اخبار داغ

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

چهارمحال و بختیاری، آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران است

چهارمحال و بختیاری، آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، چهارمحال و بختیاری، را آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ فعالیت‌های آبخیزداری، آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران است و کارهای بزرگی در آن صورت گرفته چراکه این استان حوزه آبریز سدهای بزرگ کشور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینهٔ کشاورزی ظرفیت‌های بزرگی دارد که بخشی از آن ازنظر توسعه‌یافتگی همچنان مغفول مانده و نیازمند حمایت مالی و تجهیزاتی با فناوری‌های جدید است، ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی به‌ویژه در بخش باغات در حوزه کشاورزی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در بخش دام‌پروری نیز دارای ظرفیت سنتی است، ادامه داد: این ظرفیت نشان می‌دهد که این استان قطب دام‌پروری ایران است و در این زمینه نیز نسبت به سایر بخش‌ها توسعه‌یافتگی کمتری دیده می‌شود که باید سرمایه‌گذاری جدی‌تری در این بخش صورت گیرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در استان چهارمحال و بختیاری مسئله‌ای است که لازم است با نگاه جدی‌تری به آن نگریست، عنوان کرد: از دیگر ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان وجود دارد بحث آبزیان است و رتبه یک تولید ماهیان سردابی در استان نشان از قدرت پرورش ماهی به‌خصوص در حوزه سردابی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 درصد خوراک ماهی موردنیاز واحدهای تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود و زنجیره از تولید خوراک ماهی، تولید ماهی، فراوری ماهی و...  در چهارمحال و بختیاری شکل‌ گرفته که بازار خوبی در داخل کشور ایجاد کرده و صادرات مناسبی نیز شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: ارتقا شیلات استان چهارمحال و بختیاری به اداره کل در کنار موفقیت‌های بزرگ مردمی در حوزه آبزی‌پروری می‌تواند حمایت جدی‌تری را در این زمینه رقم بزند.

ساداتی نژاد به صنایع تبدیلی و فراوری اشاره کرد و یادآور شد: وجود سایت پرتودهی گاما محصولات در استان چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد که به لحاظ ماندگاری محصولات غذایی نیز در استان مشکلی وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم در چهارمحال و بختیاری صنایع تبدیلی نیز می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای این استان فراهم کند و در جلسه جمع‌بندی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی آنچه برای حمایت در حوزه‌های مختلف نیاز است مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در تدوین بودجه سال 1400 و برنامه هفتم توسعه حمایت‌های لازم از صنعت کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه