اخبار داغ

مدیرگروه میکروب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

واکسن فایزر تاییدیه بهداشت جهانی ندارد

واکسن فایزر تاییدیه بهداشت جهانی ندارد
منصور امین گفت: واکسن فایزر توسط هیچ سازمان جهانی تاییدیه ندارد، آمریکا می خواهد اثرات واکسن فایزر را نیز بر روی ملت های دیگر مشاهده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور امین مدیرگروه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفتگو باخبرنگار رهیاب پیرامون چرایی ممنوعیت واکسن فایزر اظهار داشت: همچنان علم بشر خصوصاً شرکت های بزرگ آمریکایی و اروپایی در رابطه با واکسن آنفلوانزا که سالهاست کشف شده و تغییرات آن نسبت به ویروس کرونا بسیار کمتر می باشد مجهول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

وی با بیان اینکه در واقع اروپاییان نتوانستند واکسنی برای آنفلوانزا درست کنند، افزود: واکسنی که اکنون در بازارها به عنوان واکسن آنفولانزا عرضه می شود فقط در ۴۰ درصد افراد ایمنی شش ماهه ایجاد می کند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیرامون ویروس ایدز نیز که هیچ گونه تغییراتی در آن ایجاد نمی شود، گفت: غربی ها برای ویروس ایدز هم که قدمت بیشتری دارد قادر به تهیه واکسن نبوده اند برغم اینکه یکی از عوامل مرگ و میر در اروپا، آمریکا و آفریقا، ابتلا به ایدز است و یکی از گرفتاری های بزرگ جامعه آمریکایی در این زمینه محسوب می شود.

,

دکتر امین عنوان کرد: کشورهای آمریکایی و اروپایی به ایران دارو و وسایل ابتدایی را نمی‌دهند حال چه اتفاقی افتاده است که دلشان برای ما می سوزد و می خواهند واکسن فایزر را به ما بفروشند.

,

وی ادامه داد: واکسن فایزر اگر تاثیرگذار بود قطعا به ملت خودشان تزریق می کردند تا آمار مرگ و میر مبتلایان کرونایی که روزانه رو به افزایش است کاهش یابد زیرا اگر دستاورد علمی منفعت داشته باشد در ابتدا برای ملت خود باید استفاده شود اما می بینیم که اکنون آمار ابتلا و مرگ و میر در کشورهای آمریکا و اروپایی بیشتر از کشورهایی چون ایران است؛ به همین دلیل این دست و دلبازی ها مشکوک است.

,

مدیرگروه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: آمریکا در حالی واکسن فایزر را به ملت های جهان سوم می فروشد که در واقع قصد آزمایش این واکسن را دارد، در نظر بگیرید که واکسن فایزر وارد شد و موجب کشته شدن هم وطن های ما شد، آیا افرادی که اکنون انتقاد بر عدم خرید واکسن فایزر از طریق ایران را دارند؛ سوال نمی‌کردند چرا رهبری که قدرتمندترین مسئول ایران است، ورود واکسن فایزر از شرکت امریکایی را ممنوع نکرد ؟

,

وی بیان کرد: به نظر بنده مقام معظم رهبری به موقع، ورود واکسن فایزر را ممنوع کردند تا هموطنان ایرانی ما، موش آزمایشگاهی کشورهای دیگر نباشند و کشتار ایجاد نشود؛ این اقدام بهترین تصمیم علمی است.

,

دکتر امین اضافه کرد: آمریکا می خواهد در ابتدا اثرات واکسن فایزر را بر روی ملت های دیگر مشاهده کند مانند بمب های شیمیایی که بر سر مردم ایران ریختند و سپس بیماران ایرانی را برای درمان بردند و آن ها را موش آزمایشگاهی خود کردند و یا خون های آلوده به ایدزی که از طریق فرانسه وارد ایران کردند.

,

وی تصریح کرد: اکنون نیز داروهای مختلفی به ما گزارش داده می شود که از آمریکا وارد شده و عوارض های جانبی در بیماران ما ایجاد کرده است لذا می طلبد به این فرآورده‌ها با چشم مشکوک نگاه شود.

,

مدیرگروه میکروب شناسی دانشگاه با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی همچنان واکسن فایزر را تایید نکرده است که ما اقدام به خرید آن کنیم، گفت: واکسن ایرانی هم نباید با هدف درمان و ایمنی سازی تزریق شود چرا که از اثر گذاری آن مطمئن نیستیم و فقط افراد داوطلب جهت انجام آزمایشات انسانی با تعداد محدود اجازه استفاده از این واکسن را دارند تا زمانی که مطمئن شویم عوارضی ندارد و ایمنی ایجاد می‌کند و به همین دلیل هیچ واکسنی در دنیا به عنوان یک واکسن مفید اعلام نشده است.

,

دکتر امین که تحقیقات ارزنده ای در خصوص ویرس کرونا داشته اند گفت: توصیه من به تمام افرادی که خواهان ورود واکسن فایزر به ایران هستند این است که به هیچ وجه هیچ واکسنی حتی ایرانی را استفاده نکنند و گول دلال ها را نخورند تا زمانی که تاییدیه واکسن ها صادر شود.

,

وی افزود: واکسن ایرانی را فقط داوطلب هایی که جهت آزمایشات انسانی پیشقدم شدند تزریق می کنند، تا زمانیکه آزمایش‌های آن ها به سرانجام برسد، اگر کسی می‌خواهد، واکسن را به این معنا که ایمنی ایجاد کند، استفاده نماید باید بگویم در حال حاضر هیچ واکسنی تایید نشده است.

,

مدیرگروه میکروب شناسی دانشگاه گفت: واکسن فایزر توسط هیچ سازمان جهانی تاییدیه ندارد و به این دلیل خریداری این واکسن کار اشتباهی است، اگر دولتمردان آمریکایی میخواهند جامعه خود را سالم نگهدارند اول از واکسن استفاده کند و وقتی که مشاهده کردیم کشته نمی دهند و آمار مرگ و میر پایین آمده بعد اقدام به خرید و استفاده کردن آن می‌کنیم.

,

 

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه