اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد:

راه اندازی مرکز شکوفایی و نوآوری صنایع دستی در اصفهان

راه اندازی مرکز شکوفایی و نوآوری صنایع دستی در اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: خوشبختانه امسال با هماهنگی هایی که بین دستگاه های مختلف استان وجود داشته است، اتفاقات مهمی در حوزه صنایع دستی از جمله راه اندازی مرکز شکوفایی و نوآوری صنایع دستی را پیش رو خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون اللهیاری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص آخرین حمایت ها از صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: حمایت ها از صنایع دست بیشتر در تسهیلاتی که پرداخت می شود، خلاصه شده است و بخش تسهیلاتی و حوزه صنایع دستی ما به علت شرایط بحرانی کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری، دچار آسیب و خسارت های زیادی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: هدف ما این بوده  که با توجه به این شرایط بسترهای تجارت و نوآوری در حوزه صنایع دستی را فراهم کنیم، خوشبختانه امسال با هماهنگی هایی که بین دستگاه های مختلف استان وجود داشته است، اتفاقات مهمی در حوزه صنایع دستی را پیش رو خواهیم داشت.
,
 
,
وی افزود: مرکز شکوفایی و نوآوری صنایع دستی راه اندازی می شود، حمایت از تولید مشاغل خانگی در برنامه کاری قرار دارد، امکان توزیع و عرضه صنایع دستی، بسترهای مناسبی فراهم  که شهرداری و دانشگاه اصفهان در مرکزی که پارک فناوری های نوین راه اندازی می شود جایگاه ویژه ای را به صنایع دستی اختصاص دادند که این ها نوید بخش روزهای خوبی برای صنایع دستی استان اصفهان است.
,
 
,
اللهیاری با بیان اینکه شرایط امروز ما شرایط خاص است و بحران صنایع دستی ادامه دارد، تصریح کرد: صنایع گردشگری امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های تردد دچار بحران است.
,
 
,
وی اضافه کرد: صنایع دستی در سبد خانوار هم بیشتر به عنوان یک کالا تجملی به آن ها نگاه می شود و در شرایط اقتصادی حاضر هم که تعداد زیادی از صنوف و شاخصه های اقتصادی جامعه دچار مشکل اقتصادی هستند بر معیشت عمومی و خرید صنایع دستی هم تأثیر می گذارد.
,
 
,
اللهیاری با توضیح اینکه بحث صادرات هم محدودیت هایی را دارد و ما باید علاوه بر اینکه زمینه های تولید صنایع دستی را آماده نگاه داریم، خاطر نشان کرد: باید تجارت صنایع دستی را فراهم کنیم و خلاقیت ها را برای شناخت ذائقه بازار تقویت کنیم، باید صنایع دستی برای شرایط پس از کرونا آماده باشند.
,
 
,
وی ادامه داد: امیدوار هستیم با شرایط موجود و مهار موج سوم کرونا و واکسن، چرخه گردشگری و صنایع دستی به گردش در بیایید.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در پایان گفت: پس از ورود کرونا به کشور و محدودیت ها، مراکز گردشگری با پروتکل های بهداشتی بازگشایی شدند؛ اما پس از شیوع موج سوم باز هم مراکز گردشگری دچار محدودیت ها و تعطیلی شد که خوشبختانه پس از گذشتن از موج سوم و تغییر وضعیت استان از قرمز به زرد مراکز گردشگری و تاریخی با رعایت پروتکل ها بهداشتی و محدودیت ها بازگشایی شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه