اخبار داغ

پروفسور کرمی:

دومین واکسن ایرانی کرونا در راه است/ واکسن‌های چینی از نظر ساختاری؛ قابل اعتمادتر از واکسن‌های غربی

دومین واکسن ایرانی کرونا در راه است/ واکسن‌های چینی از نظر ساختاری؛ قابل اعتمادتر از واکسن‌های غربی
متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه تا چند ماه آینده از دومین واکسن کرونای ایرانی نیز رونمایی می‌شود، گفت: واکسن‌های چینی بسیار به واکسن‌های ایرانی شباهت دارد و قابل اعتمادتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروفسور علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه جامعه پزشکی ما در مدت شیوع کرونا زحمات زیادی برای جامعه کشیدند و ما قدردان آنها هستیم، اظهار کرد: متأسفانه عملکرد مدیران وزارت بهداشت مطلوب نبود و کمیته علمی ستاد کرونا به دلیل بالا بودن تعداد کشته‌های کرونایی در ایران نمره خوبی کسب نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,

اگر درباره قم و گیلان تصمیمات درستی اتخاذ می‌شد هم اکنون کل کشور سفید بود

, اگر درباره قم و گیلان تصمیمات درستی اتخاذ می‌شد هم اکنون کل کشور سفید بود,
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به اینکه آمریکا اولین قربانی کرونا است و به اعتقاد بنده خودش این ویروس را ساخته است، بیان کرد: اگر از همان ابتدا درباره قم و گیلان تصمیمات درستی اتخاذ می‌شد هم اکنون کل کشور سفید بود اما به هر حال فرزندان انقلابی توانستند با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام، واکسن ایرانی کرونا را بسازند.
,
 
,
وی گفت: هرکسی می آید وسط میدان توسط نفوذی‌ها و افراد جاهل دچار هجمه های داخلی و خارجی قرار می گیرد. برخی می گویند دکتر کرمی توهم توطئه دارد اما من سال هاست که در رابطه با مهندسی ژنتیک تحقیق کرده ام.
,
 
,
کرمی تصریح کرد: آمریکا سابقه وحشتناکی در حوزه سلاح‌های بیولوژیک دارد و بزرگترین ذخیره سلاح بیولوژیک متعلق به این کشور است و بنده از چند ماه قبل درباره واکسن‌های خارجی و داخلی و تفاوت آنها اطلاع رسانی کردم.
,
 
,
 
,
ایرانی ها در ساخت واکسن سابقه ی ۱۰۰ ساله دارند
, ایرانی ها در ساخت واکسن سابقه ی ۱۰۰ ساله دارند,
 
,
متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه از سال ۶۳ تاکنون به طور مستمر به عرصه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک تحقیق کرده‌ام و ۳۰ سال است دارم بر روی واکسن کار می‌کنم، گفت: ما ایرانی ها ۱۰۰ سال است که سابقه ی ساخت واکسن داریم و آمریکا می داند با چه کسانی طرف است.
,
 
,
وی ادامه داد: ایرانی ها نابغه هایی هستند به شرط اینکه مسئولین اینقدر جوانان را تضعیف روحیه نکنند. من محیط های مختلف علمی را در سراسر جهان دیده ام که چند پزشک، جراح، ریاضی دان و دانشمندان ایرانی در آنجا فعالیت می کردند و ما در نانوتکنولوژی رتبه چهارم جهان هستیم اما نمی‌دانم چرا بعضی ها در وزارت بهداشت فکر می کنند هر چه آن طرف است، بهتر است.
,
 
,
کرمی افزود: می‌گویند ۶۵۰هزار دوز فایزر را خیریه آمریکایی به ما هدیه کرده و هلال‌احمر ما ذوق‌زده می‌شود. این در حالی است که نباید اعتماد شود به آنها. چون امریکا هر جنایتی را در حوزه بیوتکنولوژی علیه ایران داشته است؛ دیدیم داروهایشان چه طور از آب درآمد و بهداشت جهانی گفت داروها تأثیری ندارد اما عجیب است همین داروها از طریق وزارت بهداشت استفاده می‌شود.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه نباید به واکسن‌های خارجی مانند فایزر اعتماد کنیم، گفت: آمریکا سابقه جنایت‌های زیادی علیه ملت ما را دارد. اگر از همان ابتدا طب سنتی را کنار طب مدرن به کار می‌گرفتیم قطعاً ایران سفید شده بود.
,
 
,
متخصص بیوتکنولوژی پزشکی بابیان اینکه واکسن ایرانی کرونا، ویروس کشته‌شده و غیرفعال شده است، خاطرنشان کرد: ویروس در محیط سلولی غیرفعال شده و تست‌هایش انجام‌شده و این واکسن تاکنون هیچ عارضه‌ای نداشته است.
,
 
,
وی بابیان اینکه کسانی که هشتگ "فایزر بخرید" می‌زنند اصلا نمی‌دانند ساختار این واکسن چیست، گفت: واکسن‌های آمریکایی واکسن ژنی هستند و ساخت این واکسن در حالت عادی از تحقیق تا به تولید برسد ۵ سال طول می‌کشد اما ساخت واکسن آمریکایی طی ۱۱ماه مراحل را گذرانده و جالب است که به ما می‌گفتند دکتر این واکسن‌ها در سلول‌های ما در آینده مبتلابه سرطان و ... نشود؟!
,
 
,
کرمی افزود: بروید ببینید در مجوز همین واکسن فایزر که یک ساختار ژنی دارد نوشته‌شده که در شرایط اضطرار مجوز داده‌شده است و ممکن است عوارض داشته باشد و به شرایط فردی افراد بستگی دارد. بعد یک عده که اصلاً تخصصی در این موضوع ندارند سخنرانی می‌کنند که حتماً واکسن بخرید! طرف متخصص بیهوشی است می‌آید در رابطه با موضوع واکسن صحبت می‌کند که هیچ تخصصی در آن ندارد.
,
 
,
وی ادامه داد: مشابه واکسن ایرانی توسط کشور چین که یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده واکسن است نیز ساخته‌شده که در همان شهر ووهان ساخته‌شده است.
,
 
,
 
,
آمریکا ما را تحریم دارویی می‌کند اما الآن می‌گوید که قصد دادن واکسن به ایرانی‌ها را دارد
, آمریکا ما را تحریم دارویی می‌کند اما الآن می‌گوید که قصد دادن واکسن به ایرانی‌ها را دارد,
 
,
کرمی بابیان اینکه ما به آمریکا اعتماد نداریم زیرا بارها دشمنی خود را به ما ثابت کرده است، تصریح کرد: آمریکا ما را تحریم دارویی می‌کند اما الآن می‌گوید که قصد دادن واکسن به ایرانی‌ها را دارد. البته انگلیس هم قابل‌اعتماد نیست و من شخصاً این واکسن را نمی‌زنم و از کجا معلوم که در واکسن‌های ارسالی به ایران، موادی بریزند که متفاوت با واکسن‌های بومی خودشان باشد. ترورهای بیولوژیک همین‌گونه اتفاق می‌افتاد.
,
 
,
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) بیان کرد: واکسن‌های داخلی قطعاً کم عارضه تر از واکسن‌های خارجی هستند لذا باید تا زمان تولید انبوه آن، قرنطینه و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم تا آمار کرونا در ایران کاهش یابد.
,
 
,
 
,
واکسن دوم ایرانی کرونا نیز در حال آماده‌سازی است
, واکسن دوم ایرانی کرونا نیز در حال آماده‌سازی است,
 
,
کرمی بابیان اینکه تا چند ماه آینده ۲ واکسن ایرانی کرونا خواهیم داشت، افزود: واکسن دوم ایرانی کرونا نیز در حال آماده شدن است که به‌صورت مشترک با کوبا ساخته‌شده و تفاوت آن با واکسن اولی این است که این واکسن ترکیب پروتئین نوترکیب است.
,
 
,
فوق تخصص مهندسی ژنتیک تصریح کرد: واکسن‌های چینی کرونا بسیار به واکسن‌های ایرانی شباهت دارد و از آنجایی‌که این کشور مانند آمریکا با ما خصومت ندارد لذا قابل‌اعتمادتر است و این خبر را نیز اعلام می‌کنم که چند ساعت پیش، هلال‌احمر قرارداد خرید واکسن چینی را منعقد کرد.
,
 
,
پروفسور کرمی ضمن قدردانی از تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن خارجی و اعلام اینکه باید واکسن سالم کم عارضه برای ملت ایران تهیه شود گفت: جای تأسف است که وزارت بهداشت اجازه نداد قرارگاه پدافند در جلسات کرونا حضورداشته باشد.
,
 
,
وی بابیان اینکه رهبر انقلاب خرید واکسن را ممنوع نکردند اما گفتند واکسن مطمئن برای ملت ایران بگیرید، گفت: بحث رعایت هم مهم است الآن چه طور مردم وارد استان می‌شوند حتماً جایی به آن‌ها مجوز می‌دهند! چون هوای تهران آلوده‌شده همه باید بریزند شمال؟! پس ضعف اصلی در سوء مدیریت است.
,
 
,
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) تأکید کرد: بهتر است به‌جای واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی واکسن‌های چینی بخریم و به‌هیچ‌وجه هم واکسیناسیون کرونا نباید گله‌ای شود. تا زمان تولید انبوه واکسن ایرانی می‌توانیم با قرنطینه و کمک‌های معیشتی و ورود نیروهای انقلابی، کرونا را در ایران ریشه‌کن کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه