اخبار داغ

یادداشت/

این همه تحقیر کفایتتان نمی‌کند؟

این همه تحقیر کفایتتان نمی‌کند؟
یک زمانی ایران به کره جنوبی نفت می فروخت ولی با شیطنت های آمریکا تنش و اختلافاتی میان ایران و کره جنوبی به وجود آمد که بانک مرکزی کره طی بیانیه‌ای اعلام کرد دیگر قادر به واردات نفت و پرداخت پول حاصل از آن به ایران نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ این روزها بحث کره جنوبی و ایران بر سر دارایی های بلوکه شده ایران در فضای مجازی داغ شده است وعلت بلوکه شدن هشت میلیارد دلار از ثروت ملی مشخص است، یک زمانی ایران به کره جنوبی نفت می فروخت  ولی با شیطنت های امریکا تنش و اختلافاتی میان ایران و کره جنوبی به وجود آمد که بانک مرکزی کره طی بیانیه‌ای اعلام کرد دیگر قادر به واردات نفت و پرداخت پول حاصل از آن به ایران نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

البته همه اینها بهانه ای شد که کره جنوبی از پرداخت پول به ایران اجتناب کند و هر چند با شعارهای تهی دولت مردان روبه رو شدیم که اشاره کرده بودند از مکانیزم حقوقی و غیره جهت برگردانندن پول استفاده خواهیم کرد که امیدی به مکانیزم اینها همانند برجام نیست.

,

زمانی که ترامپ از برجام خارج شد به تمام شرکایش گفت هر کشوری با ایران مراودات اقتصادی و سیاسی داشته باشد تحریمش خواهیم کرد که این همان گلابی برجامی است که هفت سال عده ای آن را به سینه زدند و نتیجه اش چیزی جز ذلت نبود این گستاخی ها نباید بی پاسخ می ماند و با زبان التماس طلب احقاق حقوق بلوکه شد، می شود. به قدری وزارت امور خارجه را مورد تمسخر قرار دادند که دیگر صدای سخنگو وزارت خارجه را در آوردند که اشاره کرده است به اندازه کافی از کره جنوبی وعده شنیده ایم.

,

در عرف بین الملل علاوه بر شکایت به نهادهای بین المللی اقدام متقابل نیز وجود دارد که اخیر یک فروند کشتی کره‌ای در آب‌های خلیج فارس به خاطر هزارو یک دلیل توسط نیروهای مقتدر نیروی دریایی سپاه توقیف و به بنادر کشورمان منتقل شده است، الا چشم بادومی ها که رجز خوانی می کردند و در آخرین اظهار نظراتشان عنوان کردند پول بلوکه شده ایران را پس نخواهیم داد، بلکه به خاطر نگهداری ثرورت مردم ایران طلب هزینه نگهداری کرده بودند.

,

حال قائم مقام وزیر خارجیشان قصد سفر زودهنگامی به ایران جهت حل و فصل اختلافات مالی این دو کشورکرده است و اقتدار یعنی همین، زبان دیپلماسی یعنی از موضع قدرت با طرف مقابل سر میز مذاکره بنشینید نه اینکه با زبان دیپلماسی التماسی به دنبال نرمش ذلیلانه باشید،استراتژی اینگونه نرمش چیز جز تحقیر و نفوذ به همراه ندارد.

,

عده ای گفتند دلواپستان با زبان دیپلماسی آشنایی ندارند ،آقایان تحویل بگیرید شما که آشنایی داشتید باید اینگونه کل کشور را معطل برجام کنید و آن را به همه امورات مردم گره بزنید و کشور را اینگونه خار و ذلیل جلوه بدهید،اینهمه تحقیر کفایتتان نیست؟

,

البته باید پاسخ آن هایی که میگویند کدام سیاست علیه غرب پاسخگو بوده را داد، قطعاً صادرات بنزین ایران به ونزوئلا علیرغم تحریم های غیرقانونی آمریکا بوده است، ایران با زبان اقتدار و بدون هراس از تحریم های مجدداً غیرقانونی آمریکا، چندین نفتکش به ونزوئلا ارسال کرد و علیرغم لاف زنی مقامات آمریکایی، این نفتکش ها بدون هیچ مزاحمتی محموله خود را در مقصد تخلیه کردند و به کشور بازگشت اند.

,

داریوش حسن زاده؛ فعال سیاسی هرمزگان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه