اخبار داغ

یادداشت؛

خرید واکسن از تروریست‌ها

خرید واکسن از تروریست‌ها
رژیم آمریکا در حالی مدعی حقوق بشر است که چارلز اچ درو پزشک سیاه پوست آمریکایی را به دلیل آنکه از لحاظ علمی اثبات کرد که رنگ پوست ربطی به خون آدم ها ندارد از کارش اخراج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در سال ۱۹۳۹ "چارلز اچ درو" پزشک سیاه پوست آمریکایی توانست تکنیکی برای جداسازی پلاسما از سلول‌های قرمز خون ابداع نماید. وی در زمان جنگ جهانی هزاران واحد پلاسما را از خون های اهدایی جدا و به مجروحین جنگی در اروپا فرستاد و از این طریق جان صدها نفر را نجات داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بعد از جنگ جهانی، صلیب سرخ در آمریکا، از وی خواست تا برنامه نوآورانه‌ای شامل اهدای خون در کارخانه‌ها، در بازار و همچنین اتوبوس‌های اهدای خون اجرا کند. فراوری خون در یک آزمایشگاه مرکزی با استانداردهای سخت‌گیرانه صورت می‌گرفت.  ولی صلیب سرخ آمریکا الزام نموده بود که بر روی هر واحد خونی، نژاد اهداکنندگان درج شده و بیماران سفیدپوست، از اهداکنندگان سیاه‌پوست خون دریافت نکنند. درو که اعلام می کرد خون افراد به رنگ پوستشان ربطی ندارد، این قانون مسخره و اهانت‌آمیز می دانست و مجبور به استعفا شد.

,

این داستان تاریخی نمونه ای نژادپرستی ساختار یافته در آمریکا است. نژادپرستی که رنگ پوست افراد از جان آنها مهمتر است و یک دانشمند را به دلیل آنکه از لحاظ علمی اثبات کرده بود که خون انسان های سفید پوست و سیاه پوست فرقی ندارد از کار اخراج می کند. شاید برخی بگویند این گذشته آمریکا بوده است و اکنون چنین چیزی نیست. ولی نگاهی به اتفاقات اخیر در آمریکا بیاندازید. هنوز شرکت کنندگان در جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است رد باتوم پلیس آمریکا را بر چهره دارند. همچنان توییت ها و پست های طرفداری از جنبش سیاهان حذف می شوند. و هنوز ورزشکاران و هنرمندان مانند دیگر مردم آمریکا فشار نژاد پرستی را احساس می کنند و فریاد می زنند.

,

پس چگونه این نظام نژاد پرست به فکر مردم جهان است؟ وقتی در سیستم این کشور سفیدپوستان برتر هستند چگونه حاضر می شوند پیش از آنها واکسن را به کشورهای دیگر بدهند. آن هم کشورهایی که جهان سومی می خواندشان و آن هم کشوری که مردمش را دشمن خود می داند و در چهل و اندی سال گذشته از انجام هیچ توطئه ای علیه آنان دریغ نکرده است.

,

آمریکایی که هشت سال از رژیم صدام علیه مردم ایران حمایت کرد. تروریست های منافقین را از لیست سیاه خارج کرد. گروهک های افراطی مانند جیش الظلم و داعش را مسلح کرد. تجزیه طلبان مسلح را پناه داد.

,

آیا دولتی که مسئولان آن به طور منظم با تروریست هایی دیدار می کنند که جان مردم را می گیرند، برای خرید واکسن قابل اعتماد هستند؟ آیا تروریست های کت و شلوار پوش که سردار مبارزه با تروریسم را به قتل می رسانند برای خرید واکسن مورد تایید هستند؟

,

شاید بگویید که شرکت های تولید کننده واکسن خصوصی هستند و ربطی به دولت آمریکا ندارند. اما سئوال من این است مگر اینستاگرام و توییتر ادعای خصوصی بودن و آزادی بیان را ندارند پس چگونه است که رسما اعلام می کنند به دلیل تحریم های آمریکا حساب مردم ایران را می بندند؟ چگونه است که غول هایی مانند آمازون و مایکروسافت و اپل و گوگل در تبعیت از قانون پاتریوت (میهن پرستی) اطلاعات کاربران ایرانی را به دولت آمریکا می دهند؟ مگر همین شرکت ها نبودند که زبان فارسی را حذف کردند و نام خلیج فارس را به نام مجعول تغییر دادند؟

,

از آن گذشته مگر همین شرکت های دارویی و پزشکی غربی نبودند که بهانه تحریم ها حتی کاتالوگ محصولات خود را به ایرانیان نمی دادند؟ آیا فراموش کرده ایم که بیماران ما به دلیل تحریم ایزوتوپ ها به مرگ نزدیک شدند؟ آیا زخم بیماران پروانه در میان امواج تحریم ها را از خاطر برده ایم؟ اگر جان انسان ها برایشان مهم بود مرگ را در چهل سال تحریم به ایرانیان هدیه نمی دادند!

,

از قدیم گفته اند سلام گرگ بی طمع نیست. دندان های خونین گرگ را فراموش نکنیم.

,

نویسنده: محمد نعیم رستمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه