اخبار داغ

گزارشی از پایان سفری بدون دستاورد؛

وقتی حواشی بر متن سفر دولتی ها به مناطق محروم می چربد/عشوه گری سیاسیون در سفرهای تبلیغاتی به سیستان و بلوچستان

وقتی حواشی بر متن سفر دولتی ها به مناطق محروم می چربد/عشوه گری سیاسیون در سفرهای تبلیغاتی به سیستان و بلوچستان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در نشست پایانی سفر بدون دستاورد معاون اول رئیس جمهور به این استان گفت: سابقه نشان می دهد که سیاسیون مرکز سفرهای تبلیغاتی به سیستان و بلوچستان دارند و فعالان سیاسی این استان تحرکاتی را در جهات اهداف خودشان پیش می برند، که حساب باز کردن روی این عشوه گری و خودنمایی و وعده های دوران خواستگاری، خطاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، نشست هم اندیشی با جمعی از خیران، فعالان اقتصادی، احزاب و سمن های سیستان و بلوچستان، پایان بخش سفر 2 روزه معاون اول رئیس جمهور به پهناورترین استان کشور بود، سفری که حواشی آن بر متنش می چربید و با استقبال سرد نمایندگان و نخبگان این خطه مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

سفری که برخی آن را تشریفاتی اعلام کردند و عده ای هم آن را به انتخابات 1400 ارتباط دادند، البته از آنجایی که هدف خاصی در این سفر از سوی معاون اول رئیس جمهور دنبال نشد و دستاوردی به همراه نداشت، می توان گفت که این احتمالات نمی تواند خطا باشد، بلکه به واقعیت نزدیک تر است.

این سفر که از عصر روز گذشته از چابهار آغاز شد، با بازدیدهای هوایی جهانگیری و البته افتتاح و آغاز عملیات اجرایی اندک پروژه هایی همراه شد تا اندکی مفهوم خدمت رسانی و دغدغه مندی به خود بگیرد، اما جهانگیری پس از گذراندان یک شب در هوای لطیف چابهار، سری هم به سیستان زد و به قولی آنجا هم "اتکی" کرد.

از این که اکثر مناطق این خطه از قلم معاون اول رئیس جمهور افتاد که بگذریم، نشست پایانی اش هم که طبق معمول دیگر جلسات دولتی با تاخیر برگزار شد، در آن از حضور نمایندگان مردم این خطه در مجلس خبری نبود، گویا آن ها علاقه مندی به حضور در جلسات بدون دستاورد و صرفا تشریفاتی دولتی ها آن هم در آستانه انتخابات نداشتند.

از این که بگذریم، صحبت های جهانگیری تا دقایقی بعد از نماز مغرب و عشا ادامه یافت، گویا سخنرانی تبلیغاتی وی از نماز اول وقت واجب تر بود! موضوع تامل برانگیز دیگر این که در یادآوری اسامی شهدایی که این روزها مزین است به نامشان، از استاندار و دیگر اطرافیان کمک می گرفت!

توجه به حقوق شهروندی معطوف به انتخابات نباشد

 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توجه به حقوق شهروندی معطوف به انتخابات نباشد, توجه به حقوق شهروندی معطوف به انتخابات نباشد,
,
,
 
,
آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: علاوه بر پروژه های بزرگ، نیازمند سرمایه گذاری در طرح های کوتاه مدت زودبازده که تاثیر سریع تری بر وضعیت اقتصادی و معیشت مردم داشته باشد، هستیم.
 
وی با بیان این که نیازمند سرمایه گذاری در جهت رشد و اعتلای علمی و فرهنگی استان هم هستیم، ادامه داد: این سفر از حیث زمانی از جهات مختلف با شرایط حساسی همراه شده است، از جمله تحریم ظالمانه دشمن و اوضاع کرونا که مشکلاتی برای مردم کشور به خصوص در سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است و حتی در شهرهای بزرگ با مشکلاتی چون آب، نان و گاز مواجه هستند که نیازمند رسیدگی عاجل و تدبیری از سوی مسئولان امر است تا از فشار آن ها کم شود.
 
محامی اذعان کرد: ماه های آخر دولت است که به طور طبیعی در جابه جایی دولت ها غفلت و سستی در کارها به وجود می آید که انتظار می رود  که تلاش مضاعفی صورت بگیرد تا جایی که می شود پروژه ها در همین دولت به نتیجه برسد یا به گونه ای ریل گذاری شود که دولت بعدی مسیر را دنبال کند و غفلت و سستی برای سیر رشد استان پیش نیاید.
 
وی با بیان این که فصل بودجه است، نیازمند عنایت ویژه به این استان برای رفع محرومیت های عمیق هستیم، اذعان کرد: سابقه نشان می دهد که سیاسیون مرکز سفرهای تبلیغاتی به سیستان و بلوچستان دارند و فعالان سیاسی این استان تحرکاتی را در جهات اهداف خودشان پیش می برند، نه تنها نمی توان روی این عشوه گری و خودنمایی و وعده های دوران خواستگاری حساب باز کرد، بلکه حساب باز کردن خطاست.
 
محامی با بیان این که آنچه اهمیت دارد این که مردم در این فضا فراموش می شوند و آسیب می بینند، اضافه کرد: انتظار می رود این سفر در این موقعیتی که انجام می گیرد، ثمرات آن نتیجه مطلوبی برای مردم داشته باشد، همه ما مسئولان نظام در کشور باید بر اساس نگاه بلند رهبر معظم انقلاب برای خدمت رسانی برای مردم از هر قوم و مذهبی تلاش کنیم و نه فقط در فصل انتخابات، بلکه در طول سال برای تحقق حقوق شهروندی تلاش کنیم.
 
امام جمعه زاهدان با بیان این که سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت است، ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان بتوانیم مسیر شهدا را دنبال کنیم و مردم از هر قومی از خدمات نظام‌ بهره مند شوند.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

جنگ اقتصادی علیه ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: در شرایط خاصی هستیم هم تحریم های ظالمانه آمریکا و هم کرونا را داریم، ماه های آخر دولت است و در آستانه انتخابات هستیم، البته انتخابات کاری ندارم.
 
وی ادامه داد: آنچه برای دولت مهم است این که 2 موضوع کلیدی که زندگی مردم و بخش های اقتصادی  را به شدت تحت تاثیر قرارده است، گفتن واژه تحریم در خصوص اقدام هایی که آمریکایی ها انجام داده اند، خوب نیست، خود آن ها با صراحت اعلام کردند که جنگ اقتصادی علیه ایران آغاز می کنیم و فکر کردند اینقدر دامنه این جنگ وسیع و مخرب است که اعلام کردند ملت ایران 40 سالگی انقلاب جشن نخواهند گرفت و ما هم در ایران خواهیم بود و نابودی آن را جشن خواهیم گرفت.

رفتار افتصاح رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن
 
این مقام مسئول اضافه کرد: در مقطعی قرار گرفتیم که رئیس جمهور آمریکا با افتضاحی که در واشنگتن به بار آورد، صحنه را ترک می کند، ما به نقطه ای رسیدیم که روی پای خودمان ایستادیم، نظام توفیق دارد، مردم با صبوری تحمل کردند و در این داستان از خودشان چهره ای به جای گذاشتند که بی سابقه است، اگر هم گلایه ای دارند به گونه ای مطرح می کنند که کسانی که مدیریت کار در اختیارشان است دست و پایشان نلرزد.
 
وی گفت: مقام های امریکا مجبور هستند در برابر مردم سر تعظیم فرود بیاورند، ابراز پشیمانی کنند و به معاهده های بین المللی برگردند تا شاهد رفع تحریم ها باشیم، البته همانطور که رهبر فرمودند خط اصلی ما بی اثر کردن تحریم ها بوده است که تا حد زیادی موفق شدیم، ممکن است که بیش از 100 میلیارد دلار درآمد ارزی ما از فروش نفت کم شده باشد، ولی به نوعی اداره کردیم که اقثصاد کشور وارد رشد مثبتی شده و شاهد توسعه کشور خواهیم بود.
 
جهانگیری با بیان این که اگر بتوانیم تحریم ها را از پیش روی ملت ایران برداریم یک لحظه هم دریغ نخواهیم کرد، افزود: راه دولت این خواهد که این مسیر را به نحو مطلوب و در اسرع وقت دنبال کند.
 
وی با اشاره به ویروس عالم گیر کرونا بیان کرد: در این شرایط کادر درمانی خوب درخشیدند و مردم خیلی خوب همکاری کردند و با محدودیت های اخیر به نقطه قابل قبولی رسیدیم، آموزش حضوری تعطیل شد، اما هدف این بود که آموزش تعطیل نشود، اقدام های بزرگی انجام شد، معلم آنلاین با دانش آموز در ارتباط است،  معلمان روستا به روستا رفتن و اجازه ندادن جریان آموزش تعطیل شود.
 
معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از دغدغه ها محرومیت برخی دانش آموزان از تجهیزات است، انتظار می رود با سامانه جدید آموزش و پرورش به گونه ای باشد که با نیاز دانش آموزان تامین و خیران هم جذب شوند.
 
سیستان و بلوچستان؛ مایه فخر ایران
 
وی افزود: سیستان و بلوچستان مایه فخر ایران است، مردم این خطه بهترین حضور  را در انتخابات داشتند، کارهای زیادی در این استان صورت گرفته و سواحل مکران هم در آینده به مهمترین کانون توسعه کشور و شرق کشور و کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد.
 
به گفته جهانگیری، طرح توسعه مکران با 86 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری زیرساختی در حال اجرا است و در سیستان هم طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان انجام شده که تاکید داریم برای اثربخش کردن این طرح باید زمان مشخصی برای بهره برداری از آن شکل گیرد.
 
وی سرعت کارهای زیربنایی در سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این استان با دو کشور همسایه است که از ظرفیت مرز و بازارچه های مرزی باید بیشتر از این استفاده شود.
 
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: مشکلات و محدودیتهای فعلی نتیجه تحریم‌هاست و بازرگانان هم با رفع شرایط می توانند از تعرفه های آزاد و سایر مزیت های تجارت بهره مند شوند.
 
وی با اشاره به تخصیص 30درصد پستها به بانوان تا پایان برنامه ششم توسعه افزود: اعزام سفیر زن اهل سنت هم از اقداماتی بوده که صورت گرفته است.
 
وی افزود: دولت با وجود جوسازی های صورت گرفته و خصومت های آشکار آمریکا موفق بوده است و پیگیر رفع دغدغه های مردم استان سیستان و بلوچستان است.

بر اساس این گزارش؛ نشست هم اندیشی معاون اول رئیس جمهور با جمعی از خیران، فعالان اقتصادی، احزاب و سمن های این استان غروب امروز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/ 
,
, جنگ اقتصادی علیه ایران, جنگ اقتصادی علیه ایران,
,
,
,
,
,
, رفتار افتصاح رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن, رفتار افتصاح رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سیستان و بلوچستان؛ مایه فخر ایران, سیستان و بلوچستان؛ مایه فخر ایران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه