اخبار داغ

معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی خبر داد؛

افزایش مصرف گاز بخش خانگی و ادامه محدودیت در صنایع

افزایش مصرف گاز بخش خانگی و ادامه محدودیت در صنایع
حسن افتخاری گفت: میزان گازی که از شبکه دریافت می‌شود، محدود است. برای جبران محدودیت و عدم قطعی در گاز شهری براساس اجبار صنایع محدود می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن افتخاری، معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با مصرف گاز در استان اظهار داشت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی در مقایسه با پیش بینی که شده بود، افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

وی با بیان اینکه در خوش بینانه ترین حالت پیش بینی مصرف گاز بخش خانگی حدود پنج میلیون مترمکعب در شبانه روز در سراسر استان در نظر گرفته شده بود، گفت: این در حالی است که طی هفته گذشته در دو سه روز به صورت متوالی روزی 6 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است با افزایش 20 درصدی همراه بوده است.

,

افتخاری اضافه کرد: میزان سهمیه دریافتی خراسان شمالی از شبکه شرکت ملی گاز به صورت روزانه متوسط در ایام سرد سال هفت میلیون متر مکعب است که از این میزان اگر 6 میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف شود، باید یک میلیون باقی مانده بین صنایع استان تقسیم شود که خیلی کار را سخت می کند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است، گفت: این در حالی است که در سال 98 در بیشترین میزان مصرف به 5.5 میلیون مترمکعب رسید.

,

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه میزان گازی که از شبکه دریافت می شود، محدود است، برای جبران محدودیت و عدم قطعی در گاز شهری براساس اجبار صنایع محدود می شوند که این محدودیت ها شامل نیروگاه، کارخانه سیمان، پتروشیمی و آلومینا بوده است.

,

افتخاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پتروشیمی و آلومینا به دنبال گرم تر شدن هوا از محدودیت خارج شده اند، اما نیروگاه همچنان به صورت کامل و سیمان با ظرفیت 90 درصدی محدود شده اند.

,

معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: محدودیت های مصرف گاز براساس تصمیم گیری دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ابلاغ می شود که برنامه های متفاوتی در مورد صنایع متفاوت دارند.

,

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد 10 هزار اشتراک جدید به مشترکان استان خراسان شمالی اضافه شده اند، گفت: اما این حجم از مصرف با این تعداد مشترک جدید قابل توجیه نیست.

,

افتخاری یکی دیگر از دلایل افزایش مصرف را تاثیرات کرونا خواند و گفت: بسیاری از خانواده برای ایجاد تهویه هوای مناسب به صورت دائم در و پنجره ها را باز می کنند که این مهم باعث خروج هوای گرم و وارد شدن هوای سرد و افزایش مصرف خواهد شد.

,

وی افزود: این که براساس برنامه اعلام شود که چه زمانی و کدام نقطه از استان با قطعی گاز مواجه خواهد شد، ممکن نیست زیرا تمامی نیروها با تمام توان پای کار هستند که گاز هیچ قطعی در بخش خانگی صورت نگیرد.

,

افتخاری اضافه کرد: اما لازم به توجه است که در زمان بالارفتن مصرف گاز و وارد شدن جبهه هوای سرد و گسترده با افت فشار احتما قطعی ناخواسته وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان خراسان شمالی تعداد 330 هزار مشترک گاز استان هستند، گفت: تقاضا داریم که برای جلوگیری از قطعی های گاز در صورت داشتن بخاری یکی را خاموش و در صورت استفاده از پکیچ کمی دمای آنرا کم کنند که فشار گاز افت و قطعی ایجاد نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه