اخبار داغ

معاون فنی شهرداری بجنورد:

مدیریت روان آب‌های بجنورد در دست مطالعه است

مدیریت روان آب‌های بجنورد در دست مطالعه است
مهدی حمیدی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، شهر بجنورد بر اثر افزایش بارش ها گرفتار آب گرفتگی در معابر شده است، گفت: انجام مطالعه مدیریت روان آب ها در بجنورد از ابتدای سال جاری آغاز شد که تا پایان امسال به پایان می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حمیدی، معاون فنی شهرداری بجنورد در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: شهر بجنورد هرگاه در معرض بارش های زیادی قرار بگیرد دچار آبگرفتگی و جاری شدن روان آب ها در سطح معابر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حمیدی گفت: با توجه به اینکه بجنورد در وضعیت جغرافیایی کاسه مانندی قرار گرفته است، هرگاه باران زیادی ببارد روان آب ها از کوه ها جاری و به داخل شهر بجنورد سرازیر و از محل مسیل های موجود در سطح شهر نیز خارج می شوند.

,

وی گفت: با توجه به اینکه طی سال های گذشته نیز اقدامات لایروبی، کف سازی و دیواره سازی مسیل های داخل شهر بجنورد انجام نشده اند، طی چند سال اخیر این شهر بر اثر افزایش بارش ها گرفتار آب گرفتگی در معابر شده است.

,

معاون فنی شهرداری بجنورد در ادامه با تاکید بر مهندسی ریسک خطرات، یادآور شد: برای کاهش ضریب خسارت بلایای طبیعی ابتدا باید با انجام مطالعات، وضعیت را ارزیابی و سپس راهکار تعریف کرد.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها یکبار آن هم در سال های خیلی دور، مطالعه ای در زمینه خروج روان آب ها از داخل شهر به خارج از شهر بجنورد انجام شده بود، در همین راستا، وجود یک مطالعه میدانی و مفصل با رویکردی 50 ساله برای شهر بجنورد بسیار ضروری احساس شد.

,

وی گفت: در سال گذشته برای انجام این مطالعه، تصمیم گیری انجام و امسال در همین راستا، با یک مشاور قراردادی منعقد شد که انجام این مطالعه آغاز و تا پایان سال جاری نیز به پایان می رسد.

,

حمیدی بیان کرد: با پایان این مطالعه، شهرداری بجنورد سند جامعی در زمینه راهکارهای مدیریت روان آب های شهر بجنورد در اختیار خواهد داشت که از این پس می داند چه اقداماتی را باید انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه