اخبار داغ

استاد ایرانی دانشگاه‌های ترکیه:

واکسن‌های اروپایی تأثیر قابل پیش‌بینی ندارد/ ایران در بیوتکنولوژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست

واکسن‌های اروپایی تأثیر قابل پیش‌بینی ندارد/ ایران در بیوتکنولوژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست
نوری زاده گفت: ساخت واکسن کار آسانی نیست و در حال حاضر خیلی از کشورها که روی واکسن کار می کنند، شکست خورده‌اند و واکسنی که در فرانسه یا استرالیا ساخته شده بود، تاثیر پیش بینی شده را نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی نوری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر اظهار داشت: واکسن تولیدی برخی از کشورها مثل فرانسه که بر روی افراد آزمایش شده است، تاثیر مثبتی را نداشته و این نشان از ضعف واکسن تولیدی مدعیان علم  و تکنولوژی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  زرین خبر,

وی با اشاره به اینکه  ایران در تولید واکسن یکی از بهترین و معتربرترین کشورها در دنیاست و توانایی دانشمندان و متخصصان ایرانی بارها اثبات شده است،  ادامه داد: ایران در بحث بیوتکنولوژی نیز جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بوده و به نظر من می‌توانست زودتر به واکسن دست یابد.

,

استاد میاندوآبی عضو هیات علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی در ترکیه، بیان کرد: ایران تنها کشوری در منطقه است که می‌تواند داروهای مورد نیاز را نیز تولید کند و این در حالی است که کشورهای همسایه ایران از داروهای وارداتی استفاده می‌کند.

,

نوری زاده تاکید کرد: ایران حتی توانست داروهایی مثل رمدسیور که نسبتا موثر هستند را سریع تولید کند که نشان دهنده توانایی‌های متخصصان ایرانی است.

,

وی بیان کرد: واکسن ایرانی کرونا شبیه واکسن چین و هند است و به طور قطع ایران می‌تواند انواع واکسن را تولید کند.

,

عضو هیات علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی در ترکیه، اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه نشان می‌دهد که باید روی پای خود بایستیم و در کرونا نیز وضعیت به گونه‌ای است که هرچه سریع‌تر بر آن غلبه کنیم.

,

نوری زاده در ادامه با اشاره اینکه امروز نتایج محدودیت‌ها را می بینیم که در کنترل بیماری بسیار موثر بوده‌اند، افزود: هم اکنون آمار فوتی و بستری در همه جا افزایشی بوده که در ایران خیلی خوب کنترل شده و رو به کاهش است.

,

وی با اشاره به نقش و اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، بیان کرد: امیدواریم ایران از جمله کشورهایی باشد که سریع‌تر واکسیناسیون را آغاز کرده و به اتمام برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه