اخبار داغ

استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی:

قدرت نظامی ایران مانعی در برابر تسلط آمریکا بر غرب آسیا/ امنیت زیرساخت توسعه است

قدرت نظامی ایران مانعی در برابر تسلط آمریکا بر غرب آسیا/ امنیت زیرساخت توسعه است
روح الله منعم طالمی با بیان اینکه ایران در مهمترین و بحرانی ترین منطقه جهان یعنی آسیای جنوب غربی، خاورمیانه قرار دارد و لزوما باید توان نظامی خود را افزایش دهد افزود: تمام همسایگان جنوبی ما بیابان های خود را مملو از تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی کردند و هرگونه غفلت، سیاسی کاری یا رقابت های جناحی، باندی در توانمندی موشکی خیانت به نظام، اسلام و ملت ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله منعم طالمی استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در تشریح ابعاد حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد در دی ماه ۹۸، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حساسیت های ویژه ای در باب قدرت نظامی خود دارد، هزینه کردِ وی در توانمندی موشکی خود به نوعی سرمایه گذاری برای امنیت، منافع ملی و داشتن یک زندگی شرافتمندانه توام با امنیت و توسعه پایدار برای ملت ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با تاکید به آسیب شدید ایران در ۲۰۰ساله گذشته به جهت عدم توانمندی نظامی، گفت: در طول تاریخ ایران سهل انگاری، ندانم کاری و فساد شاهان قاجار در از دست دادن بخش هایی از ایران باعث غبطه و گله ملت ایران در عصر حاضر و نسل آینده شده است.

,

کارشناس علوم سیاسی با اشاره به حضور جدی قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای در اطراف جمهوری اسلامی ایران، افزود: این قدرت ها هرکدام به فراخور نوع ارتباطشان با ایالات متحده امریکا و رژیم صهیونیستی بخش هایی از سرزمین های خود را با اختیار، تهدید و یا ارعاب در اختیار امریکایی ها قرار دادند.

,

قدرت نظامی ایران مانعی در برابر تسلط آمریکا بر غرب آسیا

, قدرت نظامی ایران مانعی در برابر تسلط آمریکا بر غرب آسیا,

وی از قدرت نظامی ایران بعنوان سدی بر تسلط مطلق امریکا در غرب آسیا نام برد و گفت: وقتی در کشور افغانستان، عراق، ترکیه و تقریبا تمام کشور های عرب حوزه خلیج فارس شاهد حضور نیروی زمینی، هوایی و دریایی ایالات متحده هستیم در نتیجه بیشترین مرز جغرافیایی را با ایالات متحده در ایران داریم.

,

منعم با بیان اینکه آمریکا مرزهای جغرافیایی کشور را به نوعی تحت تسلط خود قرار داده است افزود: ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین، حضور نیروی هوایی امریکا در امارات و قطر، نیروی زمینی امریکا در عربستان و عراق، مجموعه نیروهای امریکایی و ناتو در ترکیه، حضور نیروی زمینی ایالات متحده در افغانستان به ما این سیگنال را میدهد که چگونه میتوانیم این تحریم سرتاسری را دور بزنیم.

,

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ایران با توانمندی نظامی خود فاصله ۱۱ هزار کیلومتری با امریکا را حل کرده است افزود: قابلیت و توانمندی موشکی ما ضعف توانمندی هوایی و دریایی ما را پوشش میدهد و هرگونه حمله هوایی، زمینی و دریایی به ایران را پاسخ می دهد.

,

وی تصریح کرد: توانمندی موشکی نظام جمهوری اسلامی ایران به اندازه ای تأثیر گذار است که در طول دو دهه گذشته یعنی بعد از حضور امریکایی ها در کشور افغانستان در سال ۲۰۰۱ به بهانه حوادث ۱۱ سپتامبر، در سال ۲۰۰۳ در عراق و با وجود حضور فعال و چشمگیر آنها در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و دریای مدیترانه جمهوری اسلامی ایران با توانمندی موشکی خود توانسته است در طول دو دهه گذشته شرایط را تحت کنترل خود قرار دهد.

,

هرگونه پشتیبانی و همکاری با آمریکا توسط کشورهای منطقه مساوی با حملات پی در پی موشکی است

, هرگونه پشتیبانی و همکاری با آمریکا توسط کشورهای منطقه مساوی با حملات پی در پی موشکی است,

منعم با اشاره به پاسخ ایران به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی که نماد معنویت، اسلامیت و ملیت ایران است ابراز کرد: حمله موشکی به پایگاه عین الاسد به اسرائیل و برخی از کشور های عرب منطقه خلیج فارس که رقبای منطقه ای ما در خاورمیانه به حساب می آیند نشان داد که هرگونه حرکت، کمک، پشتیبانی لجیستیکی، مالی و نظامی به امریکایی مساوی با حملات شدید و پی در پی موشکی است.

,

کارشناس علوم سیاسی خاطرنشان کرد: اگر بر فرض امریکایی ها از خاک امارات متحده عربی، قطر، کویت و عربستان به خاک ایران حمله کنند این کشورها با موجی از حملات شدید و کوبنده مواجه خواهند شد.

,

غفلت و سیاسی کاری در توانمندی موشکی خیانت به نظام و ملت ایران است

, غفلت و سیاسی کاری در توانمندی موشکی خیانت به نظام و ملت ایران است,

وی با بیان اینکه ایران در مهمترین و بحرانی ترین منطقه جهان یعنی آسیای جنوب غربی، خاورمیانه قرار دارد و لزوما باید توان نظامی خود را افزایش دهد افزود: تمام همسایگان جنوبی ما بیابان های خود را مملو از تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی کردند و هرگونه غفلت، سیاسی کاری یا رقابت های جناحی، باندی در توانمندی موشکی خیانت به نظام، اسلام و ملت ایران است.

,

قدرت موشکی ایران موجب بازدارندگی آرامش بخش در برابر تهدیدهاست

, قدرت موشکی ایران موجب بازدارندگی آرامش بخش در برابر تهدیدهاست,

استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید با خیانت و سستی کاری کنیم که آیندگان ما را با حکومت قاجار و پادشاهان فاسد گذشته قیاس کنند، قدرت موشکی ما امروز توانمندی و بازدارندگی آرامش بخشی در برابر تهدیدها برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

,

ایران درخصوص امنیت ملی خود با هیچکس شوخی ندارد

, ایران درخصوص امنیت ملی خود با هیچکس شوخی ندارد,

وی با تاکید بر اینکه ایران درخصوص امنیت ملی خود با هیچکس شوخی ندارد افزود: حمله به بزرگترین پایگاه امریکایی ها در عراق به منطقه نشان داد که جمهوری اسلامی در مورد امنیت ملی خود با هیچ کسی شوخی ندارد و این پیام در ابعاد بین‌المللی نشان میدهد که همه تحریم‌ها که به زعم خود مقامات ایالات متحده آمریکا پیچیده‌ترین، سخت ترین و بحرانی ترین تحریمهای تاریخ دیپلماسی نسبت به ایران را داشتند ذره‌ای از قابلیت نظامی ما را کاهش نداده است.

,

سوءمدیریت و نمادهای اشرافی مدیران باعث نارضایتی رهبری و مردم است

, سوءمدیریت و نمادهای اشرافی مدیران باعث نارضایتی رهبری و مردم است,

منعم با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ادامه داد: متأسفانه برخی از سوء مدیریت ها، سوء برداشت‌ها، سبک مدل اشرافی، نمادهای مادی گرایی و برخی از شیوه‌ها و سبک زندگی که مردم از اینگونه اعمال متنفر و بیزار هستند در بین برخی از مدیران وجود دارد و موجب گله‌مندی مقام معظم رهبری، دین مداران و ملت ایران شده است.

,

امنیت زیرساخت توسعه است

, امنیت زیرساخت توسعه است,

وی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه ای در رابطه با توسعه، پیشرفت و حفظ توان نظامی و موشکی ایران قابل قبول نیست افزود: هیچ بهانه ای نمی تواند ما را از این وظیفه خطیر تاریخی باز دارد، زیرا ما باید در امنیت به پیشرفت و توسعه فکر کنیم، امنیت در دنیای امروز زیرساخت توسعه است ما باید امنیت را برای آیندگان در ایران تامین کنیم و هرگونه کوتاهی در توانمندی موشکی ما مساوی با فروپاشی سیاسی و ویرانی است.

,

منعم تصریح کرد: امریکا برخی از کشورهای منطقه نظیر افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و مصر را به دلیل ضعف نظامی، اقتصادی و عمرانی به مرحله فروپاشی و ویرانی کشانده است و در صورت عدم حمایت امریکا کشورهایی نظیر امارات، کویت، بحرین و عربستان هیچگونه توان نظامی ندارند.

,

کارشناس علوم سیاسی با تاکید بر افزایش توانمندی نظامی و موشکی ایران با یک استراتژی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت افزود: با افزایش توانمندی روز به روز خاستگاه نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به همگان در سطح منطقه و بین المللی نشان خواهیم داد که کوچکترین حرکت علیه ایران با واکنش سریع، رعدآسا و کوبنده ای مثل همان اتفاقی که در دی ماه ۹۸ افتاد رخ میدهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه