اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان:

در نظر گرفتن بسته تشویقی برای کاهش مصرف گاز در اصفهان/ مصرف گاز در فولاد مبارکه محدود شده است

در نظر گرفتن بسته تشویقی برای کاهش مصرف گاز در اصفهان/ مصرف گاز در فولاد مبارکه محدود شده است
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان محدود شده است و تقریبا بیش از نصف مصرف سابق تأمین می شود و به سمت سوخت دیگری هم نرفته است..
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی علوی در گفت‌ و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص وضعیت مصرف گاز در استان اصفهان اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی در ایام سرد سال در بخش خانگی به شدت افزایش پیدا می کند، به طوری که در 24 ساعت گذشته در بخش خانگی حدود 48 میلیون متر مکعب مصرف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: این روزها علی رغم اینکه در سردترین ایام سال هستیم اما مصرف امسال نسبت با مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است؛ مصرف گاز در بخش خانگی تقریبا دو برابر و نیم بخش صنعتی استان است.
,
 
,
وی افزود: دیسپچینگ شرکت گاز که یک مرکز کنترل گاز است؛ با توجه به اولویت وزارت نفت و شرکت گاز تأمین گاز بخش خانگی است از این جهت تصمیم می گیرد که گاز کدام یک از صنایع را محدودیت و یا صفر کند.
,
 
,
علوی بیان کرد: با تصمیماتی که در ستاد گرفته می شود و جلساتی که متعددی که دارد، به شرکت های گاز استانی از جمله اصفهان ابلاغ می شود که به عنوان مثال گاز کارخانجات سیمان قطع شود.
,
 
,
وی با توضیح اینکه هفت کارخانه سیمان سطح استان از حداقل گاز استفاده می کنند، تصریح کرد: از گاز کمی به دلیل اینکه کوره هایشان آسیب نبیند استفاده می کنند اما برای تولید استفاده نمی کنند؛ نیروگاه ها به جز نیروگاه هایی که از محدوده کلانشهر اصفهان خارج هستند، از گاز استفاده می کنند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: گاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان محدود شده است و تقریبا بیش از نصف مصرف سابق تأمین می شود و به سمت سوخت دیگری هم نرفته است.
,
 
,
وی با بیان اینکه نیروگاه ها هم به سمت هیچ سوخت دیگری نرفتند، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد که به سمت استفاده از سوختی دیگری بروند، حتما با هماهنگی و اخذ مجوز از محیط زیست سوخت خود را تغییر می دهند.
,
 
,
علوی در خصوص مصرف مازوت در سطح استان اصفهان تأکید کرد: تاکنون در استان اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی کنیم؛ با توجه به جلسات در سطح استان قرار شده که کارخانه های سیمان های خارج از مرکز استان سوخت جایگزین را تأمین کنند که برای ذخیره سازی است اما مصرف آن نیازمند هماهنگی با محیط زیست استان است.
,
 
,
وی ادامه داد: با وضعیت فعلی، مصرف گاز در بخش خانگی استان بسیار بالا است، به مردم عزیز استان توصیه می کنیم که فکر کنید برداران و خواهران شما در استان های دیگر نیازمند گاز هستند، باشید و همچنین صنایع هم نیازمند گاز هستند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با توضیح اینکه صنعتی که امروز به دلیل نبود گاز و قرار گرفتن در منطقه شهرهایی با آلودگی گاز، جز گاز مصرف دیگری نمی توانند داشته باشد، خاطر نشان کرد: در صرفه جویی کمک کنیم و شیرهای مازاد و زمانی که نیاز نداریم را ببندیم.
,
 
,
وی تأکید کرد: ادارات روزهای پنجشنبه و جمعه در ادارات نیستند حتما باید شیرهای گاز خود را ببندند و اگر اداره ای تخلف کند، شرکت گاز استان با متخلفان برخورد می کند.
,
 
,
علوی با بیان اینکه مشترکانی که کمتر از 200 مترمعکب گاز که معادل حدود 19 کپسول 11 کیلویی است و مصرف کنند، هزینه مصرف گاز رایگان است، گفت: اگر بیش از 200 متر مکعب مصرف کنند با میانگین مصرف سال های گذشته مشترکان مقایسه می کنیم، اگر 10 درصد کمتر مصرف کرده باشند، 15 درصد تخفیف می دهیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: اما اگر مشترکان خانگی امسال 15 درصد بیشتر از میانگین مصرف سال های گذشته مصرف کنند، هزینه مصرف را 15 درصد افزایش می دهیم؛ امیدوار هستیم با این سیستم تشویقی مردم خوب استان ما را مانند گذشته یاری کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه