اخبار داغ

گزارشی از وضعیت آمادگی دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات؛

برگزاری آزمون با چاشنی افت تحصیلی/ جای خالی شورای مدارس در تعیین نحوه برگزاری کلاس‌ها

برگزاری آزمون با چاشنی افت تحصیلی/ جای خالی شورای مدارس در تعیین نحوه برگزاری کلاس‌ها
درحالی امتحانات فصل اول دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ در حال برگزاری است که دانش آموزان مناطق کم برخوردار طی سه ماه گذشته تحصیلی با کمبودهای متعددی در زمینه آموزش مجازی روبرو بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، از اسفند ماه سال گذشته که شیوع بیماری کرونا وضعیت زندگی تمامی افراد جامعه را از حالت طبیعی خارج کرد حتی انجام تمامی امور را از جمله آموزش و تحصیل را تحت تاثیر قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

این اتفاق موجب شد که از نیمه دوم سال تحصیلی گذشته، مدل تحصیلی از حضوری به مجازی تغییر وضعیت دهد و این مسئله علاوه بر اینکه سیستم آموزش و پرورش کشور که تجربه آموزش مجازی را نداشت را دچار چالش کرد همچنین تحصیل در بسیاری از مناطق کم برخوردار از جمله شهرستان راز و جرگلان که فاقد زیرساخت های شبکه اینترنت بودند و بسیاری از دانش آموزان ساکن این مناطق از وجود گوشی و لپ تاپ بهره مند نبودند را تحت تاثیر قرار داد.

,

با این وجود، وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد و مدرسه تلوزیونی در صدا و سیما تلاش کرد که دغدغه های سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ را مرتفع کند، با این وجود، بسیاری از دانش آموزان و معلمان از وضعیت اینترنت، وضعیت کارآیی شبکه شاد و نداشتن گوشی و لپ تاپ به روز برای تحصیل و یادگیری ناراضی بودند.

,

 حال که فصل امتحانات دانش آموزان در دی ماه شروع شده است، نمرات امتحانی دانش آموزان مناطق کم برخوردار گویای آن خواهد بود که سطح یادگیری دانش آموزان در نیمه اول این سال تحصیلی چگونه سپری شده است.

,

 

,

, ,

 

,

 افت تحصیلی دانش آموز متوسطه یک در دروس ریاضی و زبان انگلیسی

,  افت تحصیلی دانش آموز متوسطه یک در دروس ریاضی و زبان انگلیسی,  افت تحصیلی دانش آموز متوسطه یک در دروس ریاضی و زبان انگلیسی,

یک دانش آموز پسر از شهرستان راز و جرگلان که محصل پایه متوسطه اول است و باید در دی ماه جاری 9 امتحان درسی را بدهد درباره آمادگی خود برای حضور در امتحانات نیمه اول از سال تحصیلی جاری می گوید: تا به الان پنج امتحان را به صورت حضوری داده ام، اما از هفته آینده چهار درس دیگر را باید به صورت مجازی امتحان بدهم.

,

این دانش آموز پسر راز و جرگلانی عنوان می کند: پنج امتحان درسی ام را به خوبی پشت سر گذاشتم اما آمادگی لازم برای امتحانات ریاضی، علوم تجربی و زبان انگلیسی را ندارم چون نتوانستم این دروسی را که به صورت مجازی تدریس می شدند، به خوبی یاد بگیرم.

,

وی یادآور می شود: دبیر زبان انگلیسی اصلا در کلاس مجازی حاضر نشد و فقط در اوایل سال تحصیلی دو کلاس حضوری برای زبان انگلیسی برگزار کرد و پس از آن نیز برگزاری آن را ادامه نداد همچنین تعدادی دیگر از دبیران نیز کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار نمی کردند بلکه ویدئوهای دیگر دبیران را برای ما ارسال می کردند تا اینگونه آموزش ببینیم.

,

 

,

 آموزش مجازی دبیران اصلا کیفیت نداشت

,  آموزش مجازی دبیران اصلا کیفیت نداشت,  آموزش مجازی دبیران اصلا کیفیت نداشت,

یک دانش آموز دختر از شهرستان راز و جرگلان محصل مقطع متوسطه 2 نیز اظهار می کند: گوشی دارم اما وضعیت اینترنت در این شهرستان ضعیف است و سه ماه گذشته را با هر سختی بود پشت سر گذاشتم اما درس ها را به خوبی یاد نگرفتم و تا الان نتیجه امتحاناتم هم خوب نشده است.

,

این دانش آموز دختر راز و جرگلانی یادآور می شود: طی سه ماه گذشته آموزش مجازی دبیران اصلا کیفیت نداشت، در برخی از مواقع نیز دبیران با برگزاری کلاس های حضوری، بسیاری از محتواهای درسی را در یک جلسه به ما آموزش می دادند.

,

وی تاکید می کند: به طور کلی، آموزش حضوری بهتر است، امسال در یادگیری دروس ریاضی، زبان انگلیسی، فیزیک و عربی خیلی افت داشته ام.

,

 

,

 افت شدید تحصیلی دانش آموزان راز و جرگلانی در دوره کرونا

,  افت شدید تحصیلی دانش آموزان راز و جرگلانی در دوره کرونا,  افت شدید تحصیلی دانش آموزان راز و جرگلانی در دوره کرونا,

در عین حال، یک دبیر مقطع متوسطه شهرستان راز و جرگلان نیز بیان می کند: آموزش مجازی، بدون زیرساخت هایی از جمله گوشی به روز، اینترنت پر سرعت همچنین بی سوادی و کم سوادی والدین دانش آموزان و حتی سهل انگاری آنها نسبت به تحصیل فرزندانشان موجب شدند که دانش آموزان در سال تحصیلی 1400-99 افت تحصیل بالایی داشته باشند.

,

این دبیر می گوید: آموزش در فضای مجازی، ارتباطی یک سویه است که درک مفاهیم درسی را برای دانش آموزان سخت تر کرده است.

,

وی تصریح می کند: ارزیابی بنده از آمادگی دانش آموزان برای امتحانات دی ماه جاری این است که دانش آموز بیشتر از 30 درصد آمادگی لازم برای حضور در امتحانات را ندارند.

,

وی می افزاید: از میان 21 دانش آموز کلاسم فقط پنج دانش آموز برای امتحانات آنلاین شرکت می کنند.

,

 

,

راهنمایی تحصیلی برای دانش آموزان اول ابتدایی در کلاس های مجازی وجود نداشت

, راهنمایی تحصیلی برای دانش آموزان اول ابتدایی در کلاس های مجازی وجود نداشت, راهنمایی تحصیلی برای دانش آموزان اول ابتدایی در کلاس های مجازی وجود نداشت,

معلم مقطع ابتدایی در شهرستان راز و جرگلان نیز بیان می کند: مشکلات دانش آموزان کلاس اولی از باقی دانش آموزان بیشتر است.

,

این معلم می گوید: دانش آموز اول ابتدایی نیاز به راهنمایی تحصیلی دارند درحالیکه این امکان در آموزش مجازی فراهم نیست.

,

وی می افزاید: دانش آموزان مقطع ابتدایی بازی گوشی هایی دارند که کمتر سراغ درس و مشق می روند، دانش آموزانی داشته ام که چون گوشی به روز نداشتند، اصلا درس نمی خواندند.

,

 

,


 

, ,
,

تصمیم گیری برای برگزاری کلاس ها حضوری و یا آنلاین باید به شورای مدارس محول می شد

, تصمیم گیری برای برگزاری کلاس ها حضوری و یا آنلاین باید به شورای مدارس محول می شد, تصمیم گیری برای برگزاری کلاس ها حضوری و یا آنلاین باید به شورای مدارس محول می شد,

عباس رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: به علت غیر حضوری بودن مدارس و عدم حضور 60 درصد از دانش آموزان این شهرستان در شبکه شاد همچنین بنا به اعلام غیر رسمی دبیران، معلمان و مدیران دانش آموزان راز و جرگلانی در زمان آزمون که اکنون در حال برگزاری است با افت تحصیلی مواجه هستند.

,

رضایی همچنین بیان کرد: شرایط مدارس این شهرستان شبیه به هم نیستند و قطعا وضعیت شهری با روستایی بنا به امکانات متفاوت است.

,

وی افزود: بسیاری از دانش آموزان این شهرستان نتوانستند در کلاس های مجازی به علل فقدان شبکه اینترنت و گوشی تلفن شرکت کنند اما در حال حاضر معلمان و دبیرانی از آنان امتحان می گیرند که این گرفتاری ها را نداشتند و یا کمتر تجربه کردند.

,

وی در ادامه بیان کرد: هرچند که تمام معلمان و دبیران این شهرستان برای آموزش دانش آموزان تلاش کردند اما آموزش در سیستم آموزش و پرورش باید حضوری باشد.

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: ای کاش همچون آغاز سال تحصیلی، تصمیم گیری برای حضوری و یا غیر حضوری برگزار کردن کلاس های درسی را به عهده خود مدارس گذاشته می شد تا شورای مدارس که متشکل از اولیاء، مدیر و معلمان هستند برای آن تصمیم می گرفتند.

,

رضایی گفت: واقعیت این است که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد به همین علت معتقد هستم تصمیم گیری به عهده مدارس می بود بهتر بود گرچه ما به فکر معلمان نیز هستیم.

,

وی با بیان اینکه قطعا امسال با افت تحصیلی دانش آموزان مواجه شده‌ایم، گفت: با این حال، منتظر نتایج آزمون ها هستیم تا مشخص شود که وضعیت ارزیابی دانش آموزان به چه صورت است ولی بنا به آمارهای غیر رسمی، دانش آموزان در دروس خود افت کرده اند که باید در نوبت بعدی جبران شود.

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان گفت: درصورتی که واکسن کرونا به چرخه بهداشت وارد شود و اثرات این بیماری کاسته شود، کلاس های جبرانی از جمله برگزاری کلاس ها و طولانی کردن سال تحصیلی را انجام می دهیم.

,

به گزارش عصر اترک، شهرستان راز و جرگلان با 60 هزار نفر جمعیت، 12 هزار دانش آموز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه