبگرفتگی خودش تا زانو در آب می‌رود تا کمک کند، این فرهنگ دفاع مقدس است چون اوجش در آنجاست ‌و نتیجه آن یک سبک مدیریت جهادی است یعنی نمی شود بمانی تا کارها را نیروهایت انجام دهند، جلوتر می روی یا تشریفات خاصی برای خود قائل نمی شوی تا فاصله ای بین خود، نیروهایش و مردم بیفتد.

,

کاسی با تأکید بر اینکه تبلور این سبک در عصر حاضر حاج قاسم است ابراز کرد: حجم تواضعی که این آدم در برخورد با شهدای مدافع حرم به خرج میدهد قابل توصیف و درک نیست، ارتباط عاطفی نانوشته ای بین سردار سلیمانی و خانواده شهیدان وجود داشت، این سردار حاصل مجموعه ای از اعتقادات هست که در دفاع مقدس جمع شده و در سال‌ها پخته و پخته تر شده است.

,

خانواده های شهدای مدافعان حرم دوباره یتیم شدند

, خانواده های شهدای مدافعان حرم دوباره یتیم شدند,

رزمنده مدافع حرم گیلانی با اشاره به اینکه از ابتدا قصد ترور سردار را داشتند افزود: خیلی از خانواده های شهدای مدافع حرم با شهادت حاج قاسم احساس یتیمی دوباره کردند، این موج احساس یتیمی بسیار سنگین بود و اگرچه در نظر ما شهادت مرگ نیست، بلکه رسیدن به مسیر اصلی است ولی احساس می کنم هنوز این خلأ پر نشده است.

,

وی در رابطه با این جمله که تا «شهید نباشی شهید نمی شوی»، بیان کرد: بهترین حرف ها را کسانی زدند که عمل کردند، شهادت نوعی معامله با خدا است و باید اعتقاد داشته باشیم که این دنیا فانی است.

,

کاسی ادامه داد: یک ماه قبل از شهادت شهید حامد کوچک‌زاده خانوادگی عکس گرفتیم، سال ها باهم مأموریت می‌رفتیم و حال و هوای هم را درک می کردیم، دیدم که در سوریه ۴ عکس‌ را در یک سایز کوچک با خودش داشت و نگاه می‌کرد؛ برای من جای تعجب بود زیرا می گویند که اگر از این محبت ها نبُری به جایی که باید برسی نمی‌رسی؛ در این باره با بزرگی صحبت کردم که گفتند قرار نیست این محبت ها از بین برود اگر محبت اصلی برای خدا باشد همه را می‌شود در طول آن قرار داد.

,

این مدافع حرم با بیان اینکه باید به تفاوت رفتار آدم ها دقت شود، گفت: شهدا به ظرافت هایی توجه می کنند که ما توجه نمی‌کنیم، شهید حامد کوچک زاده در فضایی سیر می‌کرد که ما در همان شرایط جنگ در آن نبودیم و نتیجه همین رفتارها شهادت است.

,

وی با اشاره به اینکه هرچقدر از این بزرگان صحبت کنیم کم است گفت: شهدا کارشان را خالصانه انجام دادند دنبال عمل بزرگ نبوده و همیشه دنبال عمل مقدس و خالصانه بودند، برای خدا کار می‌کردند و خدا نمی‌گذارد این ها فراموش شوند، این معاملات محاسبه ای نیست.

,

کاسی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی عظمت بسیار زیادی دارد که هرچقدر آن را نگاه کنیم و از آن بگوییم تمام نمی‌شود گفت: کاش ظهور را درک کنیم تا نقش ایشان را در ظهور نیز درک کنیم.

,

محمدرضا پورابراهیمی درگاه، مدافع حرم حضرت زینب (س) و پسرعموی شهید گیلانی مدافع حرم حسینعلی پورابراهیمی با بیان اینکه در سال ۹۴ پس از اطلاع از موضوعات در سوریه خیلی ها قصد اعزام داشتند، اظهار کرد: من از طریق شهید پور ابراهیمی، پسرعمویم از جنگ در سوریه مطلع شدم که سرانجام در یادواره شهدا در تیپ لنگرود با چند تن از آشنایان قدیمی خود دیداری داشتم که در همان مراسم حضرت زینب (س) من را طلبید و اسمم را برای اعزام به سوریه نوشتم.

,

وی با اشاره به اینکه حرف ها پشت سر مدافعین حرم بسیار است اما صحت ندارد افزود: به طور مثال تصمیم داشتم ماشینم را تغییر بدهم که به مأموریت سوریه رفتم پس از آن خودروی خود را در همان مدل ولی در سال جدید تغییر دادم که همین باعث شبهات شد.

,

این مدافع حرم با اشاره به اینکه صحنه هایی از جنگ دفاع مقدس در ذهن ما بود و می‌دانستیم که نیروهای اجنبی نباید به مرز برسد ادامه داد: پس از جنگ دفاع مقدس هرکس به سمت زندگی خود رفت اما گفتیم هر زمان به این خاک گوشه چشمی نگاه بد شود یا به دین توهین شود و شیعیان را اذیت کنند ما هستیم زیرا جهاد و دفاع واجب است.

,

وی تصریح کرد: در زمان جنگ وقتی کسی مصدوم می‌شد بچه ها در خاک خودمان بودند و زود به بیمارستان می‌رسیدند، زمان اعزام به جبهه یا برگشت از آن از ما استقبال می‌شد اما در این سال ها با ترس و در سکوت به سوریه می‌رفتیم و حرف هایی پشت سر مدافعان بود که هیچ کدام واقعیت نداشت.

,

پور ابراهیمی با بیان اینکه مدافعان حرم از افغانستان، فاطمیون، پاکستان و لبنان همه مظلومانه شهید می‌شدند گفت: احترامی که به ما می گذاشتند بخاطر اسم “حاج قاسم” بود؛ اگرچه زمانی که ورود کردیم اطمینان به ما خیلی کم بود و به‌طور مثال در بحث حلب اول باید اطمینان مردم را جلب می‌کردیم اما بعد از آن موج اعتماد به ایرانیان بسیار زیاد شد به طوری که یک روز در روستایی برای پاکسازی‌ رفتیم و زمانی که شنیدند ایرانی ها آمدند همه با خانواده به داخل روستا آمدند و می گفتند ایرانی ها که آمدند ناموسشان در امان است.

,
, ,

این رزمنده‌ مدافع حرم با بیان اینکه خیلی ها به عشق حضرت زینب(س) و بخاطر دین خدا مدافعان حرم شدند، افزود: شهید بابک نوری به اسم امدادگر اما با هدف اتصال به بچه‌های عملیات آمده بود، چند روز بعد دیدیم طاقت نیاورده و به همراه ۶ یا ۷ نفر دیگر به خط رفتند وقتی گفتیم تو امدادگر ما هستی اینجا چه می‌کنی؟! گفت: هرکس می خواهد مجروح شود همین جا مجروح شود.

وی با تاکید بر اینکه شهید مسافر انتخاب شده بود ابراز کرد: فداکاری های این شهید و نوع مهربانی رفتارش بیشتر از ما بود اینکه می‌گویند شهید انتخاب می‌شود واقعا درست است.

توصیه شهید مسافر برای مدارا با مدافعان حرمی که جانباز می شدند

پور ابراهیمی ادامه داد: شهید مسافر در یک کاغذ با دست خط خود نوشت با جانبازان مدارا کنید که آن دستخط را هنوز دارم، دستکش‌ های شهید مسافر بنا بر قسمت نزد من ماند که یادآور خاطره شیرینی از ایشان است، در مجموع وقتی بعدا از شهادت بچه ها به کارهای آن‌ها فکر می‌کردیم می‌دیدیم واقعاً انتخاب شده‌ بودند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم‌ برخی ها که به جایگاهی می‌رسند، بعضی مسائل از ذهن‌شان نرود گفت: خیلی ها در جریان سیل های اخیر میتوانستند کمک کنند اما نکردند.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه زمانی که حاج حسین پور ابراهیمی در سوریه به عنوان نیروی بسیجی بود کسی‌ نمی‌دانست شغلش چیست، افزود: ما در حدی نیستم که درباره بزرگان یا شهدا صحبت کنیم اما امیدواریم برخی ها حداقل یک مقداری راه اینها را بروند.

 هنوز حزن و اندوه خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است

این مدافع حرم با بیان اینکه هیچکس در منطقه حاج قاسم را صرفا به عنوان فرمانده نمی دانست زیرا بسیار با رزمندگان نزدیک بود، گفت: هنوز حزن و اندوه زمانی که خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است، سردار سلیمانی فرمانده جنگی بود که دشمن از او می‌ترسید اما بعد از پیروزی در حلب وقتی می‌خواستیم گوسفند برایش سر بزنیم گفت: من طاقت ندارم و طاقت سر بریدن یک گوسفند را نداشت.

,

این رزمنده‌ مدافع حرم با بیان اینکه خیلی ها به عشق حضرت زینب(س) و بخاطر دین خدا مدافعان حرم شدند، افزود: شهید بابک نوری به اسم امدادگر اما با هدف اتصال به بچه‌های عملیات آمده بود، چند روز بعد دیدیم طاقت نیاورده و به همراه ۶ یا ۷ نفر دیگر به خط رفتند وقتی گفتیم تو امدادگر ما هستی اینجا چه می‌کنی؟! گفت: هرکس می خواهد مجروح شود همین جا مجروح شود.

وی با تاکید بر اینکه شهید مسافر انتخاب شده بود ابراز کرد: فداکاری های این شهید و نوع مهربانی رفتارش بیشتر از ما بود اینکه می‌گویند شهید انتخاب می‌شود واقعا درست است.

توصیه شهید مسافر برای مدارا با مدافعان حرمی که جانباز می شدند

پور ابراهیمی ادامه داد: شهید مسافر در یک کاغذ با دست خط خود نوشت با جانبازان مدارا کنید که آن دستخط را هنوز دارم، دستکش‌ های شهید مسافر بنا بر قسمت نزد من ماند که یادآور خاطره شیرینی از ایشان است، در مجموع وقتی بعدا از شهادت بچه ها به کارهای آن‌ها فکر می‌کردیم می‌دیدیم واقعاً انتخاب شده‌ بودند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم‌ برخی ها که به جایگاهی می‌رسند، بعضی مسائل از ذهن‌شان نرود گفت: خیلی ها در جریان سیل های اخیر میتوانستند کمک کنند اما نکردند.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه زمانی که حاج حسین پور ابراهیمی در سوریه به عنوان نیروی بسیجی بود کسی‌ نمی‌دانست شغلش چیست، افزود: ما در حدی نیستم که درباره بزرگان یا شهدا صحبت کنیم اما امیدواریم برخی ها حداقل یک مقداری راه اینها را بروند.

 هنوز حزن و اندوه خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است

این مدافع حرم با بیان اینکه هیچکس در منطقه حاج قاسم را صرفا به عنوان فرمانده نمی دانست زیرا بسیار با رزمندگان نزدیک بود، گفت: هنوز حزن و اندوه زمانی که خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است، سردار سلیمانی فرمانده جنگی بود که دشمن از او می‌ترسید اما بعد از پیروزی در حلب وقتی می‌خواستیم گوسفند برایش سر بزنیم گفت: من طاقت ندارم و طاقت سر بریدن یک گوسفند را نداشت.

,

این رزمنده‌ مدافع حرم با بیان اینکه خیلی ها به عشق حضرت زینب(س) و بخاطر دین خدا مدافعان حرم شدند، افزود: شهید بابک نوری به اسم امدادگر اما با هدف اتصال به بچه‌های عملیات آمده بود، چند روز بعد دیدیم طاقت نیاورده و به همراه ۶ یا ۷ نفر دیگر به خط رفتند وقتی گفتیم تو امدادگر ما هستی اینجا چه می‌کنی؟! گفت: هرکس می خواهد مجروح شود همین جا مجروح شود.

,

وی با تاکید بر اینکه شهید مسافر انتخاب شده بود ابراز کرد: فداکاری های این شهید و نوع مهربانی رفتارش بیشتر از ما بود اینکه می‌گویند شهید انتخاب می‌شود واقعا درست است.

,

توصیه شهید مسافر برای مدارا با مدافعان حرمی که جانباز می شدند

, توصیه شهید مسافر برای مدارا با مدافعان حرمی که جانباز می شدند,

پور ابراهیمی ادامه داد: شهید مسافر در یک کاغذ با دست خط خود نوشت با جانبازان مدارا کنید که آن دستخط را هنوز دارم، دستکش‌ های شهید مسافر بنا بر قسمت نزد من ماند که یادآور خاطره شیرینی از ایشان است، در مجموع وقتی بعدا از شهادت بچه ها به کارهای آن‌ها فکر می‌کردیم می‌دیدیم واقعاً انتخاب شده‌ بودند.

,

وی با بیان اینکه انتظار داریم‌ برخی ها که به جایگاهی می‌رسند، بعضی مسائل از ذهن‌شان نرود گفت: خیلی ها در جریان سیل های اخیر میتوانستند کمک کنند اما نکردند.

,

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه زمانی که حاج حسین پور ابراهیمی در سوریه به عنوان نیروی بسیجی بود کسی‌ نمی‌دانست شغلش چیست، افزود: ما در حدی نیستم که درباره بزرگان یا شهدا صحبت کنیم اما امیدواریم برخی ها حداقل یک مقداری راه اینها را بروند.

,

 هنوز حزن و اندوه خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است

,  هنوز حزن و اندوه خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است,

این مدافع حرم با بیان اینکه هیچکس در منطقه حاج قاسم را صرفا به عنوان فرمانده نمی دانست زیرا بسیار با رزمندگان نزدیک بود، گفت: هنوز حزن و اندوه زمانی که خبر شهادت حاج قاسم برایم دردناک است، سردار سلیمانی فرمانده جنگی بود که دشمن از او می‌ترسید اما بعد از پیروزی در حلب وقتی می‌خواستیم گوسفند برایش سر بزنیم گفت: من طاقت ندارم و طاقت سر بریدن یک گوسفند را نداشت.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه