اخبار داغ

عضو شورای شهر تبریز؛

ادعای خزانه‌دار شورا و بخشنامه شهردار نقض شد/ ول‌کن ماجرا نیستم

ادعای خزانه‌دار شورا و بخشنامه شهردار نقض شد/ ول‌کن ماجرا نیستم
اسوتچی گفت: پیگیری مسأله حق و حقوق کارگران شهرداری حکم عقل، عاطفه و دین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، محمد حسن اسوتچی در گفتگوی اینستاگرامی پیرامون حواشی اخیر شورای شهر و دعوا بر سر پرداخت حقوق کارگران ضمن اشاره به پیگیری های متعدد در مورد حقوق کارگران شهرداری اظهار داشت: وعده‌هایی از طرف رئیس شورا و شهردار در این خصوص داده شد. این مساله در منابع مالی و مراحل اداری مشکلی نداشت و فقط نیازمند مدیریت بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

نظارت شهرداری با واگذاری به بخش خصوصی سلب نمی شود

, نظارت شهرداری با واگذاری به بخش خصوصی سلب نمی شود,

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری به این موضوع نظارت نداشته افزود: طبق مصوبه هیات وزیران واگذاری بخشی از امورات شهرداری به بخش خصوصی، نافی مسئولیت شهرداری نیست. بعد از واگذاری نیز شهرداری و شورای شهر باید حقوق و بیمه کارگران شود.

,

ادعای خزانه دار شورا و بخشنامه شهردار نقض شد

, ادعای خزانه دار شورا و بخشنامه شهردار نقض شد,

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اقدامات شورا در این مسأله اظهار داشت: وقتی می گفتند پول برای پرداخت حق و حقوق کارگران نداریم، ‌گفتیم حق الجلسه اعضای شورا پرداخت نشود؛ حتی آقای مسعودی ریحان (خزانه دار) این موضوع را تایید و مطرح کرد ولی در همان ماه، موقع رسیدن زمان پرداخت حق الجلسه ها، بعضی ها با اعتراض حق الجلسه خود را گرفتند. حتی بخشنامه شهردار مبنی بر این بود که اول حقوق کارگران پرداخت شود و بعدا حقوق استخدامی ها ولی متأسفانه ۱۸۰ درجه برعکس آن عمل شد.

,

اسوتچی به تنش لفظی بین او و محرم محمدزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز اشاره کرده و افزود: آقای محمدزاده اعتراض کرد که به این مسأله هر هفته پرداخت نشود. من به ایشان گفتم اگر در شورا موردی پیش بیاید باید آقای دبیری به من تذکر بدهند و این وظیفه رئیس شورا است و به شما مربوط نیست.

,

پیگیری حقوق کارگران حکم عقل، عاطفه و دین است

, پیگیری حقوق کارگران حکم عقل، عاطفه و دین است,

وی با تاکید بر اینکه حق و حقوق کارگران برایم اولویت دار ترین موضوع است، ادامه داد: همانطوری که مسأله ساخت و ساز غیرمجاز بارها مطرح می‌شود و باید هم همینطور باشد، باید پیگیر مسأله حق و حقوق کارگران نیز شد؛ کاری که من تعقیب می‌کنم حکم عقل و عاطفه و دین است. چرا حقوق کارگری که شهر را تمیز می کند، نباید پرداخت شود. 

,

 پیگیر مترو و تملک های غیرمجاز بوده ام

,  پیگیر مترو و تملک های غیرمجاز بوده ام,

اسوتچی در خصوص دیگر موارد پیگیری در شورای شهر نیز گفت: در پروژه میارمیار، مترو، تملک های غیر مربوط در میدان ساعت، خرابی پله های برقی و مشکلات عابرگذرها و... از مسئولان مربوطه پیگیر بوده ام.

,

تا از چیزی مطمئن نشوم رای نمی دهم

, تا از چیزی مطمئن نشوم رای نمی دهم,

عضو کمیسیون نظارت و تحقیق شورای شهر تبریز  در خصوص رأی دادن های محتاطانه خود به طرح ها و لوایح گفت: تا زمانی که صد در صد از موضوعی خاطر جمع نشوم، رای قطعی نمی دهم. باید از کارشناسان در مسائل مربوطه مشورت گرفته شود. مثلا الان در خط گسل تبریز چند برج احداث شده است و آن زمان برخی کارشناسان این موضوع را مطرح کرده بودند.

,

ول کن ماجرا نمی شوم

, ول کن ماجرا نمی شوم,

اسوتچی بیان کرد: برخلاف برخی همکاران شورای شهر، حرفی را مطرح نمی کنم ولی اگر آن مطرح کنم آن را ول نکرده و پیگیر می شوم. شورا باید هر حرفی را که می‌زند آن را دنبال کند.

,

به حکم رای همکاران، دبیری و شهردار را قبول دارم

, به حکم رای همکاران، دبیری و شهردار را قبول دارم,

وی تاکید کرد: معتقد به کار جمعی هستم. من با احترام گذاشتن به رأی اعضا، دبیری را به عنوان رئیس شورا قبول کردم و حتی با اینکه برخی کارهای شهردار را قبول نداشتم ولی او را شهردار می خوانم.

,

این عضو شورای شهر در مورد ماجرای توزیع دست نوشته های خود در شورا گفت: برخی می گویند اسوتچی با هیاهو انداختن برای انتخابات شورای بعدی تلاش می کند، اظهارات این افراد هم در این دنیا و هم در آن دنیا به نفع من است. زمانی که این حرف ها مطرح نبود نیز پیگیر حق و حقوق بودم.

,

از شورای سوم تاکنون می گویند کارهای من تبلیغاتی است / لزوم بررسی نیروهای ورودی به شهرداری و واسطه ها 

, از شورای سوم تاکنون می گویند کارهای من تبلیغاتی است / لزوم بررسی نیروهای ورودی به شهرداری و واسطه ها ,

وی ادامه داد: زمانی که در شورای سوم این موضوع را مطرح کردم برخی ها به من گفتند تو به خاطر انتخابات این کار را می‌کنی. من به آن ها گفتم اگر جوابی در مقابل اظهارات و پیگیری های من دارید پاسخ دهید. همچنین اگر درخواست من غیرقانونی و غیر منطقی است آن را رد کنید.

,

اسوتچی در خصوص وجود نیروی مازاد در شهرداری نیز گفت: باید نیروهای ورودی شهرداری و افرادی که این نیروها را وارد می‌کنند، بررسی شده و ساماندهی شوند. اگر نمی‌توانید حقوق برخی را بدهید چرا او را وارد شهرداری می‌کنید؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه