اخبار داغ

صبح امروز انجام شد؛

افتتاح کارخانه نوآوری مشهد با دستور رئیس‌جمهور/ مشهد پیشروتر از تهران در حوزه نوآوری است

افتتاح کارخانه نوآوری مشهد با دستور رئیس‌جمهور/ مشهد پیشروتر از تهران در حوزه نوآوری است
کارخانه نوآوری مشهد صبح امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، کارخانه نوآوری مشهد در فضایی به وسعت ۳.۷ هکتار، با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان، توسط شهرداری مشهد و با هدف ایجاد مکانی برای گسترش و هم‌افزایی فعالیت‌های نوآورانه و ارتباط  استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌های نوپا با یکدیگر، از سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

از جمله امکانات که این کارخانه دارد می‌توان به فضای اشتراکی، فضا‌های مستقل قابل واگذاری، آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ و رستوران، کلاس‌های تولید محتوا، آزمایشگاه نوآوری، اتاق جلسات و اتاق‌های گفتگو و... اشاره کرد.

,

کارخانه نوآوری مشهد در محل ساختمان متروکه کارخانه کوکاکولا واقع در میدان پژوهش ساخته شده است.

,

, ,

کارخانه نوآوری خانه استارتاپ‌هاست

, کارخانه نوآوری خانه استارتاپ‌هاست,

رئیس جمهور در مراسم افتتاح  کارخانه نوآوری مشهد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شهرهای ما باید به سمت شهرداری هوشمند بروند و به شرکت های فناورانه کمک شایانی خواهند کرد.

,

روحانی افزود: قدرت در دست صنایع نفت و فولاد نیست امروز فناوری و‌نواوری جای ان را گرفته یک ایده نو هم تبدیل به خودکفایی و هم رفاه مردم و هم اشتغال و هم در نهایت ثروت ملی شود.

,

وی افزود: امروز بزرگترین شرکت دنیا مربوط به شرکت های نفتی نیستند بلکه شرکت دانش بنیان هستند و ما نسل جوان را باید به این سمت حرکت دهیم.

,

 روحانی ادامه داد: اتفاق بزرگی در مشهد شاهد هستیم  که یک کارخانه قدیمی که به گفته شهردار مشهد بجای اینکه برج سازی شود به سمت و سوی کارهای نوآورانه حرکت کرده است.

,

به گفته وی، هر استان و هر شهری باید یک کارخانه نوآوری در راستای هوشمند سازی داشته باشد.

,

, ,

مشهد پیشرو تر از تهران در حوزه نوآوری 

, مشهد پیشرو تر از تهران در حوزه نوآوری ,

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری مشهد به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور: گفت: مشهد در خیلی از جنبه‌ها در حوزه نوآوری از تهران پیشرو تر است و این در حالی است که تهران خود چهل و سومین شهر نوآور دنیا و حتی از بالاتر از برلین است.

,

وی افزود: برای احداث کارخانه نوآوری مشهد باید از شهردار مشهد تشکر کنم.

,

, ,

کارخانه نوآوری مشهد به قطب نوآوری شهری کشور تبدیل می‌شود

, کارخانه نوآوری مشهد به قطب نوآوری شهری کشور تبدیل می‌شود,

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: امیدوارم امروز که افتتاح کارخانه نوآوری را در فضای ۳.۷ هکتار و زیربنای ۱۰ هزار متر را داریم در بهره‌برداری از آن هم موفق شویم.

,

محمدرضا کلائی با بیان اینکه با معاونت علمی و فناوری توافق کردیم که این مرکز به هاب کشور در حوزه نوآوری‌های شهری تبدیل شود، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تبدیل کارخانه قدیمی کوکاکولا در سال ۱۳۳۷ ساخته شده بود هزینه شده است.

,

به گفته وی، اگر این کارخانه ساخته نمی‌شد به جای آن برجی ساخته می‌شد.این مرکز در محیط مناسب شهری و در نزدیکی دانشگاه فردوسی مشهد قرار دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه