اخبار داغ

در گفت و گو با صاحب نیوز مطرح شد:

آمریکا متهم اصلی ناامنی و هرج‌ومرج خاورمیانه است/ تحرکات نظامی آمریکا در منطقه ترس از انتقام ایران است

آمریکا متهم اصلی ناامنی و هرج‌ومرج خاورمیانه است/ تحرکات نظامی آمریکا در منطقه ترس از انتقام ایران است
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آمریکا در هر گوشه از دنیا نه فقط در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا، حضور داشته است باعث شر، عقب ماندگی، ناامنی و هرج‌ومرج برای کشورها بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضانعلی غلامرضایی در گفت گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص حضور خسارت آور آمریکا در منطقه خاورمیانه اظهار کرد: آمریکا در هر گوشه از دنیا نه فقط در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا، حضور داشته است باعث شر، عقب ماندگی، ناامنی و هرج‌ومرج برای کشورها بوده است؛ قدرت ها استعماری هم در غرب آسیا با توجه به منابعی انرژی و معدنی که دارد چشم طمع داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز ,

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به اینکه نظام اسلامی با نظام استکبار به دلیل خوی سلطه‌گری و زیاده خواهی، مخالف کرد و در مقابل آن ها ایستاده است.

,

وی افزود: آمریکایی ها در کشورهایی مانند افغانستان، عراق، سویه و ... که حضور دارند باعث عدم پیشرفت آن و به خطر افتادن امنیت آن ها هستند؛ بعد از اینکه خلاء حضور در منطقه احساس کردند، تلاش داشتند یک گروه تروریستی گسترده و بسیار پیچیده را برای حاکمیت بر این منطقه و مبارزه با اسلام و مسلمانان تدارک ببینند.

,

غلامرضایی با توضیح اینکه داعش با این هدف ایجاد شد و علاوه بر آمریکا کشورهای اروپایی و وابسته برخی از کشورهای عربی منطقه به اینها کمک کردند، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با توجه به ماموریت سپاه قدس با تمام وجود به میدان آمد و از گروه‌های مقاومت در کشورهای اسلامی هم استفاده کرد.

,

وی تصریح کرد: گروه های حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، مدافعان حرم ایران و نیروهای سوری، زیر پرچم و فرماندهی سردار دلها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را در منطقه ایجاد کردند و جلوی زیاده خواهی های داعش ایستادند.

,

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی و مدافعان حرم منطقه را از لوث وجود تروریست های داعش پاک کردند، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها و غربی ها، سردار سلیمانی را در مقصر شکست پروژه داعش می دانستند و با توجه به مشاوره هایی که به حکام آمریکایی داده بودند، فکر کردند با شهادت سردار قاسم سلیمانی مقاومت تضعیف می‌شود و یا حرکت جبهه مقاومت برای رسیدن به اهداف کند و متوقف می شود

,

وی اضافه کرد: این فکر آن ها بسیار اشتباه بود و در حالی که در این یک سال پس از شهادت حاج قاسم منطقه نشان داده است که آن ها به اهدافشان نرسیدند؛ امروز حزب الله لبنان توان نظامی فوق العاده ای دارد که برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی قابل محاسبه نیست.

,

غلامرضایی با توضیح اینکه حزب الله در یک سال اخیر بسیار قدرتمندتر و مجهز تر شده است، اظهار کرد: حماس و دیگر گروه‌های مقاومت منطقه هم امروز در آمادگی کامل قرار دارند؛ ایستادگی و توانمندی انصارالله یمن واقعاً بی‌نظیر است.

,

وی در خصوص تحرکات نظامی آمریکا در منطقه گفت: آنچه امروز شاهد هستیم از این تحرکات نظامی آمریکا و آرایش ها که یک روز هواپیمایی را می‌برند و یک روز می آورند تعدادی جنگنده و بمب افکن اعزام می‌کند و پرواز می‌دهند بیشتر و بیشتر به دلیل ترس از انتقام ایران است.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این تحرکات حالت تدافعی دارد و هر حال اینها مطمئن هستند که جمهوری اسلامی انتقام خواهد گرفت اما جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت مشخص نکردند که چه زمانی و در کجا این انتقام را می گیرد.

,

وی با بیان اینکه انتقام از شهادت سردار سلیمانی چندین صورت می تواند باشد و فقط بعد نظامی نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان و مکان انتقام و نحوه انتقام مشخص نیست آمریکایی ها در یک هراس و آشفتگی و وحشت قرار گرفتند و به این نتیجه رسیده که شاید بتوانند با این حرکت های نمایشی ایران را منصرف کنند.

,

غلامرضایی تأکید کرد: امریکا امروز ائتلاف و همراهی و قدرت گذشته را ندارد که بخواهد یک جنگ با هزینه سنگین در منطقه را برای خود ایجاد کند و متحمل خسارت های شدید جانی و مالی در منطقه برای خود و متعهدین خود ایجاد کند.

,

وی با توضیح اینکه مقاومت روز به روز باید اوضاع را رصد کند و خود را تقویت کرده و همچنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم تحرکات دشمن را رصد کنند، بیان کرد: باید برای خروج آمریکایی ها از منطقه تدابیری اندیشیده شود که اگر بیرون نرفتند آن ها باید اخراج شوند.

,

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: حضور امریکا در منطقه غرب آسیا و برای امت اسلام خطرناک است؛ برداشت من این است که آمریکا با توجه به وضعیت امروز منطقه در موقعیتی نیست که بخواهم یک اقدام نظامی انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه