اخبار داغ

استاندار:

آموزش سوادآموزان عشایری خراسان شمالی تا ۲۲ بهمن آغاز شود

آموزش سوادآموزان عشایری خراسان شمالی تا ۲۲ بهمن آغاز شود
محمدعلی شجاعی گفت: از بین جمعیت ۳۰ هزار نفری عشایر استان خراسان شمالی در حال حاضر ۲۶۲ نفر بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد که باید آموزش سواد به این افراد تا 22 بهمن آغاز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهرامروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اولین سنگ توسعه استان افزایش باسوادی است، اظهار داشت: در صورتی که بخشی از جمعیت استان بی سواد باشند ، قطعا نمی شود حرف از توسعه زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه وضعیت باسوادی بانوان در روستاهای استان مناسب نیست، اضافه کرد : باتوجه به اینکه زنان علاوه بر اینکه وظیفه اصلی را در پرورش اعضای خانواده دارند، از طرفی در تولید نقش دارند، قطعا بی سوادی آنها قابل قبول نیست.

,

شجاعی خاطرنشان کرد: براین اساس هم افزایی دستگاه های استان برای رفع مشکل بی سوادی از سال گذشته آغاز شده است تا از امکانات وزارت کشور برای کمک به وزارت آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود.

,

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه کار بدون ارایه زمانبندی قطعا بی نتیجه خواهد بود، گفت :  تا دهه فجر باید آمار بی سوادی استان جهش پیدا کند و به میانگین کشوری نزدیک شود.

,

وی با بیان اینکه باید موانع و ایرادات برطرف شود در غیر این صورت برای ادامه مسیر مشکلات باقی خواهد بود ،گفت : جمعیت بی سوادی دوباره مورد بررسی قرار گیرد، تا میزان دقیق بی سوادی مشخص شود چون پایه آماری دقیقی در این باره وجود ندارد.

,

شجاعی با اشاره به اینکه نقاط قرمز بیسوادی استان مشخص شود تا امکانات و وقت در آن نقاط هزینه شود، خاطرنشان کرد: باید روز به روز این وضعیت را تقویت کنیم تا جایگاهمان در کشور بهبود پیدا کند.

,

استاندار خراسان شمالی افزود: نباید روی آسیب ها را پوشاند، بلکه باید بیان شود و سپس هر آسیب مربوط به هر دستگاهی که بود آن دستگاه وارد میدان عمل شود، همچنین باید سیاست های تشویقی پررنگ نشان داده شود تا اعتبارات آن تامین شود.

,

وی با بیان اینکه از بین جمعیت ۳۰ هزار نفری عشایر استان خراسان شمالی در حال حاضر ۲۶۲ نفر بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد، گفت: متاسفانه ۱۷۷ نفر از این تعداد در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال هستند که قطعا خیلی خطرناک است.

,

شجاعی بیان داشت: متولی اصلی این امر عشایر استان است که باید تا ۲۲ بهمن سال جاری تعداد ۲۶۲ نفری که بی سواد هستند را ثبت نام و آموزشها را آغاز کرده باشند.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه اعلام شده است که برخی از کلاس های سوادآموزی رازوجرگلان به صورت مختلط برگزار می شود و فضای مجزایی برای آموزش مستقل دختران وجود ندارد، گفت: این بحث مهم تلقی شود و راهکارهای لازم برای آن در نظر گرفته شود.

,

وی گفت: تشکیل کلاس های حضوری سوادآموزی نیز با تصمیم فرمانداران شهرستان ها موکول شود زیرا جمعیتی که مورد هدف هستند معمولا در مناطقی هستند که امکان دسترسی به کلاسه های مجازی را ندارند .

انتهای پیام/ رحمانی

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه