اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

قدمت 100 ساله ایران در تولید واکسن‌ها/ واکسن ایرانی کرونا قطعاً اثرگذار و سالم‌تر است

قدمت 100 ساله ایران در تولید واکسن‌ها/ واکسن ایرانی کرونا قطعاً اثرگذار و سالم‌تر است
سید محمد پاکمهر گفت: نگاه کمیسیون بهداشت و درمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است و از قبل نیز نگاه و دیدگاه کمیسیون در حمایت از واکسن داخلی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد پاکمهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری و ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیماری کرونا درمان قطعی ندارد، با گذشت یک سال از اپیدمی و شیوع این ویروس هیچ مرکز علمی و پزشکی نتوانسته است داروی انتخابی برای درمان این بیماری ارائه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه تا به کنون در حوزه درمان، امکان شکست کرونا فراهم نشده، ادامه داد: بنابراین باید رویکرد بهداشت محور، رعایت پروتکل های بهداشتی، محدودیت های کرونایی مقطعی باشد و به عنوان راه حل سوم این موضوع در نظر گرفته شود که جامعه در مقابل این ویروس با استفاده از واکسن مصون شوند.

,

پاکمهر گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های شدید مقطعی است و نمی توان تمام طول سال این روال ادامه پیدا کند، قطعا برای طولانی مدت نمی تواند پاسخگو باشد.

,

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس یکی از راه های مهم در بحث بیماری کرونا را تولید واکسن خواند و گفت: رویکرد باید تامین واکسن برای مردم باشد که می تواند تولید داخل کشور و یا وارداتی باشد.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه کمیسیون بهداشت و درمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است و 100 درصد پیرو این فرمایشات هستیم و از قبل نیز نگاه و دیدگاه کمیسیون در حمایت از واکسن داخلی بوده است.

, ن,

وی با اشاره به اینکه موافق واردات واکسن از خارج کشور به ویژه واکسن فایزر که تولید کشور آمریکا و آلمان است، نیستیم گفت: باتوجه به اینکه این کشورها محدودیت های شدید و تحریم هایی دارویی را برای کشور ایران ایجاد کردند و هیچ رحمی به بیماران نداشتند، اما اکنون در مورد واکسن رویکرد مثبتی نشان دهند، در حالی که شرایط بیماری در کشور خودشان قابل قبول نیست، ایهام ایجاد می شود.

,

پاکمهر فرمایشات رهبری را منطبق بر واقعیاتی دانست که همچون چراغی در تاریکی برای تمام محافل علمی می درخشد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت شرکت با چهار پلت فرم در حال تولید واکسن هستند که دو شرکت به مرحله تست فاز انسانی رسیده اند و مرحله انسانی در حال انجام است که تاکنون موفق بوده اند.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی یادآور شد: رویکرد کشور و کمیسیون بهداشت و درمان بر این است که واکسن حتما در داخل کشور تولید شود، زیرا در آینده بیماری ها و عوامل بیماری زا مشابه بیماری کوید 19  با ایجاد بیماری های جدید ممکن است ایجاد شود.

,

 

,

قدمت 100 ساله ایران در تولید واکسن ها

, قدمت 100 ساله ایران در تولید واکسن ها, قدمت 100 ساله ایران در تولید واکسن ها,

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پایه تولید واکسن در داخل کشور وجود دارد، گفت: ایران با قدمت بیش از یکصد سال در گروه کشورهای پیش قدم و جلودار در تولید واکسن بوده است.

,

پاکمهر با اشاره به اینکه باید رویکرد تولید واکسن داخلی وجود داشته باشد، افزود: مشابه بیماری کرونا در گذشته همچون سارس تجربه شده و ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.

,

وی اضافه کرد: در رابطه با مباحث تولید واکسن با دشمنی هایی که آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، اینکه کشور بتواند مسیر خودکفایی، استقلال و قطع وابستگی ها را ایجاد کند، یک دستاورد بزرگی است.

,

پاکمهر یادآور شد: کشور ایران به لحاظ جایگاه علمی در مقایسه با کشورهای دیگر عقب نیست و امکانات و تجهیزات مورد نیاز، باید تقویت شود تا به تولید واکسن داخلی برسد.

,

 

,

واکسن تولید داخل قطعا اثرگذار و سالم تر خواهد بود

, واکسن تولید داخل قطعا اثرگذار و سالم تر خواهد بود, واکسن تولید داخل قطعا اثرگذار و سالم تر خواهد بود,

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن داخلی باتوجه به اینکه روی مردم کشور تست می شود، قطعا اثرگذار و سالم تر خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه واکسن دو ویژگی باید داشته باشد، گفت: در شرایط فعلی سالم بودن واکسن یک شرط است و اینکه مردم به این واکسن اطمینان داشته باشند و بدانند تمام سیر مراحل در کجا تولید شده و هیچ گونه مخاطرات بیولوژیک نداشته باشد.

,

پاکمهر بیان داشت: وقتی واکسن در ایران روی افراد متعدد تست شود، مردم با اطمینان بیشتری برای تزریق خواهند رفت.

,

وی میزان اثرگذاری واکسن را ویژگی دوم خواند و گفت: بعد از تزریق واکسن باید دیده شود که بدن ایمن می شود و امکان بازگشت مجدد بیماری وجود دارد یا نه.

,

نائیب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود:  واکسن های ساخت داخل نسبت به تولید سایر کشورها می تواند موثرتر باشد.

,

پاکمهر در انتها با اشاره به اینکه نگاه بر تولید واکسن داخلی است، خاطرنشان کرد: بینش قوی و عمیق مقام معظم رهبری در مورد واکسن آمریکایی، آلمانی و انگلیسی با توجه به سابقه ای که نسبت به فرآورده های خونی از کشور فرانسه وجود دارد، بهترین چراغ راهنما برای مجامع علمی و پزشکی است که 100 درصد و بدون ایهام و شک آن را پیگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه