اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

واکسن فایزر، استراتژی ناکام مقابله با کرونا در ایالات متحده/ اولویت اول کشور استفاده از واکسن تولید داخل

واکسن فایزر، استراتژی ناکام مقابله با کرونا در ایالات متحده/ اولویت اول کشور استفاده از واکسن تولید داخل
غلامحسین رضوانی گفت: اگر واکسن کرونایی آمریکایی توانمندی لازم را داشت از گسترش افسار گسیخته این ویروس در کشور خود ممانعت می کرد، با وجود ساخت واکسن مشکلات ها نه تنها حل نشده بلکه بیشتر هم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین رضوانی عضو سابق کمسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط با ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس به خبرنگار راه آرمان گفت: در تهیه واکسن ها در ابتدا باید بر توان داخلی تکیه کرد، اما با توجه به اینکه در این راه باید از تجربه و نظر سایرین هم استفاده کرد و یا به دلیل اینکه در اثر کمبود تولیدات داخلی، باید بتوانیم نیاز خود را از خارج تامین کنیم، از این رو نیازمند همکاری با سایر کشورها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: اگر فرضیه دست ساز بودن ویروس کرونا درست باشد، این انتقال تکنولوژی شامل کشورهایی همچون آمریکا که متهم اصلی تولید این ویروس دست ساز است، نمی شود چرا که این کشور از کشتار جمعی ملت ها هیچ ابایی ندارند.

,

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: البته باید توجه داشت که آمریکا و انگلیس خود در کنترل کرونا درمانده شدند و شرایط از دستشان خارج شده، در این وضعیت ما نباید به آن ها متکی شویم.

,

رضوانی اظهار کرد: البته در زمینه تولید و خرید واکسن ما از تجربه سایر کشورها به جز آمریکا، انگلیس و فرانسه استفاده می کنیم اما بیشترین توان ما صرف تولید واکسن داخلی می شود.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر چند شرکت در رابطه با تولید واکسن کرونا فعالیت می کنند و یکی از این واکسن ها در مرحله تست انسانی قرار دارد.

,

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ایران سالیان متمادی است که در زمینه تولید واکسن فعالیت می کند بنابراین دلیلی ندارد که توانمندی خود را دست کم گرفته و تنها متکی به واردات واکسن از خارج باشیم.

,

رضوانی عنوان کرد: امید داریم که تولید واکسن داخلی زودتر از واکسن های خارجی در اختیار مردم قرار گیرد، البته عده ای در تلاش برای واردات واکسن خارجی هستند که پروسه خرید و انتقال آن بسیار پیچیده است‌.

,

وی ادامه داد: باید توجه داشت که آمریکا و انگلیس در حل بحران کرونای خود درمانده و مفلس شده اند، به گونه ای که بیشترین آمار تلفات مربوط به آن ها است و اگر دوایی داشتند درد خود را درمان می کردند‌.

,

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اذعان کرد: اگر واکسن کرونایی آمریکایی توانمندی لازم را داشت از گسترش افسار گسیخته این ویروس در کشور خود ممانعت می کرد، با وجود ساخت واکسن مشکلات ها نه تنها حل نشده بلکه بیشتر هم شده است.

,

رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای غربی مدعی دستیابی به غایت علوم هستند از این رو نقص در عملکرد واکسن کرونا می تواند سبب بیداری عده ای خود فریفته و شیفته غرب شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه