اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

علت اصلی کنترل کرونا اجرای طرح «شهید سلیمانی» با محوریت مساجد بوده است

علت اصلی کنترل کرونا اجرای طرح «شهید سلیمانی» با محوریت مساجد بوده است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به گفته مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا، علت عمده موفقیت در کنترل کرونا اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت مساجد بود که در کشور اجرا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛  آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم اهدای 3 هزار و 500 بسته معشیتی جعیت هلال احمر که در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در پرتو این انقلاب و در این نظام مقدس اسلامی، خوشبختانه ما از یک نعمت یعنی مدیریت مقام ولایت و رهبری پابسته به ساخت مقدس امام معصوم(ع) و حاکمیت الله است، برخورداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به میدان آوردن ظرفیت‌های نهفته در درون فطریات و احساسات انسانی همه افراد سبب شده در یک جامعه بنای نوع دوستی و نوع خواهی ایجاد شود.

,

وی تاکید کرد: این قدرت را هیچ مدیریتی در دنیا نمی‌تواند بروز دهد و هیچ مقامی و هیچ جریان و در هیچ نظامی سیاسی جایگزین این قدرت و مدیریت نیست.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تا به امروز ما همه این خدمات و همه فعالیت‌هایی که داریم در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت‌های خاصه ایشان در بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی این مدیریت انجام پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه عواید و موفقیت‌های زیادی داشته، کار که کار مردم بوده، حرکت هم حرکت نهادهای مختلف بوده است، ما به عنوان خود قرارگاه یک حرکت ویژه نداشتیم و نداریم، چون قرارگاه در حوزه مسئولیت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یا ائمه جمعه در شهرستان‌ها فاقد همه امکانات هستند و نمی‌تواند کاری انجام دهند، عمده آن هماهنگ‌سازی با نهادهای حاکمیتی و مردمی در کنار یکدیگر است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: نتیجه در کنار هم قرار دادن تشکل‌های مردمی این همه برکاتی است که ما از روز صدور فرمان تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی به وسیله مقام معظم رهبری تا امروز شاهد آن هستیم و ادامه دارد.

,

وی با بیان اینکه عزیزان ما در نهادهای مختلف در سپاه، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام، مساجد داخل شهر و شهرستان‌ها، روحانیت جلو دار قضیه بودند، خاطرنشان کرد: این نهادها بیش از21 میلیون و 300 هزار بسته معیشتی در طول این مدت را توانستند توزیع کنند که این تعداد بسته معیشتی را بخواهیم بر جمعیت آسیب‌پذیر قشر نیازمند خراسان رضوی تقسیم کنیم، شاید بخش عمده‌ای از نیازهای این قشر را تامین کرده باشد.

,

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: توزیع بسته‌های معشیتی در سامانه مشخصی که در کمیته امداد به عنوان پشتیبان این قرارگاه فعالیت دارند و آن سامانه را تنظیم کردند و برحسب آن، صورت گرفته و اگر این سامانه جامعیتی ندارد نسبت به همه افراد نیازمند باید این جامعیت سامانه را  تجدید نظر کنند تا فرد نیازمندی از این خیرات استثنا پیدا نکند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه در حوزه فعالیت‌های درمانی که به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشگاه علوم پزشکی دیگر آمده همراه با بسیج دانشکده پزشکی است، تشکیل دهنده بخش و کمیته درمان و بهداشت در قرارگاه هستند، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

,

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طرح اخیری که اجرا شد، موفقیت آورد و به عنوان الگو در تمام کشور و توسط سازمان بسیج به عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی اجرا شد که در استان ما با محوریت مساجد صورت گرفته است، یادآور شد: 9 هزار و 500 مسجد در سراسر خراسان رضوی مجری طرح پایگاه مسجد، محله و مسجد سنگر سلامت هستند که عامل اجرایی آن نیروهای بسیج و  مرکز این طرح مساجد هستند.

,

آیت الله علم الهدی ادامه داد: به گفته مسؤولان در ستاد مقابله با بیماری کرونا، علت عمده موفقیت در کنترل کرونا اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی با محوریت مساجد بود که در کشور اجرا شد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این طرح حدود 350 دستگاه اکسیژن و 80 دستگاه هوااکسیژن ساز تهیه کردند که به منازل افراد در موقعیتی که در خانه‌ها قرار داشتند، تحویل داده شده است، گفت: حتی شنیدم فعالان در مساجد برای کسانی که در خانه‌ها قرنطینه شدند سوپ می‌پختند و تا این حد از انها پذیرایی می‌کردند.

,

وی اضافه کرد: این حرکت‌هایی است که در تاریخ ثبت می‌شود و اثر عمده آن اثر حاکمیت ولایت است، عزیزان ما که در این قسمت فعالیت می‌کنند، به عشق وابستگی به مقام ولایت و دلدادگی به اهل بیت پیامبر(ص) این کارها را انجام می‌دهند، چه بزرگوارانی که در نهادهای حاکمیتی و رسمی با مدیریت جهادی زحمت می‌کشند  در نهادهای رسمی و چه مردمی که در این عرصه کمک می‌کنند.

,

آیت الله علم الهدی افزود: عرصه‌های کمک‌های مردمی که کمتر به ظاهر عنوان می‌شود حرکت‌های خالصانه‌ای است ک با عشق به عزیزان پیغمبر(ع) انجام می‌شود، وقنی بنا شد مدیریت یک نظام در سایه حجت امام زمان صورت بگیرد طبیعتا این برکات را خواهد داشت.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در مقاطع مختلف در جریان مواسات و همدلی بعد از صدور فرمان مقام معظم رهبری تا الان و بسیاری از مواردی که مرتب با عنوان رزمایش در حال انجام بوده، قابل ستودن است، تصریح کرد: این حرکتی که امروز در اینجا صورت گرفته نیز حرکت بسیار باارزش و پربرکتی است.

,

وی خاطرنشان کرد: شاید در بین تمام استان‌های کشور آسیب دیده‌ترین استان‌ها در کرونا در مسایل اقتصادی خراسان رضوی است که زائر از این استان قطع شد و محور تمام رشد و توسعه‌ حتی فعالیت روزمره اقتصادی استان متکی بر زیارت و زائر بود و از این نظر اسیب دید.

,

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آماری که به من دادند در قسمت هتل‌ها و رستوران‌ها و درباره معیشت افرادی که در قسمت‌های ابتدایی مانند نظافت و شست و شوی ظروف در هتل فعال هستند، 37 هزار خانواده بر زمین مانده و  بیکار شده اند، بازار و اصناف نیز فوق العاده آسیب دیده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه