اخبار داغ

چالش‌های تحصیل در دوران کرونایی؛

خطر بی‌سوادی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مجازی/ وقتی اولیا به جای دانش‌آموزان درس پس می‌دهند!

خطر بی‌سوادی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مجازی/ وقتی اولیا به جای دانش‌آموزان درس پس می‌دهند!
بستر ضعیف اینترنت، هزینه‌های گزاف خرید بسته برای خانواده‌ها، شبکه‌ای که بستر مناسبی ندارد و اولیایی که نگران آینده مبهم تحصیلی فرزندان خود هستند، مشکلات این روزهای تحصیلات آنلاین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، در روزهای کرونایی حال و هوای منازلی که فرزند دانش آموز دارند، متفاوت است، اعضای خانواده پا به پای دانش آموز درگیر خرید بسته های اینترنت ضعیف اما گران، انجام تکالیف یا تاکید و تشویق بر درس خواندن دانش آموزان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

با برچیده شدن بساط کرونا، روزهای سختی بویژه برای دانش آموزان و جامعه آموزش و پرورش در پیش داشتیم، دانش آموزانی که در واپسین روزهای نیمه اول سال تحصیلی شاید به اندازه یک ماه معمولی در سال را درس نخوانند و با کتاب های خود هنوز غریبه هستند. البته هستند معلمانی که در این دوران سخت تحصیل پا به پای دانش آموزان می آیند تا بتوانند حق معلمی را به جا آورند.

,

احمد هدایت پناه کارشناس آسیب های نظام آموزشی و پژوهشی در گفتگو با خبرنگار 8دی، درباره سطح کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان در دوران کرونا اظهار کرد: میزان کیفیت آموزش مجازی قابل اندازه گیری نیست و در مجموع دانش آموزان در صورت علاقه، انگیزه و داشتن امکانات نسبت به فراگیری علم ودانش، درهر شرایطی چه حضوری و چه مجازی برای رسیدن به مقصود خود می بایست تلاش کنند.

,

بهبود زیرساخت اینترنت در جلب رضایت دانش آموزان و معلمان

, بهبود زیرساخت اینترنت در جلب رضایت دانش آموزان و معلمان, بهبود زیرساخت اینترنت در جلب رضایت دانش آموزان و معلمان,

وی با اشاره به عدم نارضایتی بخشی از دانش آموزان از برنامه شاد و وضعیت اینترنت که نقش اساسی در آموزش مجازی را دارد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از روش مجازی انتخابی مطلوب است اما با کمی تغییر در زیرساخت ها میتوان این شرایط را بهبود بخشید.

,

کارشناس آسیب های نظام آموزشی و پژوهشی در تشریح نقاط قوت برنامه شاد گفت: سادگی تدریس در محیط شبکه ای، امکان استفاده از منابع مختلف الکترونیکی در آموزش، امکان آموزش در هر زمان و مکان، تکرار مفاد آموزشی به دفعات مورد نیاز، افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان به دلیل پویا بودن فضای کلاس مجازی از طریق پرسش و پاسخ بخشی از محاسن برنامه شاد است.

,

هدایت پناه ادامه داد: در مجموع شبکه شاد برای آموزش الکترونیکی همه دروس مناسب نیست و از طرفی منجر به کاهش انگیزه تحصیلی دانش آموزان به علت دوری از اجتماعات دانش آموزی و کاهش میزان یادگیری آنها به علت دوری از محیط مدرسه و معلمان میشود‌.

,

, ,

هزینه های گزاف، آسیب های اجتماعی و جسمانی یادگار آموزش مجازی

, هزینه های گزاف، آسیب های اجتماعی و جسمانی یادگار آموزش مجازی, هزینه های گزاف، آسیب های اجتماعی و جسمانی یادگار آموزش مجازی,

وی در ادامه با اشاره به معایبی که در نتیجه آموزش مجازی برای دانش آموزان بروز پیدا می کند افزود: عدم ارتباط رو در روی معلم و شاگرد، در اختیار نداشتن آزمایشگاه، کارگاه های عملی، کتابخانه، کاهش فعالیت های جسمانی و فعالیت های اجتماعی دانش آموزان و بویژه افزایش هزینه های جانبی برای دانش آموزان و معلمان نظیر هزینه گوشی و اینترنت از جمله آسیب هایی است که آموزش مجازی از خود به جای گذاشته است.

,

وی با تاکید بر اینکه آموزش و ادامه تحصیل دانش آموزان بخش جداناپذیر از جامعه است بیان کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود مسئولان، معلمین بویژه در سطح ابتدایی و متوسطه و اولیاء با تمام توان برای حرکت دانش آموزان در تلاش هستند.

,

حضور معلمین با رعایت پروتکل های بهداشتی برای رفع نواقص درسی

, حضور معلمین با رعایت پروتکل های بهداشتی برای رفع نواقص درسی, حضور معلمین با رعایت پروتکل های بهداشتی برای رفع نواقص درسی,

هدایت پناه خاطرنشان کرد: علاوه بر روش های فعلی، بهتر بود آموزش پرورش آزادی عمل بیشتری در اختیاز مناطق ومدارس قرار می داد تا در صورت لزوم و بصورت موردی معلمان پایه های اول ودوم ابتدایی بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلات تحصیلی دانش آموزان را رفع کنند.

,

کارشناس آسیب های نظام آموزشی و پژوهشی در اختیار قرار دادن CD تدریس معلمان را یکی از روش های مناسب جهت استفاده کمتر از اینترنت عنوان کرد و افزود: در اختیار قرار دادن فیلم تدریس معلمین به صورت CD به دانش آموزان باعث استفاده کمتر آنها از تبلت، گوشی و اینترنت میشود و در نتیجه هزینه اقتصادی کمتری در پی خواهد داشت.

,

وی با اشاره به عدم شرایط اقتصادی مناسب خانواده ها در تامین گوشی و هزینه اینترنت گفت: زیرساخت های مناسب اینترنتی و وضعیت اقتصادی موارد غیرقابل انکار و تاثیرگذار آموزش محصلان در خانواده است.

,

سال آینده با سیلی از دانش آموزان بی سواد مواجه می شویم!

, سال آینده با سیلی از دانش آموزان بی سواد مواجه می شویم!, سال آینده با سیلی از دانش آموزان بی سواد مواجه می شویم!,

معاون یکی از مدارس ابتدایی رشت نیز در گفتگو با خبرنگار 8دی با بیان اینکه سال آینده با سیلی از دانش آموزان بی سواد مواجه خواهیم بود اظهار کرد: آموزش مجازی دانش آموزان و استفاده از برنامه ضعیف شاد باعث بیسوادی دانش آموزان شده است.

,

وی با بیان اینکه خود پدر دو دانش آموز است و عملا همسر وی بجای بچه ها سر کلاس شاد حضور دارند افزود: بعنوان معاون مدرسه شاهد هستم که معلمان تمام تلاش خود را میکنند و کم کاری از جانب آنها صورت نمیگیرد، دانش اموزان درس نمیخوانند و این اولیاء هستند که در شاد درس پس میدهند.

,

حضور۹۰درصدی اولیاء دانش آموزان در برنامه شاد

, حضور۹۰درصدی اولیاء دانش آموزان در برنامه شاد, حضور۹۰درصدی اولیاء دانش آموزان در برنامه شاد,

این معاون مدرسه با اشاره به حضور۹۰درصد مادران در برنامه شاد گفت: امسال اکثر دانش اموزان بویژه در مقطع ابتدایی بیسواد هستند و اگر طبق قوانین اموزش پرورش از آنها امتحان گرفته شود و ارزیابی شوند ۹۰درصد تجدید می اورند‌.

,

وی با تاکید بر لزوم کمک آموزش و پرورش به مدارس در تامین مواد ضدعفونی بیان کرد: با در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی و ماسک می توان شرایطی ایجاد کرد که دانش آموزان بخصوص در مقطع اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل های بهداشتی برای رفع مشکل درسی در مدرسه حضور پیدا کنند.

,

این معاون مدرسه با بیان اینکه اگر تعلل شود با نسل بیسوادی از دانش آموزان مواجه خواهیم شد افزود: اولیای دانش آموزانی که هردو شاغل هستند در فشار بیشتری هستند زیرا از وضعیت فرزند خود بی اطلاع هستند و تعدادی هم اقدام به گرفتن معلم خصوصی می کنند.

,

, ,

ماهی ۱۶۰هزار تومان هزینه بسته اینترنت برای شادی که بالا نمی آید!

, ماهی ۱۶۰هزار تومان هزینه بسته اینترنت برای شادی که بالا نمی آید!, ماهی ۱۶۰هزار تومان هزینه بسته اینترنت برای شادی که بالا نمی آید!,

مریم قلیزاده اولیاء یک دانش آموز مقطع ششم ابتدایی در گفتگو با خبرنگار 8دی درباره وضعیت این روزهای دختر دانش آموز خود اظهار کرد: دخترم از آن دسته از بچه هایی است که به شدت مدرسه را دوست دارد، با وجود اینکه دلتنگ مدرسه و دوستان خود است اما هرروز صبح با اشتیاق بیدار می شود و در کلاس مجازی مدرسه حضور پیدا می کند.

,

وی درباره برنامه شاد و فشار اقتصادی حاصل از آموزش مجازی گفت: حدودا هفته ای ۴۰هزار تومان و ماهی ۱۶۰ هزار تومان بسته اینترنت برای دخترم میخرم، از طرفی برنامه شاد بالا نمی آید و فقط باعث هدر رفتن وقت، انرژی و هزینه می شود.

,

نمی دانم پسرم در اتاق با گوشی درس می خواند یا بازی می کند!

, نمی دانم پسرم در اتاق با گوشی درس می خواند یا بازی می کند!, نمی دانم پسرم در اتاق با گوشی درس می خواند یا بازی می کند!,

فاطمه عبدی مادر یکی دیگر از دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار 8دی با گلایه از وضعیت آموزش مجازی اظهار کرد: سعید پسرم کلاس چهارم است، صبح ها یک سلام و صبح بخیر برای حضور و غیاب می گوید و گوشی را به من می دهد و می خوابد!

,

وی ادامه داد: با هر ترفندی نمیتوانم پسرم را راضی کنم که درس بخواند، گوشی را به بهانه درس خواندن به اتاق می برد ولی نمیدانم درس میخواند یا بازی میکند! نمیخواهم با دعوا و قهر در شرایطی که امکان دیدن دوستانش را ندارد باعث ناراحتی پسرم شوم، ولی ایکاش مسئولین، مشاوران و یا هرکسی که این مسئله مربوط به او می شود راهی پیش پای ما اولیا ء بگذارد که بدانیم چگونه بچه ها را تشویق به درس خواندن کنیم.

,

به گزارش 8دی، بحران کرونا در زمینه آموزش، دامن گیر دانش آموزانی شده است که تنها به اقتضای سن خود نمیتوانند آرام و با توجه پای کلاس درس مجازی بنشینند، بستر ضعیف اینترنت، هزینه های گزاف خرید بسته برای خانواده ها، شبکه شادی که بستر مناسبی ندارد و اولیایی که نگران آینده مبهم تحصیلی فرزندان خود هستند مشکلات این روزهای خانواده ها است.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه