اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد؛

اختصاص ۱۰۴ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته

اختصاص ۱۰۴ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته
شجاعی گفت: در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مصوب شد که 104 میلیارد تومان اعتبار بابت ایجاد اشتغال پایدار برای معتادان بهبود یافته استان اختصاص و هزینه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران مهمترین راهکار برای حل ریشه ای مشکل اعتیاد را ایجاد اشتغال پایدار برای معتادان بهبود یافته و جلوگیری از ابتلای افراد در معرض آسیب اعتیاد دانست و اظهار کرد: در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان مصوب شد که ایجاد اشتغال برای آنان در استان عملیاتی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

شجاعی گفت: بر همین اساس، در این شورا مقرر شد تا برای اجرای ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته در استان مبالغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه ای استان، 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغالزایی ارزان قیمت و سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی استان در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار بگیرد تا در این زمینه هزینه شوند.

,

وی همچنین بیان کرد: در همین راستا، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان موظف شد تا فرآیند ترک اعتیاد، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد را در همکاری با دیگر دستگاه های ذی ربط آماده سازی کند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در این طرح، افراد معتاد و بهبود یافته از اعتیاد پایش و این افراد مبتنی بر اینکه دارای مهارت هستند و یا  فاقد مهارت هستند، طبقه بندی می شوند.

,

استاندار خراسان شمالی افزود: به افرادی که دارای مهارت هستند تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود و برای افراد فاقد مهارت کلاس های مهارت آموزی توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار می شوند تا مهارت یاد بگیرند.

,

افزون بر این، شجاعی یادآور شد: برای اعطای تسهیلات به این افراد، شرکت های تعاونی تشکیل خواهند شد تا این افراد عضو این شرکت ها بشوند همچنین برای فروش تولیدات آنان نیز مقرر شد پشتیبان هایی انتخاب شوند و به این پشتیبان ها تسهیلات پرداخت شود.

,

به گزارش عصر اترک، از ابتدای سال جاری تا به کنون بیش از دو هزار و 100 کیلوگرم انواع مخدر صنعتی و سنتی در استان کشف و هزار و 334 نفر در همین زمینه دستگیر شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه