اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان:

۱۸ هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان کشت می شود/برداشت ۱۱۰۰ کیلو طلای سرخ

۱۸ هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان کشت می شود/برداشت ۱۱۰۰ کیلو طلای سرخ
صالحیان با بیان اینکه بر اساس برنامه ۱۰ ساله، ۱۸ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در استان انجام می شود گفت: سالانه ۱۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی در لرستان کشت می شود که از این میزان ۳۰۰ هکتار کشت زعفران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: استان لرستان مستعد کشت گیاه زعفران است که با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز، کشت این محصول در حد قابل توجهی رضایت بخش است به طوری که کیفیت، عطر و طعم فوق العاده ای دارد و نمونه ای از زعفران استان به عنوان ممتاز بودن در کشور، در حال آزمایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: سال گذشته زعفران در ۳۸۰ هکتار از اراضی استان کشت شد که امسال میزان سطح کشت به ۴۲۰ هکتار افزایش یافته است.

,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امسال بالغ بر ۱۱۰۰ کیلو زعفران در استان برداشت شده و به ازای هر هکتار حدود چهار کیلو و گاهی تا هفت کیلو زعفران برداشت می شود.

,

صالحیان با اشاره به اشتغال کشت زعفران گفت: به ازای هر نیم هکتار کشت زعفران، یک نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می شود و در فصل برداشت برای هر هکتار زعفران ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

,

وی  با بیان اینکه بسته بندی یکجا برای زعفران در استان وجود ندارد عنوان کرد: در استان کارخانه  و واحدی که زعفران ها را یکجا خریداری و اقدام به بسته بندی کند، وجود ندارد و معمولا زعفران ها به صورت خانگی بسته بندی می شوند.

,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی بیان کرد: طی این برنامه در مدت ۱۰ سال باید ۱۸ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی انجام شود و سالانه ۱۸۰۰ هکتار باید کشت گیاهان دارویی صورت گیرد که از مجموع این میزان حدود ۳۰۰ هکتار برای کشت زعفران در نظر گرفته شده است.

,

صالحیان خاطر نشان کرد: پیازچه زعفران برای کشت این محصول قیمت زیادی دارد که با پرداخت تسهیلات می توان کشاورز را کمک کرد تا اقدام به کشت زعفران که گیاهی پرسود است نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه