اخبار داغ

تنور انتخاباتی فدراسیون فوتبال رسماً گرم شد؛

رقابت ۱+۵ نامزد برای تصاحب یک صندلی داغ/ پایان ۹۹؛ آغازِ شیرین چه کسی می‌شود؟

رقابت ۱+۵ نامزد برای تصاحب یک صندلی داغ/ پایان ۹۹؛ آغازِ شیرین چه کسی می‌شود؟
بالاخره مهلت ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال به‌پایان رسید و اسامی کاندیداهای تصدی صندلی مدیریت ساختمان خیابان شیخ‌بهایی مشخص شد. کدام‌یک از این لیست به رستگاری خواهند رسید؟!
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ثبت نام کاندیداهای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پست‌های مختلف از جمله ریاست، نواب‌رئیسی، نمایندگان هیأت‌های فوتبال استانی، نمایندگان باشگاه‌ها و کارشناسان از روز یکشنبه ۱۴دی‌ماه آغاز شد و شنبه ۲۰ دی‌ماه به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پس از اتمام مهلت قانونی مطرح‌شده توسط مسئولین فدراسیون فوتبال، در پایان ساعات کاری عصر دیروز مشخص شد که ۵ کاندیدا به‌طور رسمی حضور خود را برای کسب کرسی ریاست طبقه پنجم ساختمان خیابان شیخ‌بهایی را اعلام کرده‌اند. البته به غیر از این 5 فرد مشهور و مطرح، نام یک روحانی ناشناس نیز به چشم می‌خورد که مدعی‌ست سوابق فرهنگی و مدیریتی لازم برای ریاست عالی‌ترین نهاد فوتبالی کشور را داراست و امضای ۵ عضو مجمع را هم دریافت کرده است.

,

تنور انتخابات ۱۰ اسفندماه با حضور افرادی هم‌چون علی کریمی و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بسیار داغ شده و از همین حالا گمانه‌زنی‌ها برای پیش‌بینی رئیس بعدی فدراسیون فوتبال آغاز شده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال و کابینه اولیه‌شان؛

,

, ,

حیدر بهاروند؛ آشنای ناآشنا

, حیدر بهاروند؛ آشنای ناآشنا, حیدر بهاروند؛ آشنای ناآشنا,

سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال زودتر از همه نامزدها آمادگی خود را برای تصدی رسمی صندلی ریاست فدراسیون اعلام کرد. او که مدت‌هاست در رأس امور تصمیم‌گیری و مدیریتی فوتبال ایران حضور دارد، شانس کمی برای خود در انتخابات ۱۰ اسفندماه قائل نیست و تصور می‌کند که با آرای تاثیرگذار اعضای هیأت‌های استانی می‌تواند جانشینی برای رئیس قبلی خود، مهدی تاج باشد.

,

او که در دوران ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال که نهایتاً به تاراج دارایی‌های فوتبال ملی و بیت‌المال منجر شد توانست به پست نایب‌رئیس دومی و ریاست بر سازمان لیگ برسد، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را به‌عنوان نایب‌رئیس اول، منصور قنبرزاده را برای تصدی پست ریاست بر سازمان لیگ و نایب‌رئیسی دوم و هم‌چنین شهره موسوی را برای نایب‌رئیسی سوم (نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال) معرفی کرده.

,

نکته حائزاهمیت این‌که حضور منصور قنبرزاده، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و حیدر بهاروند در لیست دو نامزد ریاست فدراسیون فوتبال مشترکاً وجود دارد تا احتمال ائتلاف و انصراف یکی از آن‌ها به‌نفع دیگری در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی تشدید شود.

,

, ,

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم؛ کاندیدای انصرافی پیشین

, شهاب‌الدین عزیزی‌خادم؛ کاندیدای انصرافی پیشین, شهاب‌الدین عزیزی‌خادم؛ کاندیدای انصرافی پیشین,

یکی از محتمل‌ترین نام‌ها برای حضور در این انتخابات داغ و جنجالی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بود. او که سابقه عضویت در هیأت‌مدیره باشگاه پیکان و عضویت در هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را داراست، ۴ سال پیش با حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و انصراف به نفع مهدی تاج، نقش مهمی را در تعیین سرنوشت فوتبال ایران و حکم ریاست تاج بازی کرد.

,

رئیس پیشین سازمان تیم‌های ملی فوتبال و شورای‌عالی راهبردی فدراسیون فوتبال با اتکا به چنین پیشینه‌ای و به پشتوانه حضور حیدر بهاروند در این انتخابات حاضر شده تا احتمالاً نخستی اتحاد انتخاباتی را رقم بزند. در لیست پیشنهادی او برای تصدی کابینه ریاست فدراسیون فوتبال، نام منصور قنبرزاده به‌عنوان نایب‌رئیس اول، حیدر بهاروند به‌عنوان رئیس سازمان لیگ و نایب‌رئیس دوم و همچنین شهره موسوی به‌عنوان نایب‌رئیسی سوم (نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال) به چشم می‌خورد.

,

تکرار این 4 نام در پست‌های مختلف برای تصرف ساختمان فدراسیون فوتبال یادآور اتحاد علی کفاشیان و مهدی تاج در انتخابات پیشین فدراسیون است که به ریاست تاج انجامید. پیش‌بینی می‌شود که یکی از بین بهاروند و عزیزی‌خادم به‌نفع دیگری کناره‌گیری کند تا آرای هیأت‌های استانی نشکند و رقابت به گروه دیگری واگذار نشود.

,

, ,

مصطفی آجورلو؛ سردار ناکام

, مصطفی آجورلو؛ سردار ناکام, مصطفی آجورلو؛ سردار ناکام,

فارغ‌التحصیل مدیریت استراتژیک در ورزش، مدیرعامل پیشین باشگاه‌های پاس تهران، استیل آذین و تراکتورسازی درحالی خودش را برای حضور در دومین انتخابات فدراسیون فوتبال آماده می‌کند که از انتخابات پیشین خاطره خوشی نداشته و درصدد احیای غرور زخم‌خورده‌اش است. وی که رقابت ریاست ساختمان خیابان شیخ‌بهایی را با ۳۵ اختلاف رأی به مهدی تاج واگذار کرده بود، با دیدن نتایج ادعای دخالت دولت در انتخابات و مهندسی آن را داشت تا نشان دهد ظرفیت شکست را ندارد.

,

او که افشای نامش در جنجال املاک نجومی توسط سازمان بازرسی کل کشور حواشی بسیاری را برایش پدید آورد، در صورت اعتماد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قرار است تا حسن نصراصفهانی را به‌عنوان نایب‌رئیس اول، سعید فتاحی را برای تصدی ریاست سازمان لیگ و نایب‌رئیسی دوم و هم‌چنین لیلا محمدیان را برای نایب‌رئیسی سوم با خود به ساختمان خیابان شیخ‌بهایی ببرد.

,

آجورلو در سال‌های اخیر نشان داده که برای احراز یک پست ریاستی تا پایان رقابت صبر می‌کند و علاقه‌ای به انصراف‌های حمایتی هم ندارد. او که صلاحیت‌اش برای حضور در انتخابات ریاست سال ۱۳۸۶ فدراسیون فوتبال تایید نشده بود، موانعی بزرگ را بر سر دریافت تاییدیه‌های لازم پیش‌رویش می‌بیند. البته که انتخاب سعید فتاحی به‌عنوان دست راستش در فدراسیون فوتبال جای بسی شائبه است اما فعلاً سردار معمولاً ناکام به گود آمده تا به‌قولی فوتبال را اصلاح کند!

,

, ,

کیومرث هاشمی؛ ید طولای مدیریت با کم‌ترین آورده

, کیومرث هاشمی؛ ید طولای مدیریت با کم‌ترین آورده, کیومرث هاشمی؛ ید طولای مدیریت با کم‌ترین آورده,

یکی از نام‌آشناترین افراد ورزش کشور پس از انقلاب کسی جز کیومرث هاشمی نیست. او که حضورش در بدنه مدیریتی ورزش کشور را با ریاست هیأت‌ها و ادارات تربیت‌بدنی استانی آغاز کرد، سابقه سرپرستی فدراسیون فوتبال و حضور در کمیته انتقالی این فدراسیون را داراست و با فوتبال بیگانه نیست؛ اما آن‌چه حضور او را مهم کرده، روزهای نحس ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریوست که تحت ریاست وی بر کمیته ملی المپیک رقم خورد.

,

اهالی ورزش هاشمی را اکثراً با سازش‌کاری و مصالحه می‌شناسند. در این اوضاع بلبشوی فوتبال کشور که در فدراسیونش هرکس بر طبل ناسازگاری می‌کوبد، شاید حضور او در این انتخابات تنها جنبه رقابتی با ائتلاف عزیزی‌خادم – بهاروند را داشته باشد. پیش از این خبر هماهنگی او با مهدی محمدنبی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شنیده می‌شد که با اعلام کاندیداتوری وی این شایعه تقویت می‌شود و احتمالاً نبی در صورت ریاست وی بر فدراسیون فوتبال در پست دبیرکلی باقی خواهد ماند و آرای اعضای مجمع را به حساب هاشمی واریز خواهد کرد.

,

کیومرث هاشمی در صورت رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، از علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری به‌ترتیب برای تصدی پست‌های نایب‌رئیسی اول، دوم و بانوان نام برده که در این صورت شاهد حضور رحیمی و بهروان پس از مدت‌ها در سمت‌های خطیر فوتبالی کشور خواهیم بود؛ البته با چاشنی دبیرکلی آقای نبی.

,

, ,

علی کریمی؛ جادوگر در اندیشه یک جادو

, علی کریمی؛ جادوگر در اندیشه یک جادو, علی کریمی؛ جادوگر در اندیشه یک جادو,

شاید مهم‌ترین دلیل جذابیت و حرارت این انتخابات، حضور کاپیتان سال‌های نه‌چندان دور تیم ملی فوتبال در پوشش رسمی و برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال باشد. علی کریمی که در تجربه‌های سرمربی‌گری خود در تیم‌های سپیدرود و نفت تهران آن‌چنان موفق نبود و تجربه مالکیتش هم بر باشگاه رشتی به سقوط سپیدرودی‌ها به لیگ دسته دو فوتبال باشگاه‌های کشور انجامید، حالا جدیدترین ماجراجویی مدیریتی خود را در خیابان شیخ‌بهایی می‌بیند.

,

علی کریمی که با شعار فوتبال پاک برای مردم ایران و مبارزه با فساد پایش را به رینگ انتخاباتی گذاشته، مدعی‌ست که انتخابات‌ هم بایستی پاک باشد و نمی‌خواهد که با لابی رأی جمع کند. او که دنیای سرمربی‌گری را بوسیده و کنار گذاشته، با تشکیل تیمی جوان می‌خواهد نخستین تجربه مدیریتی خود را در عالی‌ترین نهاد فوتبالی کشور تجربه کند و در گام نخست هم فساد را ریشه‌کن.

,

البته که بین این گزینه‌های بالا قطعاً حضور علی کریمی به‌تنهایی گرمای رقابت و احتمالاً جنجال‌های حاشیهای را بیش‌تر می‌کند، اما بعید به‌نظر می‌رسد که علی کریمی بتواند آرای مجمع را برای خود کسب کند و احتمالاً بازنده بزرگ این رقابت لقب خواهد گرفت.

, ,

کاپیتان پیشین تیم ملی و بازیکن سابق سال آسیا کابینه مدیریتی خود را مشتمل بر مهدی مهدوی‌کیا، سعید دقیقی و فاطمه علی‌پور چیده تا نامزدهای نواب‌رئیسی فدراسیون تحت ریاست علی کریمی کمی جذاب‌تر از سایر کاندیداها دیده شود. کریمی برای احراز کرسی ریاست فدراسیون فوتبال در مجمع روز ۱۰ اسفندماه کار بسیار سختی را پیش‌رو خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید تا کدام‌یک از نام‌های فوق به‌عنوان پرزیدنت فدراسیون فوتبال طی ۴ سال آتی تعیین خواهند شد؛ البته اگر روحانی ستار عبدی‌پور تبدیل به رقیبی سرسخت برای ۵ نفر فوق نشود!

, ستار عبدی‌پور,

انتهای پیام/
میعاد نیکخوی سلیمی

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه