اخبار داغ

جهان به دور فاطمه(س) می چرخد؛

هر خانه یک فاطمیه/الگوگیری از تجربه موفق عزادرای های محرم برای فاطمیه در روزهای کرونایی

هر خانه یک فاطمیه/الگوگیری از تجربه موفق عزادرای های محرم برای فاطمیه در روزهای کرونایی
همان گونه ابتکار عمل نیروهای انقلابی در نحوه برگزاری عزاداری های منسجم در روزگار کرونایی غوغایی تماشایی از شکوه حماسه حسینی در محرم امسال به تصویر کشاند و حسینیه ای به وسعت شهرها و کشورها شکل گرفت، می توان فاطمیه را به شیوه ای نو روایتگری کرد، چرا که کل هستی حول فاطمه(س) می چرخد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در بخشی از حدیث شریف کساء آمده که؛ «خدای عزوجل فرمود: ای فرشتگان من و ای ساکنان آسمانهایم براستی که من نیافریدم آسمان بنا شده و نه زمین گسترده و نه ماه تابان و نه مهر درخشان و نه فلک چرخان و نه دریای روان و نه کشتی در جریان را مگر بخاطر دوستی این پنج تن اینان که در زیر کسایند پس جبرئیل امین عرض کرد: پروردگارا کیانند در زیر کساء؟ خدای عزوجل فرمود: آنان خاندان نبوت و کان رسالتند:آنان فاطمه است و پدرش و شوهر و دو فرزندش.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

و جهان از ابتدای خلقتش می چرخد می چرخد آن هم حول فاطمه (س)، پدرش او را ام ابیها می خواند و بی تردید فاطمه (س) مادر هستی است، مادر کل هستی از ازل تا ابد.

,

مادرم فاطمه (س)! مگر چند روز از شهادت پدر بزرگوارتان گذشته بود؛ که با چوب و آتش بر درب خانه وحی آمدند و بر آتش فتنه دمیدند و پشت آن درب به آتش کشیده در دفاع از ولایت چه دیدی، که استوار ماندی تا میخ، ناجوانمردانه بر پهلویت فرو رود، آخ هم نگفتی! مبدا علی(ع) حال و روزت را ببیند.

,

استوار ماندی تا حتی اگر جان و چادرت در غبار فتنه فتنه گران بسوزد، راه و رسم ولایتمداری را به سایرین بیاموزی.تا روزگاری خیمه و چادر فرزندانت را به آتش نکشند، اما یزیدیان و پدران جنایتکارشان که لقمه های حرام شکم هایشان را پر کرده بود نه آن روز حرف حق را شنیدند که تمام جانت را کبود کردند و در نه دشت نینوا.

,

مادرم فاطمه (س)! جهان به دور تو می چرخد و ما اگر در این مدار نباشیم؛ قافله را باخته ایم.بد باخته ایم.

,

هنوز صدای زینب(س) و آن خطبه خوانی شیوایش را که تو به او آموخته ای در تاریخ نسل به نسل نجوا می شود، بالاتر از نجوا، آنچنان است که تا آسمان هفتم صدای ظلم ستیزی دخترت بالا رفته است.

,

هنوز آن جوش و خروش خون فرزندانت در کربلا جریان دارد، رد خون هایی که پس از قرن ها هم روضه می خوانند، این را از صدای بر سر و سینه زدن عاشقان حسینی در حسینیه ها می توان درک کرد، حتی در روزهای کرونایی.

,

اقشار مختلف مردم با وجود محدودیت های کرونایی شرایط را به گونه ای چیدند که هر خانه یک حسینیه شود، فضای مجازی هم حسینه شد، عاشقان فرزندانت آنچنان غرق در محبت خاندان مطهرت شده بودند، که نذرهایشان را به مستمندان تقدیم و عزاداری هایشان را با رعایت تمامی نکات بهداشتی برپا کردند.

,

مادرم فاطمه(س)! داغ دلتنگی تو امانمان را بریده است.امروز می خواهیم تا در آستانه شهادت مظلومانه ات هر خانه را یک فاطمیه کنیم، فضای مجازی را هم همچنین.

,

عاشقان دیدار مزار مخفی تو خوب می دانند که تجربه موفق عزاداری های محرم می تواند برای برگزاری مراسم فاطمیه در روزهای کرونایی الگویی مناسب باشد.

,

فاطمیه نزدیک است و بی تردید باز هیئت های مذهبی می توانند نمونه ای منحصر به فرد در رعایت پروتکل های بهداشتی باشند، همچنان که عزاداری های محرمی حسین(ع) در سال جاری محور نظم نوین جهانی شد.

,

می توان عزاداری ها را در هر فضایی باز از حیاط مساجد گرفته تا حیاط مدارس، آن هم با تأکید بر حفظ سلامت آحاد جامعه‌ برگزار شد.پس یا فاطمه(س) و ذکر لبمان بشود اللهم عجل لولیک الفرج.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه