اخبار داغ

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان:

سومین جشنواره شهروند برگزیده در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد

سومین جشنواره شهروند برگزیده در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد
سومین جشنواره شهروند برتر در ایام دهه مبارک فجر برگزار می شود این جشنواره که هر سال توسط شهرداری برای همدان تدارک دیده می شود به دنبال تشویق شهروندان مفید برای جامعه و سایر هم شهریان همدانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، روح اله وجدی هویدا، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، ضمن بیان اینکه جشنواره شهروندان بر گزیده در سومین سال خود در مدیریت شهری جدید برگزار می شود گفت:  فراخوان ثبت نام و ارسال آثار از 15 آذر ماه شروع شده و تا 20 دی ماه ادامه دارد علاقه مندان با مراجعه به سایت Hamedan.ir می توانند وارد لینک جشنواه شوند و طبق شاخصه هایی که مشخص شده ثبت نام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه هدف جشنواره معرفی شهروندان مطیع قوانین و علاقه مند به سلامت شهری به منظور الگو سازی در جامعه است ادامه داد: در بعضی حوزه ها لازم است شهروندان مدارکشان را بری شهر داری ارسال کنند. حوزه ی اول مدارک مدیریت شهری است مخصوص افرادی که در زمینه استفاده بهینه از انرژی موفق بوده اند چه در زمینه ی مصرف پایین گاز و برق، چه در زمینه ی محافظت از هدر رفت انرژی مثل استفاده از پنجره ی دو جداره و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین افرادی که عوارض شهرداری را به موقع پرداخت کرده اند.

,

وجدی هویدا حوزه ی بعدی مدارک قابل ارسال را مدارک غیر شغلی عنوان کرد و ادامه داد:  اگر شهروندان در تشکل های مردمی، گروه های فرهنگی اجتماعی و امور خیریه فعالیت می کنند باید مدارک خود را دراین زمینه ارائه کنند. همچنین آخرین حوزه، فعالیت های شغلی است شهروندانی که در حوزه ی برخورد مناسب و تسریع کار ارباب رجوع موفق عمل کرده اند مدارک خود را ارسال می کند تا طبق جدول امتیاز بندی که تدوین شده در کمیته داوران مورد قضاوت قرار گرفته و برگزیده ها اعلام شوند.

,

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری ادامه داد: در این جشنواره 5 گروه برگزیده می شوند 1. شهرون برگزیده 2. شهروندان عامل به وظایف شهری 3. شهروند افتخاری 4 . تلاش گران سلامت کسانی که در حوزه مبارزه با کرونا فعالیت داشتند مثل پرستاران و پزشکان 5. شهروند شایسته ی تقدیر.

,

وی با اشاره به اینکه هرکدام از این 5 شاخه تعریف خاصی دارد افزود: به طور مثال شهروند افتخاری لازم نیست حتما اهل همدان باشند بلکه می تواند یک غیر همدانی باشد که برای شهرهمدان خدمت خاصی انجام داده است. افراد بر اساس شاخصه ها در این 5 گروه دسته بندی و بررسی می شوند و در آیین اختتامیه ی جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

,

وجدی هویدا ساختار جشنواره هم به این شکل تبیین کرد: یک شورای سیاست گزاری داریم که مدیریت آن با شهردار همدان است و چند دستگاه عضو هستند همچنین کمیته داوری جشنواره از معتمدین نخبه و کارشناسان تشکیل شده است.

,

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی شهرداری جشنواره در تاریخ 5 بهمن مصادف با ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) وایام جشن دهه فجر برگزار خواهد شد افزود: جوایز جشنواره در سال گذشته اعطای کارت شهروند برگزیده، تندیس مخصوص و یک کارت هدیه بود. برای جوایز امسال هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

,

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری همچنین در خصوص نحوه ی برگزاری جشنواره گفت: این موضوع بستگی به وضعیت مقطعی شهر همدان در بهمن ماه دارد اگر در شرایط مناسب تری باشیم مثل سال های گذشته و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قادر به برپایی جشنوار خواهیم بود اما اگر شرایط مناسب نشد از طریق شبکه استانی و گیرنده های خانگی جنواره برگزار و به سمع و نظر مردم شریف همدان خواهد رسید.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه