اخبار داغ

رئیس بیمارستان شهید مطهری همدان:

واکسن خارجی قابل اعتماد نیست/اعتماد مردم به دانشمندان ایرانی با وجود سابقه تاریخی واکسن سازی در کشور

واکسن خارجی قابل اعتماد نیست/اعتماد مردم به دانشمندان ایرانی با وجود سابقه تاریخی واکسن سازی در کشور
دکتر سعید نظری با بیان اینکه واکسن خارجی قابل اعتماد نیست، گفت: ایران سبقه تاریخی در واکسن‌سازی دارد که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به آن توجه بیشتری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، دکتر سعید نظری، رئیس بیمارستان شهید مطهری همدان، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص ممنوعیت واکسن کرونا از کشورهای خارجی، اظهار کرد: کرونا، بیماری نو ظهوری است که می‌توان گفت واکسن نداشته و کشوری بر کشور دیگر تقدم ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به ساخت واکسن کرونا در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین، گفت: آنچه مهم است، این است که واکسن‌سازی کار کشورهای بزرگ و توسعه در بخش علمی است و امروز هم ایران اسلامی با ساخت واکسن در جمع کشورهای توسعه یافته علمی قرار گرفته.

,

رئیس بیمارستان مطهری همدان و بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه ساخت واکسن کرونا در ایران نشان می‌دهد سهم بزرگی از علم و و دانش پشت این قصه است، افزود: البته ایران سبقه تاریخی در واکسن‌سازی دارد که شاید به قبل از انقلاب برمی‌گردد و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به آن توجه بیشتری شد.

,

وی با بیان اینکه همانطور که توانسته‌ایم در برابر تحریم ها بایستیم و با وجود تحریم پیشرفت‌های علمی داشتیم، تصریح کرد: ساخت واکسن کرونا آغاز راه است و باتوجه به اینکه پیشگام واکسن‌سازی هستیم، این امر هم در نوع خود کم نظیر است.

,

نظری به دستاردهای انقلاب در زمینه‌های علمی اشاره کرد و گفت: ما حتی توان این را داریم که بعداز استفاده 80 میلیونی ایران، این واکسن را صادر کنیم.

,

وی بااشاره به اینکه برخی از کشورها که سلطه پذیر هستتد و توان علمی برای ساخت واکسن ندارند، مجبور به واردات آن هستند، افزود: البته آن کشورها توسعه نیافته در همه عرصه وابسته به دیگر کشورها هستند.

,

رئیس بیمارستان مطهری همدان و بسیج جامعه پزشکی واکسن خارجی را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: خدا می‌داند که آنان چه ساخته‌اند و می‌خواهند به خورد ایران دهند.

,

وی با اشاره به ساخت واکسن در ایران گفت : این واکسن توسط نخبگان و دانشمندان ایرانی ساخته شده که ما اعتماد کامل به آنان داریم.

,

نظری بااشاره به اینکه ما در تولید بسیاری از داورهای نایاب هم جلو هستیم، افزود: همین مصوبه اخیر مجلس در خصوص اورانیوم 20 درصد که انصافا کار بزرگی بود، نقش مهمی در داروسازی دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی به خود می‌بالیم که واکسن کرونا را ساخته‌ایم و امیدواریم به تولید انبوه برسد و با افتخار به دنیا عرضه کنیم.

,

رئیس بیمارستان مطهری همدان و بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مردم ما به واکسن ایرانی خوش‌بین هستند و بازخورد خوبی در جامعه داشته، گفت: البته امروز دستور رهبر انقلاب تکلیف را بر همگان مشخص کرد و دیگر نیاز به واردات واکسن خلرجی نداریم.

,

وی به سابقه فرانسه در واردات خون‌های الوده، گفت: آن خون‌های الوده باعث بیماری‌های واگیردار از جمله ایذر شد که عمدی یا غیر عمدی بودن آن جای سؤال است و آنان در این زمینه متهم هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه