اخبار داغ

رئیس مجلس شورای اسلامی:

بهبود وضعیت معیشتی مردم برای ما اولویت دارد/ کشور دچار سو مدیریت است

بهبود وضعیت معیشتی مردم برای ما اولویت دارد/ کشور دچار سو مدیریت است
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم در اولویت کاری ما است و سیاست گذاری ما در مجلس نیز متمرکز بر همین مسئله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛  محمد باقر قالیباف عصر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از  استان چهارمحال  و بختیاری  گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری جز مردمانی هستند که همیشه به ایرانی بودن و محب اهل بیت افتخار کردند و این را در طول تاریخ اثبات کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
وی تصریح کرد:  مردم این استان ، ۸ سال دوران دفاع مقدس در سخت ترین شرایط در میدان دفاع مقدس ایستادند و جنگیدند.
,
 
,
قالیباف با اشاره به اینکه به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم در همه شهرها و روستاها برویم ادامه داد: اگر شرایط کرونا نبود قطعا از تک تک شهرها و روستا سرکشی می کردیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نسبت شاخص ما در سفرهای استانی اولویت با استان های کم برخوردار و محروم است گفت: مردم ولی نعمت های ما هستند ، انصاف، عدالت و مروت اقتضا می کند که  کار را برای برپیش ببریم.
,
 
,
قالیباف با تاکید بر اینکه با نظارت میدانی می توانیم به بهبود شرایط کمک کنیم عنوان کرد: بین قانون گذاری و نظارت ما اولویت را به نظارت داده ایم، نظارت ابزاری است که در صحن مجلس در اختیار ما است.
,
 
,
وی با بیان اینکه بخشی از نظارت ها میدانی است بیان داشت : از برنامه ها و قوانینی که ابلاغ شده  مخصوصا در برنامه های ۵ ساله باید از استان ها نظارت و بازدید کنیم، حرف مردم و مدیران را بشنویم و در پروژه های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس هم فرقی نگذاریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه حتما باید موضوعات و  زیر ساخت های اساسی را به صورت جدی بررسی کنیم عنوان کرد: استان هایی که در محرومیت بیشتری هستند باید به آن ها توجه بیشتری کرد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت میدانی به نوعی نظارت اجرایی هم هست گفت: بنده سابقه کار اجرایی دارم و با همه وجودم خودم را مکلف میدانم که به مدیران کمک کنم و سنگ را از سر راه مدیران بردارم.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما هرگز با نگاه مچ گیری در نظارت های میدانی وارد نمی شویم گفت: هر مدیری که قوی باشد به گونه ای  آن را حمایت میکنیم که شجاع هم باشد، ما نیازمند مدیران امین، صادق و شجاع هستیم.

وی با بیان اینکه امروز آسیب پذیری در دو بخش بصورت ویژه قرار دارد گفت: سو مدیریت و بروکراسی در نظام مدیریت از مشکلات کشور است و همچنین نظام متمرکز در تصمیم گیری و اجرا به انجام خدمات در کشور آسیب می رساند.

قالیباف یادآور شد: مجلس یازدهم مصمم است که با قانون گذاری خودش، بخشی از قانونی که مانع کار است بردارد و با نظارت بیشتر خدمت  را روان کند.

وی با بیان اینکه ما در ساختار بودجه در کشور دچار مشکل شده ایم اظهار کرد: ما در بودجه کسری تراز عملیاتی داریم. 

 کسری بودجه یعنی مشکلات، تورم، گرانی، هزینه دولت و دست در جیب مردم کردن

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساختار بودجه اصلاح شود، گام جدی و اول را در نظام ساختار بودجه باید داشته باشیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه در مجلس یازدهم باید تلاش کنیم که درآمدها را پایدار کنیم و در هزینه ها نیز دقت کنیم عنوان کرد: ما امروز اقتصاد لازم در هزینه کردن را نداریم.

وی بیان داشت: ما در سیاست هایمان به گونه ای عمل میکنیم که دست دلالان را قطع کنیم چراکه امروز بیشترین سودجویی را دلالان در چرخه تولید تا بازار دارند.

تورم یعنی تغییر در سیاست های پولی 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت مردم، محرومیت زدایی، سلامت مردم، تولید و اشتغال چهار مسئله مهم و دغدغه ما است.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ۷ سال آینده به طور قطع باید به مسائل محرومیت زدایی و زیر ساخت ها توجه بیشتری کرد بیان داشت: راه ها از مسئله جدی است که باید اهتمام ویژه ای بر روی آن داشت.

قالیباف با تاکید بر اینکه پارک های علم و فناوری نیز ظرفیت های بسیار خوبی دارند که باید از آن ها استفاده کرد  بیان داشت: باید پارک های علم و فناوری حمایت شوند.

وی خاطر نشان کرد: مردم توقعشان این است که در ۳ قوا دست به دست هم دهیم که این مشکلات را حل کنیم .

قالیباف در پایان یادآور شد: آب شرب ، کشاورزی و صنعت این استان بر اساس مقررات تامین شود و این حرف حق است ، اب از انفال است و قطعا بقیه هم باید از آن برخوردار باشند.

انتهای پیام/ 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه