اخبار داغ

حال و روز ناخوش واحد مرغ تخم‌گذار فاروج/ مشکلات پیگیری می شود

حال و روز ناخوش واحد مرغ تخم‌گذار فاروج/ مشکلات پیگیری می شود
واحد مرغ تخم گذار هگانه شهرستان فاروج یکی از واحد های تولیدی تخم‌مرغ استان است که علی‌رغم وجود ظرفیت مطلوب با مشکلات زیادی روبرو است و مجموع این مشکلات سبب شده که نیمی از ظرفیت تولید این واحد غیرفعال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌فاروج، در حال حاضر عمده مرغداران استان با مشکلات زیادی مواجه‌اند و این واحدهای دارای مشکل یا نیمه فعال برای برون رفت از این وضعیت و بازگشت به چرخه تولید نیاز به حمایت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌فاروج,

علی حاتمی، مالک واحد مرغداری هگانه شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از سال 93 تاکنون در فاروج  شروع به ساخت واحد تولیدی مرغ تخم گذار کردم که بعد از گذشت 6 سال و با کمک های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سال 1399 موفق به افتتاح و بهره برداری از واحد مرغ تخم گذار هگانه شدم.

حاتمی اظهارکرد: این واحد در مساحتی حدود 13هزار و پانصد متر مربع، دارای دو سالن هر سالن به ابعاد هزار و 250 متر مربع، در 6طبقه و کاملا مکانیزه طراحی شده، که در حال حاضر در یک سالن فعال این واحد 52 هزار مرغ تخم گذار وجود دارد.

وی افزود: واحد مرغ تخم گذار هگانه توان تولید روزانه 2ونیم تن و سالانه 2هزارتن تخم مرغ را دارد که در حال حاضر به خاطر مشکلاتی که داریم با نصف ظرفیت مشغول به کار هستیم اما اگر با تمام ظرفیت فعال باشیم توان پاسخگویی به 25 درصد نیاز تخم مرغ استان داریم. 

 حاتمی در رابطه با میزان اشتغالزایی این واحد اظهار داشت: در حال حاضر 12 نفر بطور مستقیم در این واحد مشغول کار هستند که در صورت راه اندازی سالن دوم این تعداد به 24نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

این تولید کننده با اشاره به مشکلات فروان این واحد تولیدی گفت: یکی از مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم بحث بیمه کارگرانی است که در اینجا مشغول به کار هستند و متاسانه در سال 1399 که به نام جهش تولید هم نام گذاری شده هیچگونه یارانه ای برای بیمه کارگران در نظر گرفته نشده است و این امر باعث شده ما با حداقل نیرو در اینجا کارکنیم.

وی همچنین افزود: در سال 93 برای احداث این واحد حدود 2ونیم میلیارد تومان از بانک کشاورزی وام گرفتیم که متاسفانه به دلیل بهره و سودهای مرکبی که شامل این وام شد باعث شده تا مبلغ وام اکنون به 6میلیارد تومان برسد و متاسفانه بانک نیز بازپرداخت آن را تقسیط نمی کند و باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای ما شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 حاتمی گفت: کار تا جایی رسید که مدتی پیش به دلیل بدهی بانک این واحد را به مزایده گذاشته بود اما با تلاش قسمت حمایت از تولید کنندگان دستگاه قضایی جلوی این مزایده و تعطیلی این واحد گرفته شد.

وی افزود: این واحد متاسفانه در بحث گاز رسانی هم با مشکلاتی روبرو است که بعد از مراجعه به شرکت گاز گفته شد لوله گاز را از حاشیه جاده اصلی تا درب کارخانه که مسافت زیادی است از هزینه شخصی باید بپردازم که مبلغ بسیار زیادی است و پراداخت آن برای من بسیار مشکل است و متاسفانه هنوز هم این واحد از گاز بهره نبرده است.

,
,
,

مشکلات واحد تولیدی به زودی برطرف می شود

, مشکلات واحد تولیدی به زودی برطرف می شود,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج در این باره گفت: واحد پرورش مرغ تخم گذار در سال ۱۳۹۳ پروانه تاسیس خود را گرفت و بعد از ۶ سال در مرداد ماه ۱۳۹۹ پروانه بهره برداری خود را اخذ و شروع به تولید کرد.

حبیب‌اله مقتدر افزود: در این واحد هم اکنون ۵۲ هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ (پولت) وجود دارد که بطور میانگین روزانه ۲ونیم تن تخم مرغ تولید می‌شود.

مقتدر همچنین گفت: بخشی از مشکلات افزایش قیمت نهاده این واحد با دریافت نهاده یارانه‌ای بر اساس ثبت اطلاعات مرغ تخم‌گذار ایشان در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی رفع شده است.

وی همچنین افزود: مشکل باز پرداخت تسهیلات معوقه این واحد باتوجه به مطرح شدن موضوع در کارگروه رفع موانع تولید برطرف خواهد شد، همچنین تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده تا برای راه‌اندازی سالن دوم این واحد، خرید پولت مورد نیاز و راه اندازی تمام ظرفیت این واحد اقدام شود.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه