اخبار داغ

امام جمعه صالح‌آباد مطرح کرد؛

درآمدزایی نامشروع از فضای مجازی عامل ترک تحصیل و طلاق در صالح‌آباد/ فقر و بیکاری ریشه معضلات اجتماعی هستند

درآمدزایی نامشروع از فضای مجازی عامل ترک تحصیل و طلاق در صالح‌آباد/ فقر و بیکاری ریشه معضلات اجتماعی هستند
حجت‌الاسلام ساجدیان گفت: درآمدزایی نامشروع از فضای مجازی تاکنون باعث ترک تحصیل و طلاق بسیاری از افراد در صالح آباد شده است و اگر فکر جدی برای حل این معضل نشود، به زودی شاهد بروز معضلات اجتماعی دیگری در این شهرستان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پیروی انتشار مطلبی به نقل از مدیرکل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی مبنی بر اینکه در سال تحصیلی جاری، در استان خراسان رضوی حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کرده اند و بیشترین آمار متعلق به صالح آباد است، به دنبال واکاوی این معضل در استان و صالح آباد رفتیم و با معضل جدیدی با عنوان کسب درآمد نامشروع از طریق فضای مجازی در صالح آباد برخورد کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در گزارش صبح توس با عنوان «96 روستای صالح‌آباد فاقد زیرساخت‌ اینترنتی/ فقر معیشتی در صالح‌آباد بیداد می‌کند» غلام حیدر اسدی، رئیس آموزش ‌و پرورش شهرستان صالح‌آباد یکی از دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان پسر این شهرستان را ورود آن‌ها به راه‌های کسب درآمد نامشروع از شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: این موضوع باعث ایجاد معضلات اجتماعی فراوانی در بین دانش‌آموزان پسر در صالح‌آباد شده است و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از دانش‌آموزان با استعداد ما نیز جذب این راه‌ها برای کسب درآمد می‌شوند که در پایان منتهی به ترک تحصیل آن‌ها می‌شود.

, 96 روستای صالح‌آباد فاقد زیرساخت‌ اینترنتی/ فقر معیشتی در صالح‌آباد بیداد می‌کند, .,

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ حجت‌الاسلام محمد ساجدیان، امام جمعه صالح آباد رفتیم و در گفت‌وگویی صمیمی به چرایی این موضع پرداختیم. حجت‌الاسلام ساجدیان اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان صالح آباد چندی است برخی افراد که تعداد آن‌ها کم نیست به طمع کسب درآمد هنگفت از فضای مجازی، اقدام به فعالیت‌های مجرمانه، خلاف شرع و عرف کرده‌اند که جای بسی تأسف دارد.

,

, ,

درآمد روزانه بیش از یک میلیون تومان از راه نامشروع!/ درآمدزایی نامشروع با ترویج فساد در فضای مجازی

, درآمد روزانه بیش از یک میلیون تومان از راه نامشروع!/ درآمدزایی نامشروع با ترویج فساد در فضای مجازی,

وی در خصوص درآمدزایی نامشروع با ترویج فساد در فضای مجازی بیان کرد: پیش از این افراد با نرم افزار خاصی از طریق فضای مجازی با تغییر صدای خود از مرد به زن اقدام به کلاه برداری و اخاذی از افراد می کردند که متأسفانه از این راه، افراد سودجو تا روزی بیش از یک میلیون تومان درآمد نامشروع به دست می آروند.

,

حجت‌الاسلام ساجدیان با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها علی رغم اطلاع از درآمد نامشروع یکی از اعضای خانواده خود از این راه، به دلیل درآمد بالا، در مقابل آن‌ها سکوت می کنند، گفت: متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که در صالح آباد بسیاری از بانوان نیز وارد این راه شده اند و با استفاده از طبیعت ذاتی خود اقدام به کسب درآمد از طریق فضای مجازی می کنند.

,

فقر و بیکاری ریشه معضلات اجتماعی در صالح آباد

, فقر و بیکاری ریشه معضلات اجتماعی در صالح آباد,

امام جمعه صالح آباد تصریح کرد: اغلب این معضلات ریشه در فقر و بیکاری در صالح آباد دارد زیرا در این شهرستان نه شرکتی وجود دارد و نه کارخانه ای که جوانان در آن جا مشغول به فعالیت شوند همچنین علی رغم اینکه صالح آباد بیش از دو سال است که تبدیل به شهرستان شده اما هنوز ادارات دولتی در این شهرستان مستقر نشده اند.

,

وی با اشاره به اینکه ضعف در اعتقادات دینی و مذهبی دلیل دیگر ورود افراد به فضای کسب درآمد نامشروع از فضای مجازی است، افزود: حرف ما به این افراد این است که هرچه سریع‌تر از این راه بازگردند و توبه کنند، همان‌طور که در دین اسلام آمده است که «قناعت» داروی درمان بسیاری از ناهنجاری ها و بیماری های این‌چنینی است که متأسفانه برخی از این افراد علی رغم اینکه به این پول ها احتیاجی ندارند اما به دلیل اینکه قناعت نداند و تحت تأثیر زندگی تجملگرایانه غربی قرار گرفتند، وارد این عرصه می شوند.

,

, ,

حجت‌الاسلام ساجدیان ادامه داد: متأسفانه این معضل گریبان گیر دانش آموزان ما نیز در صالح آباد شده و باعث افت تحصیلی و حتی ترک تحصیل برخی دانش آموزان نیز شده است از این رو از خانواده‌ها درخواست داریم تا نظارت بیشتری نسبت به عملکرد اطرافیان خود در فضای مجازی داشته باشند تا کمتر در دام این‌چنین معضلات گرفتار شوند.

,

درآمد از طریق اقدامات نامشروع در فضای مجازی، حرام است

, درآمد از طریق اقدامات نامشروع در فضای مجازی، حرام است,

امام جمعه صالح آباد با تأکید بر اینکه کسب درآمد با فریب افراد و اقدامات خلاف شرع در فضای مجازی، کاملاً نامشروع و حرام است، گفت: ممکن است برخی افراد از روی ناآگاهی و نادانی این‌چنین درآمدهایی را مشروع و حلال بدانند این در حالی است که به اتفاق نظر علماء شیعه و سنی این‌چنین درآمدها خلاف شرع و حرام هستند.

,

اقدامات فرهنگی بر اقدامات قهری ارجعیت دارد

, اقدامات فرهنگی بر اقدامات قهری ارجعیت دارد,

وی خاطر نشان شد: قوه قهریه باید در آخرین مرحله باشد و در واقع باید پیش از هرگونه اقدام سخت، اقدامات فرهنگی و روشنگری در این خصوص انجام شود تا افرادی که از روی نا آگاهی به این عرصه ورود کرده‌اند، بازگردند از این رو از پلیس فتا و دستگاه های نظارتی درخواست داریم تا با تسریع بر نظارت های بانکی و مالی و نظارت بیشتر بر شبکه های اجتماعی، افراد متخلف را شناسایی و از بروز معضلات جدی تر جلوگیری کنند.

,

, ,

فعالیت پلیس فتا در صالح آباد تقویت شود

, فعالیت پلیس فتا در صالح آباد تقویت شود,

حجت‌الاسلام ساجدیان با اشاره به فعالیت حدود 2 ساله پلیس فتا در صالح آباد، عنوان کرد: پلیس فتا صالح آباد تا کنون اقدامات بسیار خوبی در جهت شناسایی و دستگیری افراد متخلف کرده است اما نیاز است تا با اختصاص تجهیزات و نیروی انسانی کافی، اقدامات پلیس فتا در صالح آباد تقویت شود.

,

امام جمعه صالح آباد عنوان کرد: محور اصلی یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی صالح آباد موضوع این درآمدهای نامشروع از فضای مجازی بود که در این جلسه وظیفه تمامی ارگان‌های فرهنگی و نیروی انتظامی مشخص شد و دستگاه های فرهنگی موظف شدند تا کلاس های را در سطح شهرستان برای خانواده‌ها، دانش آموزان و اولیا برگزار کنند تا مردم صالح آباد با این معضل بیشتر آشنا شوند.

,

درآمدهای نامشروع از فضای مجازی عامل ترک تحصیل و طلاق

, درآمدهای نامشروع از فضای مجازی عامل ترک تحصیل و طلاق ,

وی در پایان با اشاره به اینکه این درآمدهای نامشروع تاکنون باعث ترک تحصیل و طلاق بسیاری از افراد در صالح آباد شده، گفت: اگر فکر جدی برای حل این معضل اجتماعی در صالح آباد نشود، به زودی شاهد بزرگتر شدن این معضل و بروز معضلات اجتماعی دیگری در این شهرستان خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه