اخبار داغ

حمایت‌ مردم و کارشناسان از دستاورد متخصصان ایرانی؛

واکسن تولید ملی؛ ایمنی بالا با پشتوانه علمی/ واکسن ایرانی انتخاب نخست خانواده‌های ایرانی است

واکسن تولید ملی؛ ایمنی بالا با پشتوانه علمی/ واکسن ایرانی انتخاب نخست خانواده‌های ایرانی است
واکسن ایرانی کرونا که این روزها تیتر اخبار و نقل محافل مختلف شده، توجه مردمی را جلب کرده است و مردم معتقدند واکسن ایرانی پشتوانه علمی و ایمنی بالایی دارد و علاقه‌مندی خود برای استفاده از واکسن داخلی را اعلام کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، واکسن کرونا حاصل تلاش شبانه روزی متخصصان ایرانی و جوانان این مرز و بوم است که توانستند بعد از ماه‌ها تلاش به واکسنی برای ایمن‌سازی مردم دربرابر ویروس کرونا دست یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

خبر ساخت واکسن ایرانی کرونا توجه خیلی ها را به خود جلب کرده و ملت ایران نیز مطمئن شدند که فرزندانشان برای توسعه رفاه و آبادانی کشور از ذره ای تلاش دریغ نکردند.

,

 

,

واکسن ایرانی انتخاب نخست خانواده‌های ایرانی است

, واکسن ایرانی انتخاب نخست خانواده‌های ایرانی است,

برای حمایت از دانشمندان ایرانی و در راستای اتکا به توان داخلی مردم نیز اعلام کردند که استفاده از واکسن داخلی در اولویت آنها قرار دارد. آنها معتقدند باید دید واکسنی که نتیجه بخشی آن حتی در خاک ایالات متحده آمریکا نیز مورد تردید قرار گرفته، چه تاثیری در دیگر نقاط جهان دارد؟

,

در گفت‌وگویی که با برخی شهروندان ارومیه‌ای داشتیم اذعان کردند که اگر از هر ۲ نوع واکسن ایرانی و خارجی در کشور موجود باشد انتخاب نخست هر خانواده ایرانی، واکسن داخلی است چرا واکسن کرونایی که توسط جوانان ایرانی ساخته شده، به طور مسلم مطمئن‌تر است زیرا عملکرد سازندگان برخی واکسن‌های خارجی هنوز مشخص نیست. ‌

,

شهروندان ارومیه‌ای همچنین استقبال از واکسن ایرانی را نوعی حمایت از همت جوانان و نخبگان ایرانی اعلام دانستند و تأکید کردند که واکسن ساخت ایران را نتیجه عشق و اراده ملی می‌دانند که آن را بر هر واکسن خارجی و غیرقابل اعتماد ترجیح می‌دهند.

,

 

,

واکسن ایرانی کرونا، دستاورد متخصصان ایران دوست است 

, واکسن ایرانی کرونا، دستاورد متخصصان ایران دوست است ,

نیما سعیدی اقدم کارشناس ارشد علوم سیاسی بیان کرد: واکسن ایرانی کرونا نتیجه تلاش شبانه روزی متخصصان ایران دوستی است که برای رفاه حال هموطنان خود زحمت کشیدند و می‌خواهند برای بهبود وضع انسان، واکسن بسازند.

,

سعیدی اقدم اظهار داشت: عده‌ای قصد دارند با ساده انگاری و بی تاثیر نشان دادن ساخت واکسن کرونا، اقتدار علمی جوانان ایرانی را زیرسوال ببرند.

,

وی ادامه داد: برخی نیز قصد دارند با زیرسوال بردن واکسن کرونای ایرانی، مردم را مجاب کنند تا از واکسن خارجی استفاده کنند.

,

کارشناس ارشد علوم سیاسی، گفت: چرا باید با وجود واکسن داخلی از واکسن خارجی استفاده کنیم؛ همانطوری که شاهد تلفات واکسن خارجی در نقاط مختلف دنیا هستیم.

,

سعیدی اقدم با اشاره به قابل اعتماد بودن واکسن خارجی نیز اظهار داشت: واکسن‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی به طور طبیعی مراحل مطالعات خود را طی نکرده‌اند و دریافت مجوز آنها بیشتر از طریق نفوذ گسترده در ساختارهای سیاسی، دولتی و مجامع بین‌المللی بوده است.

,

وی ادامه داد: امکان دارد واکسن کرونا خود پوششی برای تزریق بیماری به کشورها باشد و این مساله نیز بارها اتفاق افتاده و موجب بی اعتمادی مردم شده است.

,

کارشناس ارشد علوم سیاسی، گفت: موضوع بی اعتمادی به کشورهایی که سال های سال نه تنها ملت ایران بلکه دیگر ملت ها از نقشه های شوم آنان آسیب دیده‌اند باید در مساله واکسن خارجی نیز مورد توجه باشد.

,

سعیدی اقدم با اشاره به اینکه کشورهایی که تحریم دارویی را در پیش گرفته‌اند چگونه می‌توانند مورد اعتماد باشند، تاکید کرد: کشورهای استکباری، دیگر کشورها را به عنوان آزمایشگاهی انسانی برای داروهای تولیدی ناسالم خود در نظر گرفته‌اند.

,

وی بیان کرد: تمامی این عوامل نشان می‌دهد که باید با اتکاء به جوانان ایرانی و متخصصان کشور روی پای خود بایستیم و به کسی وابسته نباشیم.

,

سعیدی اقدم اضافه کرد: تمسخر واکسن ایرانی کرونا که ساخته متخصصان و تلاش گران و فرزندان این آب و خاک است، نه تنها درمان نبوده بلکه دردی بر دردهای دیگر است.

,

 

,

واکسن‌های تولیدی در فرانسه تاثیر قابل پیش‌بینی را نداشت

, واکسن‌های تولیدی در فرانسه تاثیر قابل پیش‌بینی را نداشت,

استاد ایرانی در دانشگاه‌های ترکیه گفت: ساخت واکسن کار آسانی نیست و در حال حاضر خیلی از کشورها که روی واکسن کار می کنند، شکست خورده‌اند و واکسنی که در فرانسه یا برخی کشورها ساخته شده بود، تاثیر پیش بینی شده را نداشت.

,

مصطفی نوری زاده اظهار داشت: ایران در تولید واکسن یکی از بهترین و معتربرترین کشورها در دنیاست و توانایی دانشمندان و متخصصان ایرانی بارها اثبات شده است.

,

وی ادامه داد: ایران در بحث بیوتکنولوژی نیز جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بوده و به نظر من می‌توانست زودتر به واکسن دست یابد.

,

استاد میاندوآبی عضو هیات علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی در ترکیه، بیان کرد: ایران تنها کشوری در منطقه است که می‌تواند داروهای مورد نیاز را نیز تولید کند و این در حالی است که کشورهای همسایه ایران از داروهای وارداتی استفاده می‌کند.

,

نوری زاده تاکید کرد: ایران حتی توانست داروهایی مثل رمدسیور که نسبتا موثر هستند را سریع تولید کند که نشان دهنده توانایی‌های متخصصان ایرانی است.

,

وی بیان کرد: واکسن ایرانی کرونا شبیه واکسن چین و هند است و به طور قطع می‌تواند انواع واکسن را تولید کند.

,

عضو هیات علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی در ترکیه، اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه نشان می‌دهد که باید روی پای خود بایستیم و در کرونا نیز وضعیت به گونه‌ای است که هرچه سریع‌تر بر آن غلبه کنیم.

,

نوری زاده در ادامه با اشاره اینکه امروز نتایج محدودیت‌ها را می بینیم که در کنترل بیماری بسیار موثر بوده‌اند، افزود: هم اکنون آمار فوتی و بستری در همه جا افزایشی بوده که در ایران خیلی خوب کنترل شده و رو به کاهش است.

,

وی با اشاره به نقش و اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، بیان کرد: امیدواریم ایران از جمله کشورهایی باشد که سریع‌تر واکسیناسیون را آغاز کرده و به اتمام برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه