اخبار داغ

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

واکسن کرونا در بازار آزاد مناسب و سالم نیست

واکسن کرونا در بازار آزاد مناسب و سالم نیست
قلیان گفت: اگر کسی از بازار آزاد ادعای ورود و ارائه واکسن کرونا را دارد بدانید که واکسن مناسب و سالمی نیست و باید حتما از طریق مراجع قانونی و شرکت های پخش دارویی معتبر توزیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قلیان، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد د‌ر گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در مورد واکسن کرونا و جزئیات آن نمی توان اعلام نظر کنیم و بر اساس دستور آقای وزیر حتی معاونین وزیر هم نمی توانند در این زمینه اعلام نظر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: زمانیکه واکسن برای پرسنل و افراد سالمند تزریق شد برای همه افراد جامعه مانند واکسن آنفلوآنزا تزریق خواهد شد که البته در این زمینه نیز اطلاعرسانی نشده است.

,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در این موضوع دخیل است گفت: واکسن باید دارای مجوز از غذا و داروی وزارت بهداشت باشد.

,

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نمی توانند مجوز استفاده از واکسن را صادر کنند و نمی توانند خودمختار در این زمینه فعالیت کنند.

,

قلیان تصریح کرد: اگر کسی از بازار آزاد ادعای ورود و ارائه واکسن کرونا را دارد بدانید که واکسن مناسب و سالمی نیست و باید حتما از طریق مراجع قانونی و شرکت های پخش دارویی معتبر توزیع شود.

,

وی در زمینه ورود واکسن قاچاق بیان کرد: سیستم حمل و نقل واکسن با سایر کالاها متفاوت است.

,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در زمینه واکسن کرونا صاحب نظر است خاطرنشان کرد: زنحیره صحیح در انتقال واکسن اگر رعایت نشده باشد بهترین واکسن نیز از بین خواهدرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه