اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

لاریجانی یا جهانگیری کدام یک کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان هستند؟/ اصلاح‌طلبی که به دفعات اعلام آمادگی کرده است

لاریجانی یا جهانگیری کدام یک کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان هستند؟/ اصلاح‌طلبی که به دفعات اعلام آمادگی کرده است
اصلاح طلبان برای انتخاب نامزد نهایی میان گزینه اصلاح طلب و گزینه ائتلافی دچار تشتت آرا و سردرگمی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه اصلاح طلب شرق در مطلبی با اشاره به فعالیت نامزدهای شاخص اصلاح طلب که برای ورود جدی به انتخابات 1400 تلاش می کنند، نوشت: بحث اجماع اصلاح‌طلبان بر یک نامزد واحد همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر نام اسحاق جهانگیری به دفعات و از زبان تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب و حتی اصولگرا مانند محمدرضا باهنر به گوش می‌رسد. باهنر خبر داد جهانگیری به او گفته است که اگر درخواست شود، نامزد انتخابات 1400 می‌شود و بعد از این خبر جهانگیری هم در مقام تکذیب برنیامد تا این این احتمال که جهانگیری در مقطع کنونی مهم‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان باشد، تقویت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بحث اجماع اصلاح‌طلبان بر یک نامزد واحد همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر نام اسحاق جهانگیری به دفعات و از زبان تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب و حتی اصولگرا مانند محمدرضا باهنر به گوش می‌رسد. باهنر خبر داد جهانگیری به او گفته است که اگر درخواست شود، نامزد انتخابات 1400 می‌شود و بعد از این خبر جهانگیری هم در مقام تکذیب برنیامد تا این این احتمال که جهانگیری در مقطع کنونی مهم‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان باشد، تقویت شود., بحث اجماع اصلاح‌طلبان بر یک نامزد واحد همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر نام اسحاق جهانگیری به دفعات و از زبان تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب و حتی اصولگرا مانند محمدرضا باهنر به گوش می‌رسد. باهنر خبر داد جهانگیری به او گفته است که اگر درخواست شود، نامزد انتخابات 1400 می‌شود و بعد از این خبر جهانگیری هم در مقام تکذیب برنیامد تا این این احتمال که جهانگیری در مقطع کنونی مهم‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان باشد، تقویت شود.,

اینکه جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات به یک اصولگرا اعلام آمادگی می کند موضوع بسیار قابل تاملی است و نشان می دهد که این جریان به موضوع ائتلاف می اندیشد و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب برای گرفتن امتیاز در ائتلاف در حال مطرح کردند خود هستند.

, , اینکه جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات به یک اصولگرا اعلام آمادگی می کند موضوع بسیار قابل تاملی است و نشان می دهد که این جریان به موضوع ائتلاف می اندیشد و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب برای گرفتن امتیاز در ائتلاف در حال مطرح کردند خود هستند., اینکه جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات به یک اصولگرا اعلام آمادگی می کند موضوع بسیار قابل تاملی است و نشان می دهد که این جریان به موضوع ائتلاف می اندیشد و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب برای گرفتن امتیاز در ائتلاف در حال مطرح کردند خود هستند.,

این روزنامه با بیان این مطلب که قرار است احزاب اصلاح طلب روی یک فرد وفاق داشته باشند، عنوان کرد: از سوی دیگر با ایجاد مجمع اجماع‌ساز گویا همه احزاب بنا دارند به نظر جمعی تن دهند و گرچه فعالیت‌های حزبی و معرفی نامزدهای حزبی ادامه دارد، اما گفته می‌شود تمام این کنش‌ها صرفا برای معرفی نامزدهاست و در نهایت همه بر یک شخص به وحدت می‌رسند؛ حتی حزب کارگزاران سازندگی هم گویا در این مسیر همراه بوده و نمازی، یکی از اعضای این حزب، در گفت‌وگو با «ایسنا» گفته است: «30حزب به همراه ۱۰ تا ۱۳ فرد حقیقی به عضویت این نهاد درمی‌آیند و همه یک رأی خواهند داشت؛ بنابراین احزاب تحت تأثیر اشخاص حقیقی قرار نمی‌گیرند. چه‌بسا رئیس دولت اصلاحات کمک کند تا احزاب قوی‌تر سهم بیشتری از افراد حقیقی داشته باشند». این سخن نمازی نشان می‌دهد کارگزاران هم بنا دارد با اکثر اصلاح‌طلبان به نتیجه مشترک برسد.

,

, ,

هر چند اصلاح طلبان مطرح می کنند که حزب کارگزاران که رویه ای عملگرایانه تر دارد به روی گزینه ائتلافی فکر می کند. 

,

شرق در این باره می نویسد: البته پیش‌تر برخی از تمایل کارگزاران به ادامه سیاست انتخاباتی ائتلافی سخن می‌گفتند و در این بین بیان می‌شد که کارگزاران قصد دارد از علی لاریجانی حمایت کند.

, , شرق در این باره می نویسد: البته پیش‌تر برخی از تمایل کارگزاران به ادامه سیاست انتخاباتی ائتلافی سخن می‌گفتند و در این بین بیان می‌شد که کارگزاران قصد دارد از علی لاریجانی حمایت کند., شرق در این باره می نویسد: البته پیش‌تر برخی از تمایل کارگزاران به ادامه سیاست انتخاباتی ائتلافی سخن می‌گفتند و در این بین بیان می‌شد که کارگزاران قصد دارد از علی لاریجانی حمایت کند.,

این روزنامه می افزاید: چنین سخنانی ادامه داشت تا آنکه بر اساس مصوبه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، مجمع اجماع‌ساز شکل گرفت که در مصوبه بنیادین این مجمع آمد که اصلاح‌طلبان با هدف حمایت از نامزد اصلاح‌طلب وارد انتخابات می‌شوند. با درنظرداشتن چنین موضوعی به نظر رسید که همه حرف‌و‌حدیث‌ها پایان یافته و کارگزاران به‌عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی و به تبع آن مجمع اجماع‌ساز با اصل این موضوع، یعنی ورود با هویت اصلاح‌طلبی، مشکلی ندارد تا آنکه روز گذشته علی صوفی خبر داد کارگزاران سازندگی با افرادی مانند محمدجواد ظریف، علی لاریجانی و رضا اردکانیان دیدار داشته است.

,

این روزنامه ادامه می دهد: علاوه بر شائبه‌هایی که مبنی ‌بر حمایت کارگزاران از علی لاریجانی وجود دارد، گفته می‌شود حزب اعتدال و توسعه، حزب نزدیک به حسن روحانی نیز بی‌میل نیست که با لاریجانی وارد انتخابات شود.

,

با این حال به نظر می رسد اتفاقی در جریان اصلاح طلب افتاده است که میان کاندیدای با هویت اصلاح طلب و کاندیدای ائتلافی به اختلاف خورده اند و در این حوزه کاندیدای مطرح رای آوری هم ندارند که بر روی آن توافق کنند و دیگر نامزدها مانند سال 92 به نفع وی کنار روند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه