اخبار داغ

استاندار زنجان در ستاد کرونا هشدار داد؛

فریب تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌ها را نخوریم

فریب تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌ها را نخوریم
استاندار زنجان با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی 7 شهرستان این استان از نارنجی به زرد گفت: تغییر رنگ‌ها نباید ما را فریب دهد و همه باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه تاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان اظهار داشت: تغییر وضعیت کرونایی 7 شهرستان این استان به زرد نباید ما را فریب دهد و عادی‌انگاری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم بلکه پایداری این وضعیت در گرو رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع افراد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مدیران تمام انرژی خود را برای کل شهرستان تحت مدیریت خود صَرف نکنند، خاطرنشان کرد: انرژی اصلی را برای منطقه‌ای که آلوده است گذاشته و آنجا را قرق و قرنطینه کنید و اگر در منطقه‌ای، وضعیت تغییر نمی‌کند یقیناً هم مردم و هم اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و هم مدیران و مسئولان، اقدام قانونی و سفت و سخت انجام نمی‌دهند.

,

حقیقی با بیان اینکه تا زمانی که واکسن مطمئن و به اندازه کافی در اختیاز نباشد و تزریق نشود نمی‌توان امیدوار بود، تصریح کرد: حتی اگر واکسن تزریق شود هم بایز هم باید پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنیم زیرا همانطور که برای آنفلوآنزا واکسن ساخته شده اما باز هم برای پیشگیری از آن باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

,

وی تاکید کرد: باید بیاموزیم که با کرونا زندگی کنیم و بدانیم که با کوچکترین سهل‌انگاری، فاجعه به بار آمده و انفجار حاصل می‌شود زیرا ویروس، جهش فوق‌العاده‌ای یافته است.

,

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بعد از 11 ماه مبارزه با ویروس کرونا سهل‌انگاری از هیچ کس پذیرفته نیست، گفت: 90 درصد افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند چه گناهی کرده‌اند در حالی که در بین آن‌ها افرادی وجود دارند که علی‌رغم مشکلات ریوی و سایر بیماری‌ها باز هم از ماسک استفاده می‌کنند.

,

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم زمینه بروز و جهش کرونا را از بین ببریم همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بسیج، مراقبان سلامت، همیاران سلامت، مخابرات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند.

,

حقیقی با بیان اینکه حراست ادارات، وظایف مهمی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید از ورود افراد دارای pcr مثبت به ادارات جلوگیری شده و همچنین دستگاه‌ها حق ندارند به مراجعانی که ماسک نزده اند، خدمات ارائه دهند.

,

این مسئول با بیان اینکه استفاده از ماسک از خانه تا خانه باید الزام باشد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم پیک سوم کرونا را به واکسن متصل کنیم با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا و جشن به صورت مختصر اشکالی ندارد، گفت: این مراسم باید با تعداد محدود افراد و بدون تجمع و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شوند و در این رابطه باید دستورالعملی تدوین شده و متخلفان شناسایی شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه قواعد رنگ شهرستان‌ها برای برگزاری مراسم مختلف باید رعایت شود، اظهار داشت: وقتی برگزاری مراسم در وضعیت قرمز یا نارنجی، ممنوع است یعنی حق نداریم برگزار کنیم و کسی حق ندارد خارج از قانون حرکت کند و قانون را برای خود تفسیر کرده و اقدام به برگزاری مراسم کند.

,

حقیقی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرده و خودشان هم رعایت می‌کنند چرا بقیه باید خودسر اقدام به برگزاری مراسم کنند؟

,

وی تاکید کرد: منع تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 صبح همچنان به قدرت و قوت خود باقی است و در این رابطه هر مصاحبه‌ای غیر از معاون سیاسی استاندار و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان منتشر شود، معتبر نبوده و جایگاهی ندارد.

,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان گفت: هم‌اکنون 196 تخت استان توسط بیماران کرونایی اشغال شده و 11 نفر نیز در نقاهتگاه‌ها تحت مراقبت هستند.

,

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آمار کلی آزمایش مثبت سرپایی 35927 ، مثبت بستری شده 6626 نفر و مجموع بیماران بستری و سرپایی که pcr آن‌ها مثبت بوده 42553 نفر و آمار مجموع بستری‌شدگان حدود 18500 نفر هستند و طی این مدت 1103 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

,

قزلباش با بیان اینکه میزان مراجعات مردم به مراکز بهداشتی و درمانی روند نزولی دارد، خاطرنشان کرد: روند نزولی با شیب تند بود اما در هفته‌های اخیر خط ثابت پیدا کرده و این مطلوب نیست باید همچنین سیر نزولی پیدا کند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: میزان بستری‌ها و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تبدیل به خط ثابت شده و میانگین سنی مبتلایان و فوت‌شدگان، تغییری نداشته است.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه